Citat:
Detta sker alldeles för ofta med konverteringar till TV/Film.
Oj, vad mycket som är ändrat från böckerna. Sett klart S3 nu och även om den inte var dålig så är det för mycket ändrat. Antar att de måste korta ner mycket men en del val känns lite fel. Fokuserat för mycket på tonårsdrama och tagit bort och snabbat upp annat som borde varit med. Men en klart steg framåt från S1 som var direkt usel. En hel del släppt på kraftens och edernas begränsning för att få visuell effekt.
Fortfarande helt fel med all blandning av folk. Aiel är allt från ljusa och rödlätta som de ska var till kolsvarta.
Uppseendeväckande dödade
Fortfarande helt fel med all blandning av folk. Aiel är allt från ljusa och rödlätta som de ska var till kolsvarta.
Uppseendeväckande dödade
Loial och Siuan. Därmed kan de hoppa över många framtida historier. Men Moiraine verkar tillåtas överleva, hade varit bättre att låta henne och Lanfear försvinna som i böckerna.
Men jag väljer sedan mycket länge att helt zona ut allt annat som inte man ser kommer ur rutan.
Funnit detta ger mig så mycket större glädje att titta då.
Men visst finns känslan när man senare tänker på det och att man kanske vill haft detta med och kanske ta bort något annat.
Men förstår man inte kan återge böcker till fullo eller kanske ens nära.
Undrar hur det låter på mötena innan de sätter igång med manus och annat, för de måste ju kämpa med detta med och känna att det är mer de vill ha med, men inte kan ha med.
Det är dock det bästa rådet man kan finna här, och att glöm böckerna.
För det är mest troligt att de har ändrat så mycket att du blir besviken, så bättre bara glömma böckerna.
Har par avsnitt kvar, men det jag sett för säsongen har varit bra och underhållande.
Så ska bli spännande och se de sista 3 avsnitten