2025-05-30, 02:37
Medlem
sebastian_s avatar
Usch vad tråkigt. 0-3.
Citera
2025-05-30, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Usch vad tråkigt. 0-3.

Det är ett skämt.

En kokade arena så är matchen över på åtta minuter.
Citera
2025-05-30, 03:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Det är ett skämt.

En kokade arena så är matchen över på åtta minuter.
Nu får finalen gå till minst sex matcher för att väga upp det här. Egentligen sju.

Av de sex serierna som har varit andra och tredje rundan så är det bara Winnipeg-Dallas som har varit spännande. Toronto gjorde det jämnt på pappret men man trodde aldrig att de skulle gå vidare. Det är ett stort underbetyg.
Citera
2025-05-30, 03:33
Medlem
sebastian_s avatar
Helvete vad Jason Robertson har varit bra den senaste tiden. Kan man kalla honom Dallas Nylander? Om Rantanen är Matthews.
Citera
2025-05-30, 05:50
Medlem
sebastian_s avatar
Jag var inte så långt ifrån min spådom inför Dallas-Edmonton. Jag trodde på 5 mål och 12 poäng för Mcdavid. Jag trodde att det skulle bli 7 matcher.

Det blev 5 matcher, 3 mål och 9 poäng. Helt okej siffror i en conference semifinal.

Rantanen hade 0 mål och 3 poäng. Det blev 0 mål på de sista 7 matcherna i slutspelet. Till och med Matthews gjorde ett mål mot Florida.

Bäst poängsnitt i slutspelet har Adrian Kempe med 1.67. Mcdavid tvåa med 1.63.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-05-30 kl. 05:57.
Citera
2025-05-30, 08:25
Medlem
Majsmannen2s avatar
Okey friends - Oilers mot dessa katter från Florida. Kanada mot USA.

McDavid kanske ett år klokare då, samt revanschsug. Har bilderna av en skrikande lagkapten för Oilers i den här reklamen som snurrar en hel del. Behövs nog mycket av den bensinen för att rå på katterna som känns som ett komplett lag utan direkt svagheter.

Oilers större toppar och djupa dalar. Behöver knipa första matchen för att känna dom är med.
Citera
2025-05-30, 08:28
Medlem
Tror på Edmonton i finalen. Delvis på att jag sett mer av oilers under året än Florida. Oilers verkar bättre i år än förra året, men det kanske Florida också är? Sen vet man ju inte hur det är med målvakterna. Någon kanske faller igenom och någon kanske spikar igen, så att det blir det som avgör. Men båda lagen möter nog sin svåraste motståndare hittills i slutspelet.
Citera
2025-05-30, 08:35
Avslutad
Inget snack att det är de två bästa lagen som möts i finalen. Jag ser då fan inte hur detta skall sluta. Oilers fördel starta hemma? Tja tar man två raka så sätter man ju bra press på Florida, men tappar man en så är det tvärtom.
Näe jag passar att tippa och njuter av en bra serie.
Citera
2025-05-30, 08:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag var inte så långt ifrån min spådom inför Dallas-Edmonton. Jag trodde på 5 mål och 12 poäng för Mcdavid. Jag trodde att det skulle bli 7 matcher.

Det blev 5 matcher, 3 mål och 9 poäng. Helt okej siffror i en conference semifinal.

Rantanen hade 0 mål och 3 poäng. Det blev 0 mål på de sista 7 matcherna i slutspelet. Till och med Matthews gjorde ett mål mot Florida.

Bäst poängsnitt i slutspelet har Adrian Kempe med 1.67. Mcdavid tvåa med 1.63.
Rantanen är ingen riktig superlirare, försvinner ofta när inte draghjälpen är tillräcklig eller matcherna är för täta.

Hoppas McD får lyfta bucklan nu, men även svenskarna där förtjänar ett lyft. Kul för Klingberg att han får lite upprättelse. Men jag tror Florida kommer ta hem allt i år igen.
Citera
2025-05-30, 09:34
Medlem
Som Oilers-fan är jag såklart exalterad. Jag trodde inte att de skulle vara såhär bra. De framstår mycket bättre än förra året. 4-1 i matcher mot både Dallas och Vegas är tydliga styrkebesked.

Florida är i sin tur otäckt bra. Jag kan inte avgöra vem som vinner men om jag nu måste tippa blir det nog Oilers och där tar jag till med lite ovanlig statistik. De senaste tre segrarna mot ett, mot förra året förstärkt, Dallas så har de vunnit samtliga med tre mål eller mer. De har lett inför tredje perioden i samtliga matcher men inte tillåtit fler än fyra skott mot mål i sista perioden mot ett jagande lag i någon av matcherna. Det är att dominera. Så det borde bli jämt mot en lagmaskin som Panthers, med hemmafördel och möjlighet till en bättre start än förra året. Oilers tenderar att bli mycket bättre en bit in i serierna. Så Oilers in 6 eller 7.
Senast redigerad av Malahim 2025-05-30 kl. 09:37.
Citera
2025-05-30, 14:22
Medlem
Kedoxs avatar
Ojdå, blir visst ingen conn smythe till Rantanen som vissa förutspådde.

Tar McDavid en dubbel på den trofen?
Eller vem sitter i förarsätet i Florida. Jones? Forsling & Barkov har väl varit något sämre än förra året.
Citera
2025-05-30, 14:25
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Individuella priser är sekundära i en LAGsport. Erik Karlsson är utnämnd till världens bästa back tre gånger tror jag? Han skulle nog byta ut alla dessa för en Stanley Cup-titel. Erik Karlsson syns mycket och gör mycket poäng, men han är ändå ingen viktig kugge för att vinna det största. Då tar man hellre Forsling som knappt syns eller göra några poäng,.men det är med såna spelare man vinner turneringar.

Fast man får ju skilja på individuella priser för grundserie & slutspel. Norris baserar sig BARA på grundserie. Likadana med Vezina, det är tokgivat att Hellebyuck vinner den i år trots ett tveksamt slutspel.

Conn smythe är ett stort pris att vinna i slutspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in