2025-05-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det hade säkert gått att ordna med en mogen dialog, men när en missbrukande förälder gömmer pass och obstruerar så finns inte den möjligheten kvar. Tyvärr valde Måns den destruktiva vägen.

Precis. Hon har en bra kontakt med äldsta sonens pappa. Hon vill att även de yngre barnen ska ha sin pappa. Nu kan hon inte låta sina barn träffa sin pappa utan att oroa sig för att han inte ska låta dem komma tillbaka, att han inte ska ta passen osv. Det blir ju en stor sorg.
Citera
2025-05-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag har inte trott en sekund på att Månspetter själv valt att ställa in sommarturnen. Finns 2 alternativ.

1. Hans musiker och övriga kollegor vill inte turnera med golaren och arrangörerna vill inte heller ha
honom där efter nyheterna om droger, misshandel och otrohet. På Fårö var arrangören överlycklig
då det ställdes in och slapp betala för någon som inte var önskvärd.

2. Månspetter är så strategiskt och vill minska sina inkomster för att hoppas på ett stort underhålls-
bidrag av Ciara. Jag tror vad som helst om den människan så det skulle kunna vara så?

Främst tror jag på alternativ 1 då det vore uteslutet att hans gamla kollegor skulle vilja åka runt på turne med den labile Måns. Det är bara några gamla kärringar på facebook kvar som inte har en aning om hur deras gullgosse förvandlats till en pajas.

Har lyssnat på hela rättegången nu och det var som väntat. Helt sjukt att förminska och anklaga Ciaras son för att vara en "störig" storebror som helst ska glömmas bort av sina bröder.
Hans musiker och övriga kolleger som "inte vill turnera med golaren" är alla skånebor och brukar benämnas bästa vänner. Till dags dato har folk förfasast sig att han "kastat dem under bussen" samtidigt som ingen kan säga ett enda av deras namn - fortfarande.
Så, du behöver nog inte oroa dig.
Citera
2025-05-16, 23:49
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Sponsorn skulle kunna vara A*bin *ee Me*dau, de spelade in TV ihop för ett tag sedan och M sade att det var någon i branschen som haft samma problematik.

Ja, det är mycket möjligt att det är han. Och sponsringen består i att de pratar i telefon då och då, om ens det. Kanske är han bara sponsor "på pappret".
Citera
2025-05-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
"God, it feels good to be home!"

Fattar du inte att mycket mer negativt som hänt kommer komma fram om han driver förtalsmål?

Var framkommer det att han är drogfri enligt socialens tester?

Han går inte något program. Han kör en nätvariant, och sponsorn är en polare som (förhoppningsvis) slutat knarka.
Ja, du får väl kolla tråden efter rättegångens ljudupptagning
Citera
2025-05-16, 23:54
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om nu Måns anses vara narcissistisk så anser jag att Ciara verkar ha de dragen med. Nanny direkt efter födseln. Utser exet till gudfar
Tar barnet från terminsavslutning
Låter nanny jobba upp till 60 timmar i veckan
Vägrar bo på skyddat boende för det är ”obehaglig”
Skriver överdrivna födelsedags hälsningar till sina söner på Instagram (de är prinsar och bäst och älskade)
Skriver man inte gemensamma hälsningars från mamma o pappa till sina barn?
Det är HON som dikterar dessa
Ler eller skrattar sällan på bilder
Kanske det faktiskt skulle vara värt att överväga... Om man tittar på hennes senaste story på Instagram verkar den också innehålla en bitande referens till MZ... igen. Och som vi också har sett där nyligen, verkar hon också ha de berömda narcissistiska flying apes: hennes mamma och Läckberg, till exempel, som delar ut några av samma delvis cyniska saker online på Instagram, direkt eller indirekt. Och när det gäller hennes mamma, inte bara sedan i går...
Citera
2025-05-16, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Ja, det är mycket möjligt att det är han. Och sponsringen består i att de pratar i telefon då och då, om ens det. Kanske är han bara sponsor "på pappret".

Ja, oavsett vem det är verkar ju behandlingen inte vara särskilt seriös. M berättar själv i sitt förhör att C via sin jurist i England begärt att flytta hem med barnen också skriver att han behöver läggas in på rehab. Det är alltså två veckor in i sagda behandling som han återfaller i sitt missbruk.

Ändå finns det ingen som helst oro för ett nytt återfall hos varken Ms mamma, pappa eller barnflicka.

