2025-05-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxflickan
Den finns uppladdad i appen primecrime i detta nu.

Åh tack snälla, ska lyssna nu!
Citera
2025-05-28, 17:08
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://www.na.se/2025-01-16/jonna-henningssons-liv-bakom-murarna/

Jonna är psycho. Men Jonas skötte hela affären otroligt dåligt och själviskt. En väldigt omogen person, och båda kvinnorna borde bett honom dra åt helvete.

Vem har inte gjort "omogna" val i 20-25 års åldern? lågt av dig att ens lägga lite ansvar för mordet på pojkvännen.

Jonna borde sitta inne resten av livet, som så många andra återfallsrisk eller inte.. Hon tog livet av en ung person på ett förnedrande sätt, mina tankar går till offret och hennes anhöriga.
Senast redigerad av lunarludde 2025-05-28 kl. 17:11.
Citera
2025-05-28, 17:43
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuxflickan
Den finns uppladdad i appen primecrime i detta nu.

Länkar istället:

Styckmordet i Askersund - Jonna Henningsson ansöker om tidsbestämt straff
https://www.youtube.com/watch?v=GMkfQNmw4Ys
Citera
2025-05-28, 23:00
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Vem har inte gjort "omogna" val i 20-25 års åldern? lågt av dig att ens lägga lite ansvar för mordet på pojkvännen.

Jonna borde sitta inne resten av livet, som så många andra återfallsrisk eller inte.. Hon tog livet av en ung person på ett förnedrande sätt, mina tankar går till offret och hennes anhöriga.

Det är självklart att han har ett visst ansvar, eftersom han var en part i det som pågick mellan de tre. Trots att själva mordet och den "reaktionen" ligger på Jonna.
Citera
2025-05-29, 05:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Är man medvetet inblandad i en sex/kärlek-triangel och man velar fram och tillbaka, leker med känslor och tar kontakt lika abrupt som man avbryter den, har man ett ansvar. Inte exakt för hur en av involverade väljer att hantera det eller att det resulterade i ett mord; men definitivt för att man lät det gå för/så långt och endast tänkte på sig själv.

Av vad som framkommit uppvisade Jonas en stor likgiltighet inför Jonnas och Lovisas känslor och betedde sig som en jävla barnunge, inte en förflugen gång men upprepade gånger över en betydande tidsrymd.
Offer i ett brottssammanhang är inte per automatik helt utan skuld. Utan det går alldeles utmärkt att se hela situationen och vad som ledde fram till det fatala. Kanske lär man sig något av det då på riktigt, och inte bara skicka styrkekramar och "ens tankar till någon".
Senast redigerad av -GG 2025-05-29 kl. 06:07.
Citera
2025-05-29, 16:26
Medlem
-GGs avatar
https://youtu.be/GMkfQNmw4Ys?si=MUxmXHC6aHQNa9bp

Jonna Henningsson ansöker om tidsbestämt straff.
Citera
2025-05-29, 18:28
Medlem
Longest-covids avatar
Behövde Lovisas pojkvän (Jonnas besatthet) någonsin vittna eller på något sätt delta under rättegången?
Citera
2025-05-29, 23:08
Medlem
”Jag är inte den som är inblandad i nåt bråk eller drama” - blev hon inte både anklagad och polisanmäld för något svartsjukedrama på anstalten med en annan tjej?

Tydligen har inte alla psykologtimmar gett bukt med hennes manipulativa sida.
Citera
2025-05-30, 00:41
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Behövde Lovisas pojkvän (Jonnas besatthet) någonsin vittna eller på något sätt delta under rättegången?

Men snälla…. Jisses vilken oerhört dum fråga 🙈…
Det är väl en självklarhet för ALLA (förutom då tydligen dig) att hans vittnesmål har en central och stor plats i hela förundersökningen!
Tycker du möjligen inte själv att det vore direkt ”konstigt” om han INTE behövt vittna och delta under rättegången???
- J.A var ju den person som utlöste Jonnas aggressioner som ledde till att Jonna mördade Lovisa varpå hon sen styckade upp kroppen för att ”orka bära ut kroppsdelarna” och allt skedde ju dessutom i HANS lägenhet!!!!
Citera
2025-05-30, 07:58
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Men snälla…. Jisses vilken oerhört dum fråga 🙈…
Det är väl en självklarhet för ALLA (förutom då tydligen dig) att hans vittnesmål har en central och stor plats i hela förundersökningen!
Tycker du möjligen inte själv att det vore direkt ”konstigt” om han INTE behövt vittna och delta under rättegången???
- J.A var ju den person som utlöste Jonnas aggressioner som ledde till att Jonna mördade Lovisa varpå hon sen styckade upp kroppen för att ”orka bära ut kroppsdelarna” och allt skedde ju dessutom i HANS lägenhet!!!!
Vilken provocerad autist du blev. Jag frågar eftersom jag lyssnat på rättegångspodden och inte kan minnas att hans förhör är med.

Jag hatar den där ap-emojin
Citera
2025-05-30, 18:50
Medlem
rudi1985s avatar
Måste varit en snygg kille eftersom båda tjejerna trånade sådär.
Citera
2025-05-30, 19:24
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Vilken provocerad autist du blev. Jag frågar eftersom jag lyssnat på rättegångspodden och inte kan minnas att hans förhör är med.

Jag hatar den där ap-emojin

LÄS FUP:en!
(Ps, så jobbigt för dig att hata apan &#128514.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in