2025-05-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och på vilket sätt är den siffran relevant i ett vakuum?

😂
Citera
2025-05-26, 16:04
Medlem
Citat:
Två frågor:
1) OK, så om en mamma inte vill bli förälder och barnet ska födas om 1 vecka så är du OK med det ifall personen bara säger: ''Jag vill inte bli förälder''?

2) OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller afrikanska invandrare?
1. Ja, om hon inte känner att hon absolut inte klarar av det, pga sjukdom eller psykiska problem, så kan hon ju låta pappan få ensam vårdnad, och betala underhåll.
2. Bägge grupperna består av män. Oklart om det dödliga våldet begås oftare av just afrikanska män, tvivlar dock på det. Om du däremot kollar på våldtäkter och sexuella övergrepp så är det en överrepresentation av utländska killar/män, också för gruppvåldtäkter.
Citera
2025-05-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ska du svara på den andra frågan?

2) OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller afrikanska invandrare?

Det är tydligt att Merapis fiende är vita svenska män.
Citera
2025-05-26, 16:06
Medlem
bearss avatar
Varför terrorstämplar man inte manshat om det nu handlar om jämställdhet? Uttalandet är ju uppenbart ojämställt eftersom man vill att lagen ska ha dubbla måttstockar i förhållande till kön, dvs könen ska inte vara jämställda.
Citera
2025-05-26, 16:07
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
man kan inte "mörda" ekonomier eller plånböcker...

och i frågan om ekonomiskt våld så är nog det betydligt mer en manlig syssla riktad mot kvinnor.

Om du kollar Brå så får du lära dig att män är mer utsatta för ekonomiskt våld, men kanske lättare att leva i sina egna vanföreställningar än att ta reda på fakta?

"Jag hatar ju män så det är nog så" Herregud vilken idiot du är. Tänk om du tog reda på lite fakta innan du trycke ut dig 38.000 efterblivna inlägg.
Citera
2025-05-26, 16:07
Medlem
Rimligt ändå. Männen har frivilligt överlämnat makten i samhället till kvinnorna och det är klart det skall straffa sig.
Citera
2025-05-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bears
Varför terrorstämplar man inte manshat om det nu handlar om jämställdhet? Uttalandet är ju uppenbart ojämställt eftersom man vill att lagen ska ha dubbla måttstockar i förhållande till kön, dvs könen ska inte vara jämställda.

Eller så bekräftar det att vi inte är jämställda från början då det inte är ett problem för män men för kvinnor.
Citera
2025-05-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Om du kollar Brå så får du lära dig att män är mer utsatta för ekonomiskt våld, men kanske lättare att leva i sina egna vanföreställningar än att ta reda på fakta?

"Jag hatar ju män så det är nog så" Herregud vilken idiot du är. Tänk om du tog reda på lite fakta innan du trycke ut dig 38.000 efterblivna inlägg.

Man blir ju nyfiken på vad som gick snett? Ungefär som när folk tittar på dokumentärer om massmördare eller diktatorer. Det brukar ju vara något i barndomen som gått snett.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkligen är det samhällseroderande och samhällsfarligt tycker du att även kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som män?
jag tycker mer det är raka motsatsen.

Vad som skapar samhällen är bland annat grundläggande fenomen som att barn föds, att vi har omsorg om barn, relationer, äldre, sjuka etc...och allt detta är i huvudsak grundläggande arbeten som kvinnor har skött och fortsatt sköter...
Du har inte en susning till chans skapa ett högre samhälle UTAN dessa grundläggande arbeten på plats.
Och DET är även det historia...men den delen av historian som du vägrar se.
Om samma möjligheter, finns det inga som har. Alla föds inte likadana. Varför skulle en idiot ha samma möjligheter som ett geni. Hela tanken är bisarr.

Nån måste skaffas mat ock bygga boet också. Men som vanligt spårar du ur. Det här förslaget handlar om att man inte ska få kritisera kvinnor. De uppfattar all kritik som hat, som du och förstår inte skillnaden.

Kvinnor verkar inte förstå skillnaden, mellan att någon säger att han hatar kvinnor och någons som säger att någon är ful som stryk. Eller varför inte att säga att kvinnor har mindre hjärnor generellt, som någon med en mindre hjärna, ansåg visade att jag hatade kvinnor. Fast det jag sa var fakta. Så att säga sanningen ses som kvinnohat, vilket visar på dumheten hos många inom gruppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
😂

Jag ställde en fråga och du gav ett irrelevant/icke-tillfredsställande svar.
Citera
2025-05-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Rimligt ändå. Männen har frivilligt överlämnat makten i samhället till kvinnorna och det är klart det skall straffa sig.

Maktbalansen är helt havererad...
Citera
2025-05-26, 16:16
Medlem
Citat:
Jag ställde en fråga och du gav ett irrelevant/icke-tillfredsställande svar.

Nej du tjafsar. Du frågade om statistik, jag gav dig ett hum sen sa åt dig att kolla upp själv då det inte är vårat jävla jobb. Sen började du tjafsa om annat, allt du är ute efter i den här diskussionen är UPPENBART att tjafsa och det kan du gott göra med nån annan, jag faller inte för det ✌️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in