2025-05-20, 04:51
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Kan man lämna en lapp eller skriva ett brev till henne som man skickar på posten? Förutsatt att jag aldrig stöter på henne igen?

Eller är det ett big no no?
Hon lär ju undra hur fan jag kan veta vart hon bor och lär tycka hag är ett psycho? Jag tänker utifall att jag aldrig ser henne mer?
Och om jag skriver ett brev, vad skriver jag?

Låter som du inte riktigt mogen ännu för kvinnor. Flytta tillbaka till mammas källare. Annar är det bara att fråga henne.
Citera
2025-05-20, 06:06
Avslutad
Vi hade en receptionist på jobbet som var skitsnygg. Jag trodde aldrig hon skulle vara intresserad men jag gick fram till henne med en lapp med mitt nummer och sa att hon gärna fick lägga till mig på WhatsApp om hon ville ta en öl nån gång.

Hon la till mig. (Men vi tog aldrig en öl för jag hade flickvän )

Du måste våga. Egentligen struntade jag i den här receptionisten men hon var så snygg så jag ville se om det ens hade varit möjligt. Det var nog därför hon blev intresserad då inte många vågar approacha sådana.
Citera
2025-05-20, 06:06
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Finns en objektiv 10 poängare på min hägskola jag ögonflörtat med till och från i 1 jävla år. Har aldrig pratat med henne. Hon har spanat in mig till och från så vet att hon åtminstone tycker jag ser lite intressant ut. Vi har vid två tillfällen haft oavbruten ögonkontakt I 3+ sekunder.

Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Gå inte fram direkt och fråga ut henne, det ställer bara henne på sängen och överrumplar henne. Hitta istället en ursäkt till att konversera med henne, initialt om andra saker,

Nu tar jag ner dig från de himmelsblå skyarna; men är du säker på att hon spanar in dig och att hon är intresserad av dig; det är inte bara en önskedröm från din sida att hon gör så?

Att gå fram till henne och säga något i stil med ”hej, vill du ta en fika” är en mindre bra idé. Chanserna till att hon kommer att tacka ja, till en fika med en som hon inte alls känner, är inte så stor.

Nej, du ska istället ta tillfället när det ges.
”anwe8” ger dig det bästa rådet du fått i tråden.
Börja med att prata om ”väder och vind” eller något annat ”neutralt”.
Och nu kommer det viktigaste: gör det i ett naturligt sammanhang, t ex på busshållplatsen, i kön i restaurangen eller cafeterian, i biblioteket, eller du kanske ”råkar” cykla ifatt henne från eller till högskolan. Möjligheterna är många, och du måste ta chansen när den dyker upp.

Väder och vind kan man prata om i några minuter. Med sedan? Du måste förbereda dig, så att du kan fortsätta samtalet. T ex: vet du vad för kurs hon läser, om inte försök ta reda på det. Fråga henne om den kursen. Du behöver få henne att prata. Och då märker du ganska snart om hon är intresserad, eller om hon bara ger artiga svar och vill komma därifrån så fort som möjligt.

M v h
RFT (f d parterapeut och familjerådgivare)
Senast redigerad av RFT 2025-05-20 kl. 06:17.
Citera
2025-05-20, 06:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Låter som du inte riktigt mogen ännu för kvinnor. Flytta tillbaka till mammas källare.
Ett riktigt bra råd i sammanhanget.

Annars kan du informera den stackars flickan om vad du heter här på flashback ts. Så kan hon i lugn och ro ta ställning till om hon tycker du verkar vara något att satsa på.
Citera
2025-05-20, 06:38
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Kan man lämna en lapp eller skriva ett brev till henne som man skickar på posten? Förutsatt att jag aldrig stöter på henne igen?