Mycket märkligt. Och ignorant.
Senast redigerad av katperlom 2025-05-17 kl. 00:20.
Citera
2025-05-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Kanske det faktiskt skulle vara värt att överväga... Om man tittar på hennes senaste story på Instagram verkar den också innehålla en bitande referens till MZ... igen. Och som vi också har sett där nyligen, verkar hon också ha de berömda narcissistiska flying apes: hennes mamma och Läckberg, till exempel, som delar ut några av samma delvis cyniska saker online på Instagram, direkt eller indirekt. Och när det gäller hennes mamma, inte bara sedan i går...
Det experter att hitta medlöpare flying apes
Det har inte Måns iaf på det sättet är han mindre manipulativ
Jag tror de är samma skrot och korn fast har olika arenor
Citera
2025-05-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ja såna känslor fick jag med, man måste nästan lyssna på hennes förhör igen. Sa inte hon att hon inte hade ngt kontaktnät varken i SE eller London, att det var självvalt eller ngt i den stilen.

Hon verkar väldigt fäst vid den familjen, undrar hur länge hon kommer bo med Måns. Fast hon är säkerligen jättesnäll och bra med barnen, ändå lite konstigt att släppa in en person så där och så jobbade hon 40-60 timmar i veckan. Undrar hur mycket de betalade för det.

Ja, hon sa precis så att hon saknar kontaktnät i bägge länderna. Sen sa hon också att hon anställdes för 40h/vecka, men att tiden ”fördubblades” fort.

Om man jobbar 60-80h/vecka är det inte så lätt att bibehålla någon kontaktnät - om man överhuvudtaget har haft en från början.

Hon säger också att hon har en ”bachelor” i psykolog. Dvs kandidatexamen. (Vet ej om rätten kollar sånt? &#129300.

Vilken normal människa pluggar till en ”bachelor” - för att sen jobba ihjäl sig som nanny? 😳

Och precis som du undrar också jag vilken timpenning hade kanonkokerskan?

Redan där borde varningsklockorna ha ringt hos Måns och Ciara. Fast hos en missbrukare ringer inga klockor och Ciara trodde sig bara vara lyckligt lottad, eftersom hon hade gjort ett kap. Hon stackaren insåg inte den riktiga motivationen hos barnflickan.

Och jag som trodde att kändisar alltid hade taggarna utåt, eftersom de VET att sådana här typer existerar..

Ciara borde ha läst flera damtidningar. För då skulle hon ha insett vad som försiggår bakom ryggen på fruarna med sådana här ”barnflickor”. Tänker på Schwarzenegger, David Saperstein, Ethan Hawke, Todd Bentley, Jude Law, Gavin Rossdale, Ryan Shawhughes.. m.fl..

Köttet är svagt. Och hos Måns är det en ”understatement” 😂
Citera
2025-05-17, 00:02
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hans musiker och övriga kolleger som "inte vill turnera med golaren" är alla skånebor och brukar benämnas bästa vänner. Till dags dato har folk förfasast sig att han "kastat dem under bussen" samtidigt som ingen kan säga ett enda av deras namn - fortfarande.
Så, du behöver nog inte oroa dig.
Jag är inte ett dugg oroad. Har dock svårt att förstå hur dom kan vara bästa vänner efter att Måns utpekat dom som kokainister hela bunten. I vilket fall om det stämmer så har han ju gjort dom arbetslösa också inför sommaren. Verkar som att du tar lätt på saker och anser att ingen skada är skedd. Om någon talat om för pressen att jag knarkade skulle jag blivit skitförbannad oavsett om jag var skyldig eller ej. Men skåningar kanske är annorlunda?
Citera
2025-05-17, 00:03
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, du får väl kolla tråden efter rättegångens ljudupptagning

Du påstår att han är drogfri enligt socialens tester. Framkommer det i rättegången? Påstår Måns det? Är knappast bevis för att det är sant i så fall.
Citera
2025-05-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Nej, jag förstår inte heller varför han binder sig till en kvinna. Han bör leva singelliv.

Den här sortens machomän måste ha en kvinna som väntar på dem hemma medan de själva är på äventyr ..

Vi är på äventyr även då när de är hemma (med barnflickan) - och frun på jobbet.
Citera
2025-05-17, 00:06
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ja, oavsett vem det är verkar ju behandlingen inte vara särskilt seriös. M berättar själv i sitt förhör att C via sin jurist i England begärt att flytta hem med barnen också skriver att han behöver läggas in på rehab. Detta är alltså två veckor efter att han missbrukat igen, trots att han redan startat sin dialog med sponsorn.

Ändå finns det ingen som helst oro för ett nytt återfall hos varken Ms mamma, pappa eller barnflicka.

Mycket märkligt. Och ignorant.

Precis, mycket märkligt och ignorant, och verkligen verkligen inte "barnens bästa".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in