Dessa flashbackare säger sig ha fått information eller blivit uppmanade att lägga ut saker och endera ljuger dom medvetet eller får berättat för dig hur dom ska tolka text och sprider informationen utan att faktakolla först för att dom så gärna vill ha kvar kontakten med läckan.
Nåt som förvånar mig är att Elisabeth Massi Fritz inte förstår definitionen av åtalsunderlåtelse.
Jag tror på att dom blivit uppmanade att lägga ut saker och jag vet från vem eftersom jag sett samma uppmaning.
som jag skrev tidigare. man använder inte ord som bror. och nu kom det fram att det var ju en brusha. skräp hänger med skräp. pundar bröder såklart. snacka om livet på botten.
Chrippa är verkligen riktigt jävla sjuk.
Fattar inte hur han kan ha förändrats så mycket sedan han träffade psykopatäckelförövaren, men obviously har den lyckats få hans liv att fallera totalt (helt i linje med vad den utlovade typ fem minuter in i förhållandet).
Misären är tydlig, han är helt söndersliten inifrån och ut.
Exakt det han förtjänar efter vad han gjort/gör mot sin dotter.
Hoppas han inser vad psykopatäcklet gjort mot honom och flippar på det -med äcklet utraderat och han själv inlåst kan livet för dottern äntligen börja.
Du vet inte vad du läser. Det handlar i så fall om åtalsbegränsning och inte en åtalsunderlåtelse och du måste läsa båda styckena. En åtalsunderlåtelse registreras som dom. En nedlagd utredning hamnar inte i belastningsregistret.
Du babblar på som den okunniga clown du är. Åtalsunderlåtelse kräver att Chrippa erkänner skuld och går med på åtalsunderlåtelse för att slippa rättegång. Ungefär som när du skriver på fortkörningsböter (och ja, fortkörningsböter hamnar i belastningsregistret). Skriver du inte på drivs det till rättegång.
Nej du kan inte få tag på belastningsregistret via Lexbas. Bara offentliga domar.
Det stämmer väl inte för åklagaren själv har förklarat att det är åtalsunderlåtelse. Står ingenstans om förundersökningsbegränsning.
Är du helt rudis i huvudet? Åtalsunderlåtelse registreras som dom och går att få ut på Lexbase.
Nedlagd förundersökning är något annat och det finns inte i belastningsregistret heller.
Vart tog videon vägen som han sa att han skulle lägga ut i kväll? Han skulle ju komma med sanningen men plötsligt är även inlägget på Insta borta. Chrippa=🤡
Chrippa är verkligen riktigt jävla sjuk.
Fattar inte hur han kan ha förändrats så mycket sedan han träffade psykopatäckelförövaren, men obviously har den lyckats få hans liv att fallera totalt (helt i linje med vad den utlovade typ fem minuter in i förhållandet).
Misären är tydlig, han är helt söndersliten inifrån och ut.
Exakt det han förtjänar efter vad han gjort/gör mot sin dotter.
Hoppas han inser vad psykopatäcklet gjort mot honom och flippar på det -med äcklet utraderat och han själv inlåst kan livet för dottern äntligen börja.
Jag tycker han är mycket snyggare och verkar vara mycket gladare och lyckligare nu än när han var med Julia.
Nej men den kräver att skuld är absolut fastställd och det betyder att det kräver ett erkännande. Den registreras på samma sätt som en dom och är åtkomlig för t ex Lexbase