2025-05-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Det handlar inte om att man föredrar män från andra kulturer utan att män från andra kulturer vet hur man uppvaktar en kvinna. Dom är romantiska, bjuder på sig själva, förför, medans män från Sverige sitter surt och tittar på, säger nått elakt och tror att man ska tycka det är kul. Jag inget emot någon och hade uppskattat om svenska män kunde bjuda på sig själva lika mycket som andra gör då vi har samma kultur och det hade varit lättare i ett förhållande men det är som det är, jag kan inte ändra på andra utan man kan bara ändra sig själv.

Tyvärr tror jag detta är en stor anledning till varför incelkulturen växer. Dom förväntar sig att få en kvinna utan att göra arbetet och när dom ser andra göra det och lyckas så lär dom sig inte nått utav det utan blir istället arg och sur på omvärlden. Det handlar om social kompetens och entitlement.

Mannen skall uppvakta kvinnan 2025. Det låter ju jämställt och modernt. Typisk plocka russinen ur kakan feminism.
Citera
2025-05-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Mannen skall uppvakta kvinnan 2025. Det låter ju jämställt och modernt. Typisk plocka russinen ur kakan feminism.
Vi borde nöja oss med sura män som säger elaka saker? Varför då?!
Citera
2025-05-29, 11:48
Medlem
Citat:

Ja om kvinnor sitter på den ”sexuella makten” eller vad ni kallar det så måste ju män uppvakta kvinnor för att bli valda eller hur? Hur ska män annars visa intresse och se till att kvinnan blir intresserad tillbaka? Självklart gäller det inte alla människor men det är ju dom som inte blir valda som klagar och riskerar att radikaliseras.
Citera
2025-05-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Precis.
Din/Er analys är värdelös.

Lycka till med det.

Jag har mina gränser. De är tydliga och det finns våld som backar dessa.
Ditt feminiserade samhälle kan bara förlora på att t.ex. utmana dessa.
Våldet finns där, oavsett vad du säger att du vill.
Ok ett väldigt bra exempel på skillnaden mellan hur kvinnor uttrycker sig och hur män gör det. Här är det alltså en man som rakt av hotar med våld om kvinnor inte rättar sig efter ur han vill ha det. Sällan man ser samma från en kvinna i diskussioner.
Citera
2025-05-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Finns det nåt mindre liberalt parti än liberalerna?
Det har jag också tänkt på. Liberalerna borde byta namn med tanke på hur mycket regler dom vill se
Citera
2025-05-29, 11:51
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
OK, nu pratar jag om ett par kvinnliga individer (feminister). Inte kvinnor som grupp. Det är dessutom skillnad på att få ett par feminister att inse att de resonerar på ett problematiskt sätt jämfört med att få hela gruppen kvinnor att resonera jämt på ett korrekt sätt.

Det ena målet är orealistiskt, det andra? Not so much.

Jasså?
Hur har du tänkt att du skall kunna vinna mot "simpingen" som gör att du även har alla gynocentriska män emot dig.

Varför tror du att kärringar ständigt bjäbber som fitthundar när de har fel?
När en man talar om för dem att de är billiga fittor(sant), så anses mannen ha fel. Detta oavsett hur rätt han har, på exakt alla punkter. Även rörande fittigheten.

Jag njuter över hur de horar bort sig, bara för att få slippa ansvar och få lite av den allt mer sinande gibs-depån.
Citera
2025-05-29, 11:55
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ok ett väldigt bra exempel på skillnaden mellan hur kvinnor uttrycker sig och hur män gör det. Här är det alltså en man som rakt av hotar med våld om kvinnor inte rättar sig efter ur han vill ha det. Sällan man ser samma från en kvinna i diskussioner.

Ni har inget våld av värde i en gränssättande kontext.

Sättet du försöker vrida diskussionen på är din horaktighet.
Jag har gränser. Respekteras de ej så smäller det. Direkt och reelt.
Citera
2025-05-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ja om kvinnor sitter på den ”sexuella makten” eller vad ni kallar det så måste ju män uppvakta kvinnor för att bli valda eller hur? Hur ska män annars visa intresse och se till att kvinnan blir intresserad tillbaka? Självklart gäller det inte alla människor men det är ju dom som inte blir valda som klagar och riskerar att radikaliseras.

Dörren skall bara gå åt ett håll. Bra, tack då vet vi vad du tycker.
Citera
2025-05-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ni har inget våld av värde i en gränssättande kontext.

Sättet du försöker vrida diskussionen på är din horaktighet.
Jag har gränser. Respekteras de ej så smäller det. Direkt och reelt.
Blir nog bra om man terrorklassar kvinnohat ändå. Vissa av er är ju inte kloka uppenbarligen.
Citera
2025-05-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vi borde nöja oss med sura män som säger elaka saker? Varför då?!

För vi män får ju nöja oss med surkärringar som säger elaka saker.

Kaka söker maka.
Citera
2025-05-29, 11:59
Medlem
Citat:
Dörren skall bara gå åt ett håll. Bra, tack då vet vi vad du tycker.

Det skrev jag ju inte alls. Måste du fultolka för att bekräfta din världsbild?
Citera
2025-05-29, 12:01
Medlem
Citat:

PÅ den här sidan sammanfattas kvinnors sexuella makt på ett sätt som stämmer med min erfarenhet.

http://genusdebatten.se/gastinlagg-kvinnors-sexuella-makt-vad-ar-det/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in