2025-05-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengu
Inte alls. Jag har ett foto från en shooting range i USA från 11 år sedan där jag testade att skjuta med både pistol och gevär. Inte rört ett vapen sedan dess, eller haft något intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Vapen har varit mitt stora intresse hela livet, sportskytte, jakt och militärt.
Inte fan är jag psykiskt störd för det…
Jag vet inte om ni är psykiskt störda eller inte men jag skrev en högre risk och inte att alla är det. Det första polisen borde göra när det sker ett våldsbrott utanför gängkriminaliteten är att gå igenom alla jägare och skytteklubbar i närområdet och det hade sparat dem mycket tid.
Citera
2025-05-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Bra och bra. Hur ofta är en man som dödat närstående kvinnor en fara för skolbarn han inte känner?

Nej, det var och är en obehaglig och onödig upptrappning av säkerhetsåtgärder i onödan som kostar samhället pengar i onödan och sprider onödig rädsla och oro inte minst bland barn.

Det befrämjar i stort också övervaknings- och kontrollsamhället där experter och militära och civila stridspittar sprätter och begränsar vår frihet för att de måste tvinga oss till en massa saker för ”vår egen skull”.

Det kan ju finnas uppenbara skäl till oro över att en man som slagit till mot två närstående kvinnor också hade för avsikt att slå till mot sina barn. Och om sådan oro föreligger kan man ju också finnas skäl till oro över att en sådan man kanske tar sig för att skada andra, i ett försök att komma åt sina barn eller i frustration över att inte göra det. Du kan ju komma tillbaka med dina farhågor när det går ut VMA på grund av partnermisshandel eller mord 10-20 gånger per år eller så. Till dess är det din onödiga typ av onödig oro som är onödig i onödan.
Citera
2025-05-09, 15:49
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Flickvännen blev kanske ett vittne när han misshandlade sitt ex typ via telefon eller sms och liknande. Därav kände han sig tvungen att åka och skjuta flickvännen.

Lär bli många år i fängelse kanske resten av livet.
Citera
2025-05-09, 15:50
Medlem
okok1s avatar
Eftersom det skedde vid 7 så måste barnen sett/hört detta...
Citera
2025-05-09, 15:51
Medlem
bortmedfifittors avatar
Låter som psykos, pga droger. När en till synes "vanlig" man går bärsärk på det sättet 7 på morgonen. Speciellt en trebarnspappa.
Citera
2025-05-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssonsson
Båda har tidigare bott på en gemensam adress men ser ut att ha flyttat isär nyligen- hon till Rönnby och han till Skultuna.

Luktar skilsmässodrama.

Det är verkligen tragiskt…
Dom båda verkar ha varit så fina både mot varandra o sina barn - innan dom skildes,
vet inte vad som hänt

Tänker på alla drabbade, framförallt barnen, familjemedlemmarna…
💔😢❤️
Citera
2025-05-09, 15:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashamuttan
Deras barn har lekt med varandra och J & N fört dialog via privata meddelanden
ok typ sån kontakt jag har med barnens kompisars föräldrar.

DÅ lutar det åt att min tidigare teori kan stämma.
Antingen att exet ( j ) varnat flickvännen ( N ) för honom för att han kanske varit våldsam tidigare alt att han är våldsam mot N och hon kontaktar exet och frågar om han var det mot exet med.

När hon sen konfronterar MGM och vill göra slut så slår det slint hos MGM, han mördar henne och åker sen till exet för att mörda henne.

Att han använde skjutvapen lutar åt att hon i så fall inte konfronterade honom på plats utan tidigare, och han åker hem till henne nu på morgonen och mördar henne.
Citera
2025-05-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashamuttan
Ja det är N.B som är mördad, må hon vila i frid och hennes barn få ett gott liv…

För i helvete alltså. Snygg tjej. Stackars hennes barn och familj. Varför skulle hon fastna för detta klappträ
Citera
2025-05-09, 15:54
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Han skonade sina barns mor iallafall ,det man vill veta är ju varför han mördade sin nya flickvän?
Citera
2025-05-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nej, det är ondska, han är född ond och har varit ond i hela sitt liv, han har bara lyckats dölja det tidigare

Jasså och det vet du? Han måste ju haft en anledning till det här. Dom förtjänade säkert sitt öde 😂
Citera
2025-05-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burgerkrieg
Det kan ju finnas uppenbara skäl till oro över att en man som slagit till mot två närstående kvinnor också hade för avsikt att slå till mot sina barn. Och om sådan oro föreligger kan man ju också finnas skäl till oro över att en sådan man kanske tar sig för att skada andra, i ett försök att komma åt sina barn eller i frustration över att inte göra det. Du kan ju komma tillbaka med dina farhågor när det går ut VMA på grund av partnermisshandel eller mord 10-20 gånger per år eller så. Till dess är det din onödiga typ av onödig oro som är onödig i onödan.

Fast man visste ju inte där och då vad det handlade om. Därav VMA. Tro mig, tröskeln för att gå ut med ett VMA är hög. Hade man inte gått ut och det hade varit en helt annan situation än vad vi VET NU, och man kommit fram till att det hade kunnat gå att förhindra, hade polisen fått på kroken för det också.

Svårt att göra rätt.

Fullständigt meningslöst att föra en diskussion nu om huruvida VMA var fel eller inte eftersom det enda vi vet är det vi vet nu. Så den diskussionen diskvalificerar sig själv pga bygger på absolut ingenting. Där och då visste vi noll, eller vi visste inte vad polisen visste eller trodde, vilket ju den här tråden är ett levande bevis för.
Citera
2025-05-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Han skonade sina barns mor iallafall ,det man vill veta är ju varför han mördade sin nya flickvän?

Vaddå skonade? Han verkar ju försökt mörda henne åxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in