2025-05-22, 21:21
Medlem
pyroclasms avatar
Tja forumet,

Det snackas en massa skit om Malmö. Jag skulle vilja kontra!

Om du har en modern syn på livet och är intresserad av ett bra stället att bo på, välj Malmö.

Malmö är lite av det stockholm jag växte upp i under 90 och 00 talet. Här är högt i tak och folk gillar att ha kul. Folk har i gemen inte ett kvastskaft i röven, inte ens i fina "förorten" där jag bor. Lönerna är LITE lägre men kostnaderna är MYCKET lägre. Flyttar du från Stockholm eller Göteborg kan du få ett boende du bara hade kunnat drömma om annars.

Skolorna är bra, folk är i gemen trevliga och det finns undergroundkultur att hitta. Köpenhamn piskar rumpan av Stockholm på ett helt oanat sätt (men Danskarna kan vara lite svåra).

Vill du inte att barnen skall prata skånska kan du bara sikta på de nära södra förorterna.

Välkomna!

PS: ja, det finns invandrare här med. Och de är i allmänhet väl-integrerade.

Se den här tråden som ett frågeforum, jag lovar svara på relevanta frågor och att anmäla irrelevanta (oftast rasistiska) påhopp.
Citera
2025-05-22, 21:29
Medlem
NyaHenriksss avatar
Som ovan skrev.
Undrar dock varför de flesta svenskar flyttar från skithålan Malmö men du känner att det lockar… Why?
Citera
2025-05-22, 21:31
Medlem
Är man helt jävla hjärndöd så visst, varsågod.

Har man en fungerande hjärna, nej nej nej nej nej nej.
Citera
2025-05-22, 21:37
Avslutad
Skåne är överlag fint och bra. Man kan ju annars alltid bosätta sig i några av småorterna. Närheten till storstad och Köpenhamn kommer alltid finnas där oavsett.

Tror inte heller på allt skitsnack om Malmö. Såvida man inte bosätter sig mitt i Rosengård. Helsingborg är även det en väldigt fin stad.

På tal om kriminalitet så är ju Stockholm absolut värst i klassen. Dessutom tråkig stad och dryga människor med näsan upp i vädret. Grått och kallt. Dyrt. Kollektivtrafik som inte är värt namnet. Långa avstånd. Ett nattliv som inte ens borde kallas för nattliv.
Citera
2025-05-22, 21:40
Medlem
maxatdunders avatar
Som du själv säger så är köpenhamn mycket bättre än Malmö, enda negativa är att det är rätt dyrt där på många fronter.

Ogillade Malmö, men har bara varit där 4 dagar så kan inte säga hur det är att bo där
Citera
2025-05-22, 21:44
Medlem
Stenballes avatar
Jag har aldrig bott i Malmö, men har tillbringat en hel del tid där genom åren, både under arbetstid och fritid.
Ja, det är en stad som är betydligt bättre än sitt rykte och det finns många fördomar om Malmö som är oförtjänta.
Men helt ärligt så skulle jag inte vilja att mina barn växte upp i Malmö, eller någon annan svensk "storstad".
Det finns bättre omgivningar för barn att växa upp i.
Citera
2025-05-22, 21:50
Medlem
Hur menar du att danskarna är svåra? Menar du att de inte är så som du beskriver människorna i Malmö?
Citera
2025-05-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Som ovan skrev.
Undrar dock varför de flesta svenskar flyttar från skithålan Malmö men du känner att det lockar… Why?

En del kanske gillar kaos och korruption, att det är lite mer "spännande"? Mångkulturellt. Osvenskt.

Malmö måste väl ändå vara den minst svenska staden i Sverige, eller?? Så kanske är den tilltalade för människor (även svenskar) som egentligen inte gillar Sverige eller svenskarna, men samtidigt vill bo här för Sverige är ju ändå ganska bra pga de där tråkiga stela dömande svenskarna som man samtidigt inte gillar eller respekterar....

En stad för svenskar med ett slags kognitiv dissonans, som ogillar svenskarna men vill samtidigt bo i det land och den kultur mest färgad av svenskhet (även om det avtar snabbt för varje generation som dör bort). Utomlands trivs de icke, där är det för osvenskt!
Senast redigerad av PetterRetard 2025-05-22 kl. 21:56.
Citera
2025-05-22, 22:00
Medlem
Är uppväxt i Malmö och har flyttat från Malmö för 25 år sedan. När jag var barn var det en fin stad sedan började araber och annat skit välla in på 90 talet och vi svenskar började flytta ut.

Idag är Malmö som en stad i Mellanöstern. Absolut inget att rekommendera att sätta sina barn i. Ingen normal svensk vill bo där. Vi riktiga skåningar ser ner på er utbölingar från Stockholm som flyttar hit och tror ni är så jävla fina.

Flytta till Ramels väg i Malmö. En fin gata med underbara grannar. Fina skolor i närheten också. Kan garantera att dina barn inte lär sig skånska
Citera
2025-05-22, 22:06
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Som ovan skrev.

Malmö är en inflyttningsstad. Bevisa gärna ditt påstående.
Citera
2025-05-22, 22:09
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Hur menar du att danskarna är svåra? Menar du att de inte är så som du beskriver människorna i Malmö?

Dansk humor kan vara svår. Danskar är i gemen väldigt hirarkiska, övermakten styr. Och det är erkänt svårt att göra hållande avtal med Danskar. MEN de är pragmatiska och har alltid dörren öppen för en comeback.
Citera
2025-05-22, 22:11
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Är uppväxt i Malmö och har flyttat från Malmö för 25 år sedan. När jag var barn var det en fin stad sedan började araber och annat skit välla in på 90 talet och vi svenskar började flytta ut.

Idag är Malmö som en stad i Mellanöstern. Absolut inget att rekommendera att sätta sina barn i. Ingen normal svensk vill bo där. Vi riktiga skåningar ser ner på er utbölingar från Stockholm som flyttar hit och tror ni är så jävla fina.

Flytta till Ramels väg i Malmö. En fin gata med underbara grannar. Fina skolor i närheten också. Kan garantera att dina barn inte lär sig skånska

Nej, Malmö är inte som en stad i mellanöstern. Och det finns väldigt många "osvenskare" städer. Södertälje tex. Eller valfri förort till Stockholm med kvmpris under 40'k m2.

(har inte koll på priserna längre... hur långt räcker 40k?)
Senast redigerad av pyroclasm 2025-05-22 kl. 22:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in