Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Ja, exakt så.
Men jag tror inte att Europa lyssnar på detta.
Trump får leka för sig själv snart.
Det tror jag också, han kommer att bli marginaliserad och splittringen över atlanten blir större. Putin glad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
Samma här. Det känns som repris på samma gamla visa, allt bara går i cirklar hela tiden. Trump snackar med Putin och tappar hjärnan totalt.
Tankarna går till vissa EU-ledare som under senaste tiden hyst stora förhoppningar om att Trumpeten äntligen skulle sätta ner foten mot bunkerdvärgen. Men vad gör de nu, när han ännu en gång börjar jamsa med Putte?
Frågan är ju om Trumpen ens är vilseledd, eller om han faktiskt vet exakt vad han gör och spelar med i ryssarnas lek.
Jag tror på det senare, och
hoppas att Usa skall dra ngn vinstlott med detta. Men blåst kommer han att bli, undrar också hur respektabla republikaner kommer att reagera på detta ?
"
Vodkasomsnus" tror ju att Eu kör vidare med sina sanktions-paket (jag håller med). Blir inte förvånad om den amerikanska kongressen kör också vidare.., med sitt. Trump kommer då ju att ställas inför : Skriva under, eller veto !
Blir ngr intressanta veckor nu, och Trump sträcker faktiskt ut hakan långt nu..,
för Putin.
(ngt liknande tror jag inte har skett under Amerikas historia faktiskt !)