Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Det stämmer helt enkelt inte.
Men om du menar att det gör det, så förklara gärna för mig vilken makt politikerna har över Wall-Enberg som exempel?
Jag vet inte vad vi ska ta för tankeexperiment. Men låt säga att politikern fundamentalt tycker att stödja krig är dåligt. Det är ju aktuellt med krig just nu och att vi bidrar och tjänar pengar på det.
Kom gärna på ett exempel du om det blir lättare att motivera din ståndpunkt.
Jag ser det väldigt enkelt som så att makteliten styr media, politiker och ekonomi. Tycker man annorlunda så ser man inte verkligheten för vad den är, i min mening.
Detta behöver i sig inte nödvändigtvis vara dåligt. Men det är ett faktum jag tycker många har svårt att ta till sig.
En politiker som aktivt arbetar för ett folks och lands bästa har mandat att stifta lagar mot ex.vis korruption och alla tänkbara hot som kan äventyra demokrati och välfärd.
Det kan ibland vara en balansgång, men den långsiktiga strävan att det gynnar demokratin och landet i sin helhet.
Marknaden får rätta in sig i de spelregler politiker stiftar.
Problemet är att det existerar politiker som i rent egoistiskt syfte styrs av ex.vis en vapenlobby, eller en annan agenda.
Men då har de förbrukat sin position som företrädare för det uppdrag de är satta till.
Just nu översvämmas vi av dessa politiker som mot bättre vetande lobbar för en annan agenda.
Ukrainakonflikten är ett glasklart exempel på detta.
Det kommer bli spännande att se upplösningen och hur de ska "trockla sig ur" detta...