2025-05-05, 08:23
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Jag tyxker faktiskt helt om, älskar när Guy lyckas ta fram det gamla kaxiga i engelsmännen.

Tycker castingen i Gentlemen är klockren. Diggar Brosnan men tyxker inte riktigt det klickar där. De är alldeles för impulsiva och ego för att kunna blivit en "stor" maffiafamilj.

Kommer dock se klart den och hoppas på det bästa

För mig är just brosnan och mirrren perfekta, för att de visar dessa maffiaöverhuvudena när de börjar bli gamlal men inte vill erkänna det. . De visar en sårbarhet som de inte vill kännas vid. I sina huvuden är de fortfarnade på topp och vill inte erkänna för sig själva att de blivit gamla. Man ser det på Conrads ofrivilliga muskelrykningar i ansiktet, och nu i senaste avsnittet där
Citera
2025-05-05, 08:24
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Jag tyxker faktiskt helt om, älskar när Guy lyckas ta fram det gamla kaxiga i engelsmännen.

Tycker castingen i Gentlemen är klockren. Diggar Brosnan men tyxker inte riktigt det klickar där. De är alldeles för impulsiva och ego för att kunna blivit en "stor" maffiafamilj.

Kommer dock se klart den och hoppas på det bästa

För mig är just brosnan och mirrren perfekta, för att de visar dessa maffiaöverhuvudena när de börjar bli gamlal men inte vill erkänna det. . De visar en sårbarhet som de inte vill kännas vid. I sina huvuden är de fortfarnade på topp och vill inte erkänna för sig själva att de blivit gamla. Man ser det på Conrads ofrivilliga muskelrykningar i ansiktet, och nu i senaste avsnittet där

Det intressanta med är att det egentligen inte finns någon som kan ta över efter dem, ingen är stark nog eller smart nog i familjen.
Citera
2025-05-05, 17:45
Medlem
-GGs avatar
Trött serie.

Men sista tredjedelen är bättre än de första avsnitten.

Familjen har ju typ inga förmildrande drag alls eller någon man kan tycka om, alla är egoistiska rövar eller så dumma att de inte inser sina gränser.
Senast redigerad av -GG 2025-05-05 kl. 18:24.
Citera
2025-05-05, 18:32
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Måste säga att jag tycker att Conrad är förbannat obehaglig. Han har utseendet och charmen, men total psykopat under. . Ingen man skulle låta sin flickvän vara ensam med.

Citera
2025-05-05, 19:44
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Citera
2025-05-05, 20:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme

Citera
2025-05-07, 16:05
Medlem
Upplyftens avatar
Jag tyckte att det gamla gangsterparet ( Mirren och Brosnan) var alldeles för slätstrukna och endimensionella och blir lite parodiska efter några timmar av same same . Finns en gubbe som påminner om "Brick Top" ( Från Snatch) pappan som fick en styckat son.
Hardy är den limmar ihop det hela med en tjurighet och perfekt kontrollerat förnekelse i allt jobbigt som händer omkring honom.

Långt ifrån lika bra som serien Gentlemen som hade ett PROPER brittisk bisarr GuY Ritchie sigill över det hela.
Citera
2025-05-11, 13:20
Medlem
Det som hände var ju tyvärr väntat.

Maeve blev lurad. Vem hade trott det av personen som precis fått både sonen och fru dödad.

Hennes jävla spel för att få tillbaka sin utkastade son och få sitt låtsasbarn Seraphina dödad och hon är också ute efter att få Harry och hans familj dödad av sin man genom att få det att det är dom som är förrädarna.

Finns ingen logik i att börja starta krig och inte se till att alla är medvetna om det.

Sen den där diamant dealen med 2 olika säkerhetsteam blir dödad av ett litet team som bara gick rätt på. Riktigt dåligt gjort.
Citera
2025-05-11, 14:56
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det som hände var ju tyvärr väntat.
Text

Bör nog använda spoilertagg när serien inte ens börjat sändas här.

Citera
2025-05-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Bör nog använda spoilertagg när serien inte ens börjat sändas här.

Bättre ha två trådar när man inte kan diskutera avsnittet normalt och jag går aldrig in en tråd när jag vet att nytt avsnitt har släpps om inte jag har sett avsnittnet. Hur skulle en tråd se om bara folk använde spoilertaggen hela tiden.

Citera
2025-05-11, 15:35
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Bättre ha två trådar när man inte kan diskutera avsnittet normalt och jag går aldrig in en tråd när jag vet att nytt avsnitt har släpps om inte jag har sett avsnittnet. Hur skulle en tråd se om bara folk använde spoilertaggen hela tiden.

Håller med man är ju dum om man går in i en series tråd utan att ha sett senaste avsnittet. Fast såg hur en blev varnad i The last of us tråden för hen inte använde spoilertagg.
Citera
2025-05-11, 15:39
Medlem
mikaelss avatar
Missar jag något, var ser ni denna? Enligt PlayPilot strömmas den ingenstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in