Citat:
Ser tyvärr lite mörkt ut för svenska fighters internationellt. Kadestam skulle ha gått match idag men matchen blev inställd efter att han vägde in på 4,5kg för mycket. One har ju sitt egna system så ingen aning om hur det kunde gå snett, det är rätt så vanligt att deras fighters hamnar över gränsen men inte så här mycket. Det var ytterligare två andra fighters på samma gala som missade vikten men inte med lika stora marginaler så deras matcher fick fortgå.
Albrektsson gjorde sin debut i PFLs miljonturnering men blev knockad.
MMA-bloggen blev ju uppköpt av Nyheter24 som senare bestämde sig för att lägga ner den, då gick deras skribenter över till MMANytt för att sedan hoppa av där och starta Burspråk som typ ingen hörde talas om.
För de andra tre sidorna så är det ju så att många av deras bra skribenter sedan fick bättre erbjudanden för andra mediebolag. På MMANytt är det bara Mazdak kvar, på Kimura är jag osäker om någon av veteranerna är kvar. Fightplay försvann för evigheter sedan och var väl samma sak som hände där också om jag inte missminner mig, dvs de bakom sidan fick bättre erbjudanden.
Frontkick/Maximum Sports är väl de bästa sidorna nuförtiden men de når bara ut till de redan insatta. De andra stora sidorna är fortfarande de enda som fortfarande kan nå ut till den stora massan.
Albrektsson gjorde sin debut i PFLs miljonturnering men blev knockad.
MMA-bloggen blev ju uppköpt av Nyheter24 som senare bestämde sig för att lägga ner den, då gick deras skribenter över till MMANytt för att sedan hoppa av där och starta Burspråk som typ ingen hörde talas om.
För de andra tre sidorna så är det ju så att många av deras bra skribenter sedan fick bättre erbjudanden för andra mediebolag. På MMANytt är det bara Mazdak kvar, på Kimura är jag osäker om någon av veteranerna är kvar. Fightplay försvann för evigheter sedan och var väl samma sak som hände där också om jag inte missminner mig, dvs de bakom sidan fick bättre erbjudanden.
Frontkick/Maximum Sports är väl de bästa sidorna nuförtiden men de når bara ut till de redan insatta. De andra stora sidorna är fortfarande de enda som fortfarande kan nå ut till den stora massan.
Det tragiska med Frontkick är att för snart fyra år sedan lade se mycket fokus på Adam Westlund och att "följa" honom då många vet att Adam har åkt dit för drogförsäljning. Så rätt givet deras reportrar från Frontkick ville få med lite grönt gräs på hemresan.
Så lågt har svensk mma-journalistik kommit.
Problemet är ju att det finns inga duktiga up n comers från Sverige utan troligtvis lär nästa svensk i ufc vara någon tjetjen som hyllar Kadyrov.