Citat:
Ursprungligen postat av
Fader.Runka
Finns en objektiv 10 poängare på min hägskola jag ögonflörtat med till och från i 1 jävla år. Har aldrig pratat med henne. Hon har spanat in mig till och från så vet att hon åtminstone tycker jag ser lite intressant ut. Vi har vid två tillfällen haft oavbruten ögonkontakt I 3+ sekunder.
Citat:
Ursprungligen postat av
anwe8
Gå inte fram direkt och fråga ut henne, det ställer bara henne på sängen och överrumplar henne. Hitta istället en ursäkt till att konversera med henne, initialt om andra saker,
Nu tar jag ner dig från de himmelsblå skyarna; men är du säker på att hon spanar in dig och att hon är intresserad av dig; det är inte bara en önskedröm från din sida att hon gör så?
Att gå fram till henne och säga något i stil med ”hej, vill du ta en fika” är en mindre bra idé. Chanserna till att hon kommer att tacka ja, till en fika med en som hon inte alls känner, är inte så stor.
Nej, du ska istället ta tillfället när det ges.
”anwe8” ger dig det bästa rådet du fått i tråden.
Börja med att prata om ”väder och vind” eller något annat ”neutralt”.
Och nu kommer det viktigaste: gör det i ett naturligt sammanhang, t ex på busshållplatsen, i kön i restaurangen eller cafeterian, i biblioteket, eller du kanske ”råkar” cykla ifatt henne från eller till högskolan. Möjligheterna är många, och du måste ta chansen när den dyker upp.
Väder och vind kan man prata om i några minuter. Med sedan? Du måste förbereda dig, så att du kan fortsätta samtalet. T ex: vet du vad för kurs hon läser, om inte försök ta reda på det. Fråga henne om den kursen. Du behöver få henne att prata. Och då märker du ganska snart om hon är intresserad, eller om hon bara ger artiga svar och vill komma därifrån så fort som möjligt.
M v h
RFT (f d parterapeut och familjerådgivare)