Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
verkligen är det samhällseroderande och samhällsfarligt tycker du att även kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som män?
jag tycker mer det är raka motsatsen.
Vad som skapar samhällen är bland annat grundläggande fenomen som att barn föds, att vi har omsorg om barn, relationer, äldre, sjuka etc...och allt detta är i huvudsak grundläggande arbeten som kvinnor har skött och fortsatt sköter...
Du har inte en susning till chans skapa ett högre samhälle UTAN dessa grundläggande arbeten på plats.
Och DET är även det historia...men den delen av historian som du vägrar se.
Om samma möjligheter, finns det inga som har. Alla föds inte likadana. Varför skulle en idiot ha samma möjligheter som ett geni. Hela tanken är bisarr.
Nån måste skaffas mat ock bygga boet också. Men som vanligt spårar du ur. Det här förslaget handlar om att man inte ska få kritisera kvinnor. De uppfattar all kritik som hat, som du och förstår inte skillnaden.
Kvinnor verkar inte förstå skillnaden, mellan att någon säger att han hatar kvinnor och någons som säger att någon är ful som stryk. Eller varför inte att säga att kvinnor har mindre hjärnor generellt, som någon med en mindre hjärna, ansåg visade att jag hatade kvinnor. Fast det jag sa var fakta. Så att säga sanningen ses som kvinnohat, vilket visar på dumheten hos många inom gruppen.