2025-05-19, 21:11
Medlem
Fader.Runkas avatar
Finns en objektiv 10 poängare på min hägskola jag ögonflörtat med till och från i 1 jävla år. Har aldrig pratat med henne. Hon har spanat in mig till och från så vet att hon åtminstone tycker jag ser lite intressant ut. Vi har vid två tillfällen haft oavbruten ögonkontakt I 3+ sekunder. Hon verkar ej vara spontan utan en mer formell och halvblyg tjej. Så det kan verkligen bli helt fel.

Vill nu bjuda ut henne på en middag eller fika. Hur gör jag? Jag kommer inte ha möjlighet att träffa henne mer efter sommaren och om jag ens ser henne en gång till så är det nu eller aldrig. Så måste gå pang på.

Vad har ni för erfarenhet kring detta? Tips?
Bör jag göra det eller skita i det? Finns risken att jag gör mig själv till åtlöje?
Har aldrig gjort nått liknande. Och har ganska dålig självkänsla. Kan lätt bli sårad om jag blir avvisad av folk. Och rädd att den lilla självkänsla och självförtroende jag har ska gå förlorad om det blir fel.

Jag har aldrig haft en partner och är oskuld.
Citera
2025-05-19, 21:18
Medlem
Börja med att heja på henne!
Citera
2025-05-19, 21:18
Medlem
PKP-Pechenegs avatar
Du går fram och frågar om hon vill ta en fika.

Bög.
Citera
2025-05-19, 21:23
Medlem
Hon har förmodligen en kille och kommer tycka att du är konstig.
Citera
2025-05-19, 21:31
Medlem
SnutteFia03s avatar
Börja med att prata med henne (om något annat än att du vill bjuda ut henne). Sannolikheten att hon ska svara positivt på din förfrågan är extremt låg om ni aldrig haft mer än ögonkontakt tidigare.
Citera
2025-05-19, 21:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Utsikterna ser inte så bra ut. Om du inte vågar konfrontera henne nu, säga hej eller lämna en lapp eller vad som helst. Hur ska du då våga fika eller äta middag med henne?

Ja, du kan få ett nej. Då är det bara att gå vidare till nästa tjej.

Grejen är att du kan alltid bli dumpad. På en gång, efter tre dejter, eller efter två års förhållande. Det är bara en verklighet man får leva med.

Men en sak är säker att om du inte gör något innan sommaren och aldrig ser henne mer, är att du kommer att ångra dig.
Citera
2025-05-19, 21:42
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Nästa gång ni möts så ska du låtsas snubbla. Fast riktigt ordentligt, en kroppstackling. Sedan landar ni på golvet båda två. Landa över henne så ni ligger ansikte mot ansikte. Se henne djupt i ögonen och kyss henne.

Så ska en slipsten dras.
Citera
2025-05-19, 21:45
Medlem
VetusSpirituss avatar
Klart du skall bjuda ut henne. Vad har du att förlora på det? Det värsta som kan hända 'r att hon säger nej och det bästa vet du redan.

Just do it!
Citera
2025-05-19, 21:52
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Hon har förmodligen en kille och kommer tycka att du är konstig.
Nästan 100 på att hon är singel.
Citera
2025-05-19, 21:52
Medlem
Tratten52s avatar
Vad har du att förlora? Bjud hon på en middag på en flott restaurang. Om hon tackar ja. Ett tips. Sitt inte och bara snack om dig själv och torka dig bakom öronen innan också. 😎👍👍
Citera
2025-05-19, 21:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Finns en objektiv 10 poängare på min hägskola jag ögonflörtat med till och från i 1 jävla år. Har aldrig pratat med henne. Hon har spanat in mig till och från så vet att hon åtminstone tycker jag ser lite intressant ut. Vi har vid två tillfällen haft oavbruten ögonkontakt I 3+ sekunder. Hon verkar ej vara spontan utan en mer formell och halvblyg tjej. Så det kan verkligen bli helt fel.

Vill nu bjuda ut henne på en middag eller fika. Hur gör jag? Jag kommer inte ha möjlighet att träffa henne mer efter sommaren och om jag ens ser henne en gång till så är det nu eller aldrig. Så måste gå pang på.

Vad har ni för erfarenhet kring detta? Tips?
Bör jag göra det eller skita i det? Finns risken att jag gör mig själv till åtlöje?
Har aldrig gjort nått liknande. Och har ganska dålig självkänsla. Kan lätt bli sårad om jag blir avvisad av folk. Och rädd att den lilla självkänsla och självförtroende jag har ska gå förlorad om det blir fel.

Jag har aldrig haft en partner och är oskuld.

Du kan inte göra dig själv till åtlöje. Det värsta som kan hända är att hon säger nej. Gå förbi och säg hej och se hur hon reagerar.
Citera
2025-05-19, 21:57
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Klart du skall bjuda ut henne. Vad har du att förlora på det? Det värsta som kan hända 'r att hon säger nej och det bästa vet du redan.

Just do it!

Det värsta är inte om hon säger nej utan om hon blir helt ställd och förvirrad, och så står jag där som ett fån på det. Hon känns som en sån som skulle kunna bli det. Ingen Carolina Gynning personlighet utan hon är mer halvtimid och typiskt svensk. Så om hon typ blir chockad och sen bara går iväg till sina vänner som har också sett i 1 år där.

Jag kommer behöva låna henne och ta henne åt sidan få hon alltid sitter med sina vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in