2025-05-16, 14:11
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Jag såg. Tycker de verkade ganska passiva och fega.

Jo det är lätt att sitta efteråt och vara kritisk. Du hade pissat ner dina mjukisbyxor och förmodligen varit så paralyserad att ANDRA hade fått dragit ut dig ifrån skolan.
Citera
2025-05-16, 14:12
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jo det är lätt att sitta efteråt och vara kritisk. Du hade pissat ner dina mjukisbyxor och förmodligen varit så paralyserad att ANDRA hade fått dragit ut dig ifrån skolan.

Nej det tror jag knappast. Jag har varit med i skarpa situationer tidigare så jag pratar utifrån egen erfarenhet, även om jag så klart inte varit i direkt skottlossning.

Jag tycker de verkar veka. Speciellt kvinnan so ger ett stressat och uppjagat intryck av det man hör.
Citera
2025-05-16, 14:17
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Nej det tror jag knappast. Jag har varit med i skarpa situationer tidigare så jag pratar utifrån egen erfarenhet, även om jag så klart inte varit i direkt skottlossning.

Jag tycker de verkar veka. Speciellt kvinnan so ger ett stressat och uppjagat intryck av det man hör.

Du hör vad du vill höra. Det är uppenbart.
Citera
2025-05-16, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jaha - snipp snapp snut, så var alltså denna saga slut:

https://www.svd.se/a/dRemmJ/polisen-om-orebrodadet
Tänk, att det funnit människor som suttit i över tre månader nu och hetsat upp sig över detta "rasistdåd". I själva verket fanns ingenting som tyder på sådana motiv. Alls.

TV4 kommer nog undan det här med, var så säker. Korruptionen är för hög i det här landet.
Citera
2025-05-16, 14:18
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Om du går tillbaka 2000 sidor så står det massor om hans föräldrar etc. Länk till Facebook ( som är borta nu givetvis).

Har sparat skärmdumpar. Om någon är intresserad, skicka pm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Om du går tillbaka 2000 sidor så står det massor om hans föräldrar etc. Länk till Facebook ( som är borta nu givetvis).
Sedan finns ju youtubevideon från hans skoltid. Så länge den nu får vara kvar på tuben
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Sedan finns ju youtubevideon från hans skoltid. Så länge den nu får vara kvar på tuben

Skicka gärna länk.
Citera
2025-05-16, 14:19
Medlem
Känns som det är något som inte stämmer. Tusentals tar sin liv p.g.a. av problem med ekonomi och liv, men begår inte någon massaker för det. Och varför skulle GM raderat alla sina spår på nätet och gjort sig av med mobil och hårddiskar? Kan TV4 ha rätt?
Citera
2025-05-16, 14:19
Medlem
Sätt in militär eller insatsstyrkan direkt. Dessa veka poliser vet inte vad dom sysslar med. Horribelt… blä. 🤢
Citera
2025-05-16, 14:21
Medlem
osten554s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Jag önskar att vi kunde se fullständig oredigerad kroppskamera-video. Jag vet inte varför de inte visade hela.
filmen är en allmän handling och går att begära ut hos polisen
Citera
2025-05-16, 14:22
Medlem
Citat:
Både och. Polisen har ju fått fram en hel del ändå.

Man kan också tycka att föräldrar och syskon skulle pressas lite mer. Dom borde väl kunna ha mycket att berätta om hur han tänkte?
Tror polisen insett sig besegrad då dom saknar "digitalt" och drar lite rövarhistoria för att det ska låta bra offentligt. Finns nog kanske mer info dom anhöriga kunnat ge
Citera
2025-05-16, 14:23
Medlem
Citat:
Har sparat skärmdumpar. Om någon är intresserad, skicka pm.

Kan inte skicka pm, går det att ladda upp på en länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in