2025-05-12, 05:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carreras
Bra att du saktar ned och cyklar utifrån din egen förmåga, alla osäkra cyklister gör tyvärr inte det. Cyklisten i detta fall sägs vara en 25-åring från balkan, alltså inget som talar för pendlare från den ”cyklande medelklassen”. Ditt inlägg är tyvärr därför off-topic.

Din narcissistiska jävel, saktar ner för att jag kör förbi en människa.
Men respekt och omtanke om andras liv är såklart främmande för dig som tror att DU kan köra förbi i en hastighet som dödar personen du kör förbi, för att ”du är säker”.
Då vet jag att du är en gubbjävel med cykelbyxor som riskerar liv varje dag.
Och rasist var du också. Du menar att personer med ursprung för Balkan inte kan vara medelklass???!!! What?
Ska säga det till min högutbildade granne som är chef och tjänar 70 000 i månaden.
Och 25-åringar kan också vara medelklass. Det var garanterat en student eller högutbildad och inte en byggjobbare.
Citera
2025-05-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Om han har hyfsat ordnad tillvaro, visar mycket ånger(äkta eller spelad) och inte är brottsbelastad sedan innan tror jag tyvärr inte han får mer än villkorligt. Maxstraffet för grovt vållande till annans död ligger på sex år och det ska mycket till för att de ska döma ut det. Förr om åren har personer som vållat andras död kommit alltför lindrigt undan, men det kanske har skärps relativt nyss… Bra i så fall!

Jag tror att han kan dömas till fängelse även om han inte är brottsbelastad sen tidigare men tyvärr tippar jag på att han bara får sitta ett par år plus betala skadestånd - vilket han förmodligen inte kommer kunna betala med tanke på sin ålder. Det är väldigt grov oaktsamhet om han har kört på henne på ett ställe där inga cyklar normalt ska köra. Oavsett straffet så är det för milt för att ha berövat en 50-åring livet och krossat tillvarorn för hennes anhöriga.
Citera
2025-05-13, 02:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Nej.
Ingen gubbe.
25-årsåldern. Ifrån Malmö. rötter i Balkan(av blandad härkomst).

varför blir jag inte förvånad....

så sitter fanskapet anhållen nu?
Citera
2025-05-13, 07:38
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Var det en gubbe i 50-årsåldern i cykelbyxor?
För jag har en stark kandidat då.
Stockholmsjävel.

Du är störd i huvudet, din störda jävel. Det framgår av länken redan i trådstarten att det är en i 20-årsåldern.

Skiten du skriver senare förtjänar inte ens ett svar. Jag kommer inte svara dig mer överhuvudtaget.
Citera
2025-05-22, 03:57
Medlem
En fotgängare till mördad två stenkast bort, kunde blivit tre eller fler

I båda fallen saknas räcken som skyddar trottoar och gångområden
Citera
2025-05-22, 04:30
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
En fotgängare till mördad två stenkast bort, kunde blivit tre eller fler

I båda fallen saknas räcken som skyddar trottoar och gångområden
Din lösning är räcken? Har du funderat på hur dessa räcken ska se ut?
För övrig hade det inte hjälpt i Malmö, eftersom det redan är mycket fordonstrafik på trottoarer.
Citera
2025-05-22, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Din lösning är räcken? Har du funderat på hur dessa räcken ska se ut?
För övrig hade det inte hjälpt i Malmö, eftersom det redan är mycket fordonstrafik på trottoarer.
Det funkar utanför ambassader?
Citera
2025-05-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Om han har hyfsat ordnad tillvaro, visar mycket ånger(äkta eller spelad) och inte är brottsbelastad sedan innan tror jag tyvärr inte han får mer än villkorligt. Maxstraffet för grovt vållande till annans död ligger på sex år och det ska mycket till för att de ska döma ut det. Förr om åren har personer som vållat andras död kommit alltför lindrigt undan, men det kanske har skärps relativt nyss… Bra i så fall!

Villkorligt och dagsböter lär han få, om tidigare ostraffad. Men skulden får han ju leva med.
Citera
2025-05-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Blev rentav illamående när jag läste den här tråden. Är på tok för slappt kring reglering av cyklismen. Nog för att det tillför en stor frihet, det är sant, men med frihet kommer även ansvar, vilket många verkar glömma. Har i min ungdom cyklat i Stockholm, har ett väldigt otrevligt exempel där längs Skeppsbron, smal cykelbana, där vissa har mer bråttom och kör om och prejar ut andra åt sidan med ilskna plinganden samtidigt med okvädningsord typ "håll till höger din jävla idiot!". Är lite de gångerna man önskar sig haft en lång träpinne...

Är i regel alltid beredd på att nånting kan komma ut från ingenstans, att fokusera på att bara hinna förbi alla är rena jävla vansinnet.

Hädanefter ska jag ta med ett långt paraply när jag åker ner till Malmö och värja mig med om jag kommer i närheten av en cykelbana...

... jag och sen har vi det som samhällsplanerarna och lagstiftarna verkar ligga långt efter med. Elcyklar och elsparkcyklar. Och för att inte tala om när det blev populärt att åka fler än en på dessa monsterfordon... tänker på Nute Gunray... "This is getting out of hand, now there is TWO of them..."

Vet egentligen inte om reglerna är för slappa. Det finns en hel del trafikregler som gäller även för cyklister. Men många bryr sig inte om (eller känner inte ens till) vilka regler som gäller.

Kommer i alla fall bli intressant att få de domen när detta är klart, så man kan förstå lite mer kring vad som hände.
Citera
2025-05-27, 01:29
Avslutad
vad hände med den vidriga cyklisten??
Citera
2025-05-27, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Villkorligt och dagsböter lär han få, om tidigare ostraffad. Men skulden får han ju leva med.

fy fan vilket.lågt straff 😡
Citera
2025-05-28, 15:04
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Cyklisten har inte "lyckats" med något, det är ett trafikbrott och en person dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in