Citat:
Ursprungligen postat av
Phailure
Oops det var pinsamt. Ser inte datum med Dark mode, vitt på vitt blir det, fast hur hittade jag ens en tråd äldre än mitt konto?
Nästan så man önskar att man fortfarande knarkade så man kunde skylla på det...
Det är nog skillnad på rak och tydlig kommunikation och ofiltrerat ärlig. Ta min paragraf ovan, det är ofiltrerat och förmodligen "lite" olämpligt att säga socialt.
Det svåra är att hitta rätt balans där. Nu vet jag inte vad det är för sammanhang som grabbar inte tror dig men eftersom du i den andra tråden skrev om killar som inte ville ge upp så misstänker jag att det är just "telefonförsäljare"-typen (inom försäljning är det rent av en sport att vända nej till ja) som pushar?
Det är iaf inga människor jag skulle bry mig så mycket om personligen. Om någon antar att du inte menar det du säger för att du är kvinna är det verkligen någon värd energi? Visst är män mer direkta generellt men bara idioter dömer individer efter data från gruppnivå. Det är ett rent misslyckande i att tolka data.
Hehe, nej det är faktiskt bara här på FB som jag har märkt av det.
Man är tydligen ful för att man skriver att man inte är snygg. Man är tydligen överviktig för att man skriver att man inte är smal. Man är tydligen en ”typiskt svensk kvinna som ingen man vill ha” för att man har valt att vara singel. Ingen tror detta om mig IRL.
Sedan får man läsa ”Kvinnor säger alltid en sak men menar en annan”. Det är faktiskt bevisat att just män misstolkar signaler från kvinnor, och tar dem för sexuella inviter. Så så mycket kan man lita på det uttalandet, haha.
Det absolut enda som flera killar, men även några tjejer, har trott om mig är att jag har varit uppvuxen i en rik familj, som hade mycket pengar och att jag gick i en jättefin skola bara för att den inte var kommunal.
Jag vet inte… Vi bodde i hyreslägenhet, min farsa är sosse och hade en utbildning inom journalistik. Min morsa var sjukpensionär. Vi hade det inte alls gott ställt som alla påstår. Skolan var mest en djurpark.
Detta är en sak som verkligen kan störa mig med andra människor. ”Du har ingen aning om sådant här för du växte upp i överklass”. Telefonförsäljare eller ej, de har inte förmågan att ifrågasätta min egna uppväxt och få mig att tro på vad de säger.