2025-05-30, 04:37
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Om man är muslim så är man per automatik inte svensk.
Varför då?
Citera
2025-05-30, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
SD har ju den föråldrade ståndpunkten att svenskhet har med etnicitet, eller åtminstone med traditionell kultur, att göra. Så ja, de gillar det förmodligen inte.

Nej, vi bryr oss inte nämnvärt om etnicitet om personerna i fråga arbetar, respekterar Sverige och Sveriges lagar och håller sin kultur för sig själva. Problemet är att det på gruppnivå inte riktigt ser ut så.
Citera
2025-05-30, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Svenskar är en etnisk grupp. Antingen tillhör man den etniska gruppen eller så tillhör man någon annan etnisk grupp. Moska Hassas tillhör inte Svenskarnas etniska grupp och är därför inte Svensk.

Precis!
Att det finns så många idioter i Sverige som inte begriper en så enkel ekvation!

Hur jävla svårt kan det bli, kan man undra!

Inte många invandrare som vill definierar sig som svensk,
det efterblivna resonemanget förekommer bara i Sverige,
Inget annat land gör något liknande för utlänningar, mig veterligen!
Citera
2025-05-30, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
DEBATT: SD hatar att jag kallar mig svensk
Publicerad 22 maj 2025 kl 17.00
Vi måste våga prata om vår syn på svenskhet.

En svenskhet rotad i delaktighet, pliktkänsla, solidaritet och gemensamt ansvar.

En gemenskap där jag både kan och vill kalla mig svensk, skriver Moska Hassas från SSU.

https://www.expressen.se/debatt/debatt-sd-hatar-att-jag--kallar-mig-svensk/

Hatar verkligen SD art hon kallar sig svensk?
1. Vederbörande är vad jag antar en lönnfet hazar från Afghanistan som siktar på SSU ordförandeposten. För att försöka få uppmärksamhet behöver vederbörande ett medialt dragplåster och som vanligt är det blattars mål att attackera svenskar, Sverige och vem som ska få bestämma över det. Därför gör vederbörande SD till ett mål och börja debattera en halmgubbe som inte ens är på den mediala kartan för tillfället.

2. ALLA muslimblattar oavsett från MENA eller Centralasien betraktar sig själva främst utifrån sin klan, etnicitet och sin ideologi, INTE att de är svenskar. Det är bara något kort de drar när de tycker att det ger dem fördelar som visumfria besök med svenskt pass eller parasitism på det offentliga systemet. Svenska S-fittor är så jävla efterblivna att de låter detta fortgå och gör sig själva till måltavlor i slutändan genom att låta detta fortgå.

3. SD vet nog inte ens om att hon existerar, därav halmgubben från hennes sida. Detta handlar inte om SD, detta handlar om att hon vill åt en post inom S och att kunna parasitera samt ge sina hazarafghaner en insiderposition inom S. Mumma för alla parasiterande muslimer.

4. Ta och banta din jävla hazar. Personen ser ju ut som om denne äter för 3-4 personer vid frukost, lunch, middag och alla mellanmål. Vederbörande äter ju mer på en dag än vad en afghan gör i hemlandet på en vecka.
Citera
2025-05-30, 07:00
Medlem
Citat:

En svenskhet rotad i delaktighet, pliktkänsla, solidaritet och gemensamt ansvar.

En gemenskap där jag både kan och vill kalla mig svensk, skriver Moska Hassas från SSU.

Nej SD-are hatar inte att hon kallar sig svensk. Det finns ju flera högt uppsatta SD-representanter med invandrarbakgrund till exempel.

I ett välfungerande Sverige med rimlig nivå på invandringen hade jag varit glad att hon kallat sig svensk, att hon valt att omfamna gemenskapen i det nya land hon flyttat till.

I dagens kaos-Sverige har jag svårare att känna glädje över det. Särskilt som jag misstänker att hon inte ens menar det utan säger det enbart för att provocera de där "SD-arna"...

Och lösningen hon och S lanserar är delvis skrämamnde:

Citat:
På bordet ligger flera välbehövliga förslag från partiets arbetsgrupp för ökad samhällsgemenskap, som att avskaffa EBO-lagen så att staten tar full kontroll över de asylsökandes bosättning och att genomföra en Sverigeförhandling för att avveckla utsatta områden genom nybyggnation, upprustning och rivning av nuvarande bestånd.

