2 okunniga nollor som inte kan läsa innan till eller vet något - I Dagens - Lunchklubben 7 maj Sverige styrs nu av CIA och Carl Bildt
https://www.youtube.com/watch?v=SusCFrIHtLE
Det är en genomlysning av underrättelsearbetet se
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/partiledarna-i-sakerhetsmote-carl-bildt-deltar/
"Carl Bildt har tidigare fått i uppdrag att utreda Sveriges underrättelseverksamhet, en utredning som
regeringen tillsatte 2023.
”Utredningens uppdrag är att se över underrättelseverksamheten till stöd för svensk utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik samt i övrigt för kartläggning av hot mot Sveriges säkerhet.”
De är som vanligt "sena på bollen" och vad har de problem med? Skall vi ha ett försvar eller inte? Speciellt ett civilförsvar? Håkan du som är så rädd över att det inte fanns några skyddsrum där du bor? Finns minst ett 20-tal inom hundra meter enligt uppgift.
Sedan "Klanderholm" känner jag och kan bara säga så här, han skulle aldrig ha haft det jobbet som Nationell Säkerhetsrådgivare, han är bra som en byråkrat och skulle ha varit bäst på repetitiva uppgifter.
Sedan detta tjat om Kristersson är en Bög, Håkan? Du som alltid hotar med stämning eller skickar in dina hejdukar med hat och hot när du får brallorna nerdragna? Är det inte dags att du kommer ut ur garderoben? Du liknar mer och mer Ernst Röhm men till skillnad ifrån dig så hade Röhm en riktigt militär karriär!
Hur skall de ha det? Är det Wallenberg eller Carl Bildt eller är det CIA (som sköts av judarna/Israel enligt Witte) som styr Sverige? Svårt att hålla isär alla konspirationsteorierna?
Sedan 6,40- Håkan - "Jag har ingen pension att leva på"...???? Du som betalat 440 miljoner i skatt? Dessutom då inte gått pension än eller hur? Sedan varför skulle du och Rönne dela på 70 miljoner (ifrån 7,17 och en bit framåt!)? Du har ju dina "3 Kg guld" att falla tillbaka på eller hur?
Sedan kan inte dessa 2 herrar lära sig hur det kommunala, regionerna och de statliga finanserna sköts/administreras/beslutas? Och separationen mellan dessa.....
Finns mer men jag orkar inte........