Lämna en lapp? Går du i mellanstadiet?
Citera
2025-05-20, 06:49
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2025-05-20, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Gå inte fram direkt och fråga ut henne, det ställer bara henne på sängen och överrumplar henne. Hitta istället en ursäkt till att konversera med henne, initialt om andra saker, och linda därefter lite diskret in samtalet i ett framtida möte. Fråga typ "gillar du kaffe?" och om hon säger "ja" så kan du säga "ska vi ta en kopp senare i veckan?". Undvik att kommentera hennes utseende överhuvudtaget. Om hon svarar något djupt kan du berömma hennes tankeförmåga, typ "ja, du är smart märker jag".
Håller med om allt utom det sista, det är självklart att någon som pluggar på avancerad nivå är intelligent. Skulle kunna uppfattas negativt, om någon skulle komma på tanken att ge en sådan kommentar till någon som går på KTH t.ex. skulle han själv framstå som inte så intelligent.
Visa intresse för det hon pluggar skulle jag säga.
Citera
2025-05-20, 07:45
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Finns en objektiv 10 poängare på min hägskola jag ögonflörtat med till och från i 1 jävla år. Har aldrig pratat med henne. Hon har spanat in mig till och från så vet att hon åtminstone tycker jag ser lite intressant ut. Vi har vid två tillfällen haft oavbruten ögonkontakt I 3+ sekunder. Hon verkar ej vara spontan utan en mer formell och halvblyg tjej. Så det kan verkligen bli helt fel.

Vill nu bjuda ut henne på en middag eller fika. Hur gör jag? Jag kommer inte ha möjlighet att träffa henne mer efter sommaren och om jag ens ser henne en gång till så är det nu eller aldrig. Så måste gå pang på.

Vad har ni för erfarenhet kring detta? Tips?
Bör jag göra det eller skita i det? Finns risken att jag gör mig själv till åtlöje?
Har aldrig gjort nått liknande. Och har ganska dålig självkänsla. Kan lätt bli sårad om jag blir avvisad av folk. Och rädd att den lilla självkänsla och självförtroende jag har ska gå förlorad om det blir fel.

Jag har aldrig haft en partner och är oskuld.

Schysst användarnamn
Citera
2025-05-20, 08:03
Medlem
Citat:
Finns en objektiv 10 poängare på min hägskola jag ögonflörtat med till och från i 1 jävla år. Har aldrig pratat med henne. Hon har spanat in mig till och från så vet att hon åtminstone tycker jag ser lite intressant ut. Vi har vid två tillfällen haft oavbruten ögonkontakt I 3+ sekunder. Hon verkar ej vara spontan utan en mer formell och halvblyg tjej. Så det kan verkligen bli helt fel.

Vill nu bjuda ut henne på en middag eller fika. Hur gör jag? Jag kommer inte ha möjlighet att träffa henne mer efter sommaren och om jag ens ser henne en gång till så är det nu eller aldrig. Så måste gå pang på.

Vad har ni för erfarenhet kring detta? Tips?
Bör jag göra det eller skita i det? Finns risken att jag gör mig själv till åtlöje?
Har aldrig gjort nått liknande. Och har ganska dålig självkänsla. Kan lätt bli sårad om jag blir avvisad av folk. Och rädd att den lilla självkänsla och självförtroende jag har ska gå förlorad om det blir fel.

Jag har aldrig haft en partner och är oskuld.

Hur många liv kommer du ha? Förmodligen ett.

Du släntrar genast fram till tjejen och säger nervöst: "Hej, jag har aldrig gjort så här förut, men har du lust att ta en fika eller gå ut och äta med mig någongång?

Då kommer tjejen givetvis att säga :" Ja, varför inte"

Nu kommer tvisten för att du ska känna dig säker att hon verkligen VILL. Du säger "Toppen, här är mitt nummer - du kan väl fundera när det passar och höra av dig"

Nu har hon utrymme och valfriheten att "få förhinder" osv om hon inte vill träffa dig. Vill hon träffa dig så hör hon givetvis av sig inom ett par dagar.
Citera
2025-05-20, 08:07
Medlem
halaltarzans avatar
Nu har ju jag aldrig haft någon 10-poängare men tror ändå inte du att ska fråga om ni ska ta en fika, i min värld i alla fall så fikar inte karlar. Och ska du försöka ragga på en sån puma så gäller det nog att framstå så manlig som möjligt.
Citera
2025-05-20, 08:30
Avslutad
Gå rakt på sak, precis som pojken på 10-11 år gjorde igår framför alla sina kompisar, när jag var på min promenad. Först hälsar han och sedan frågar han om jag har en pojkvän

Voilà ! Så lätt är det.
Citera
2025-05-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu har ju jag aldrig haft någon 10-poängare men tror ändå inte du att ska fråga om ni ska ta en fika, i min värld i alla fall så fikar inte karlar. Och ska du försöka ragga på en sån puma så gäller det nog att framstå så manlig som möjligt.

Håller med. Fika är något hon gör med en homosexuell killkompis, vilket i och för sig känns som rimligt i detta fall. Möjligheten att TS och snyggtjejen kommer få en sexuell relation är exakt 0 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in