OK, riv gamla trista betonghus och bygg radhus i Orten. Jag tvivlar på att det kommer göra saker och ting bättre, men det skadar i varje fall ingen.

Men det lyser ju igenom att den egentliga planen är att invandrarna skall spridas ut överallt. Det handlar om att slå sönder de sista svenska områdena. Och att med BLM-USA som förebild bygga hyresrätter i villaområdena. Med målet att driva bort den nuvarande befolkningen där.

Så nej, detta är inte bra.
Citera
2025-05-30, 07:04
Medlem
Hon får väl kalla sig för vad hon vill, men hon kan inte kräva att vi ska acceptera henne som svensk.
Det är något som man behöver leva upp till och visa på att man är, så frågan är om hon gör det?
I övrigt lever hon exakt från det som sossarna förstört Sverige med, att alla som kommer hit kan bli svenskar och väljer själva hur mycket svenskar de ska bli och när det passar bra att kalla sig som svensk ex. när man är fast i Gaza och behöver "komma hem"!
Citera
2025-05-30, 07:08
Medlem
Wyrdkins avatar
Jag har jobbat med barn till turkar, jugoslaver, iranier och kineser som alla skrivit under på svenskheten till 100%. Den där kossan är bara svensk till namnet när det passar henne.

Så ja, alla riktiga svenskar hatar när hon säger hon är svensk för hon ljuger och utnyttjar det bara för sina egna syften.
Senast redigerad av Wyrdkin 2025-05-30 kl. 07:12.
Citera
2025-05-30, 07:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Om man ställer frågan ”vem är svensk” bör man också kunna ställa frågan ”vem är finsk” (eller något annat).

Jag tror få skulle påstå att en svensk som flyttat till Finland skulle bli kallad finsk eller ens själv kalla sig finsk.

Jag umgicks med en del finnar i tonåren, även de som vuxit upp här i Sverige, de tyckte själva de var finska och var dessutom stolta över det. Ingen av dessa kallade sig svensk, även fast de aldrig bott i Finland. Likaså kallade vi dem för ”finnarna” och det var ingen som tyckte det var fel!
Diskussionen verkade inte ens existera på något plan.

Jag tror inte våra gäster känner sig speciellt svenska men det finns politiska poäng att kamma hem. Men många är nog rotlösa och tror lösningen är att andra spelar med i charaderna.
Lite som transfrågan; kalla dig kvinna om du vill men du kan inte tvinga andra att göra detsamma om du är biologisk man.
Citera
2025-05-30, 07:11
Medlem
Ratads avatar
Av princip slutar jag läsa artiklar där författaren bildposerar med armarna i kors och med en bajsnödig min som en girlboss/skön entreprenör.

Men jag tog en för teamet och det var en ungdomspolitisk tyckarartikel av formulär 1A. Så mellanmjölkig att jag tycker Moska borde sluta vara så svennefittig. Skriv något med lite bett i. 2011 ringde och ville ha tillbaka sin SD-kritik.
Citera
2025-05-30, 07:35
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Moskva eller Moska Hassas är riktigt dum och obildad.
Detta eftersom hon är fet som en slaktgris.
Hade hon inte varit dum så skulle hon inte varit så fet..
Man får hoppas att detta är starten på undergången för SSU med tanke på denna typ av medlemmar.
Citera
2025-05-30, 07:39
Medlem
Skrattretande, äckligt, med icke-svenska kvinnor som påstår sig arbeta för solidaritet -- i Sverige.

Uppenbart tillhör Hassas en etnicitet som är mer kvinnofientlig än den svenska.
Hennes och hennes gelikars intåg i Sverige har decimerat svenska flickors och kvinnors frihet.

Hon agerar femtekolonnare, ingenting annat.

Ville Hassas faktiskt arbeta för jämlikhet skulle hon göra det i sin etniska grupp,
inte rasera för svenska kvinnor.
Citera
2025-05-30, 07:48
Medlem
Citat:

Haha oftalängtarjag tillbaka till sossevärldens varma trygga sköte. 70 talist som man är, det var så gött...

....enkelt....
Bara att följa vad som känns rätt i hjärtat och själen
Skön folk gemenskap som i en by isolerad från världen år 1899
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in