2025-05-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja, Trump har gjort hela världen osäkrare så som han hållit på. Hans vurmande för Ryssland har totalt rubbat den känsliga balansen som fanns.
Tror detta bara är början. Trump kommer bli ihågkommen som den president då flest väpnade konflikter startades.
Citera
2025-05-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Tror nog att de förstår att det är mer olämpligt att bli Indiens fiende på riktigt. USA, EU och Indien är en ganska stor marknad. Dessutom är både Indien och Kina med i BRICS.
Pakistan är medlem i MNNA så USA kommer göra vad de kan för att stödja Pakistan
Citera
2025-05-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Knappast. Pakistan är ett shitholecountry enligt Trump.
Citera
2025-05-07, 22:52
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Game on!

Kinensen kommer hamna i samma soppa som ryssen satt sig i Ukraina.

Enligt mig finns inte en chans att Xi låter Kina luras in i en liknande soppa. Isåfall hade man ockuperat Taiwan vid det här laget.
Citera
2025-05-07, 22:57
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Kommer vi få höra Ulf Kristersson utbrista "Slava Pakistani" på bästa sändningstid?

Med en sympatifez på huvudet.
Citera
2025-05-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Enligt mig finns inte en chans att Xi låter Kina luras in i en liknande soppa. Isåfall hade man ockuperat Taiwan vid det här laget.

Håller med. Kina tänker för långsiktigt och klarar de av sina interna problem så är de snart den dominerande kraften i världen inom säg 30 år.

Det har iofs sagts om andra tidigare. Kommer ihåg hur Japan skulle ta över världen ett tag.
Citera
2025-05-07, 23:35
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lite kul att Trump menar att dessa länder har bråkat i århundraden. Bara det att Pakistan inte fanns som ett självständigt land förräns 1947
Det var ju ”bara” etniska konflikter så länge området var ockuperat av UK. Men går man längre tillbaka i historien så var det muslimska och hinduiska kungadömen som krigade mot varandra. Exempelvis Delhisultanatet och Vijayanagariket.
Citera
2025-05-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kommer vi få höra Ulf Kristersson utbrista "Slava Pakistani" på bästa sändningstid?

Med en sympatifez på huvudet.
Hade inte förvånat mig. Samtidigt så är inte Sveriges höger lika kopplad till islamister som USA. USA har långt tillbaka haft ett samarbete med Indonesien, Saudiarabien, stöd till olika islamistiska organisationer, med mera. Svensk borgerlighet är inte lika belastad.
Citera
2025-05-08, 01:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kina kommer att backa upp Pakistan om konflikten sprider sig.. jag tror ingen vill ha storkrig! Jag förstår verkligen inte att så många krigshetsar i Sverige.

Kina hjälper bara sig själva och jag har väldigt svårt att se att Kina skulle hjälpas av att militärt gå in i en konflikt mellan Pakistan och Indien.
Citera
2025-05-08, 01:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Hoppas att situationen inte eskalerar. Jobbigt att behöva ta parti för någon av dessa två.

Ett långvarigt storkrig i den regionen skulle underlätta för västvärlden, inklusive Japan och Sydkorea, att åkterta sin forna dominans.

Men Pakistan, relativt Indien, är för svagt för att hitta på några större utsvävningar. Så det kan vi nog inte "hoppas" på.
Citera
2025-05-08, 01:34
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Hade inte förvånat mig. Samtidigt så är inte Sveriges höger lika kopplad till islamister som USA. USA har långt tillbaka haft ett samarbete med Indonesien, Saudiarabien, stöd till olika islamistiska organisationer, med mera. Svensk borgerlighet är inte lika belastad.
Det var bara intressant för Kristersson att följa USA när USA:s administration bestod av globalister som Antony Blinkenstein. Nu när Trump har makten så får Kristersson inhämta sina orders från demonglobalisterna via andra vägar. Säger de åt honom att ta på sig en fez och skråla "Slava Pakistani" så blir det vad vi får se.
Citera
2025-05-08, 01:37
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det var bara intressant för Kristersson att följa USA när USA:s administration bestod av globalister som Antony Blinkenstein. Nu när Trump har makten så får Kristersson inhämta sina orders från demonglobalisterna via andra vägar. Säger de åt honom att ta på sig en fez och skråla "Slava Pakistani" så blir det vad vi får se.
Hur kan någon ens ta dvärgen på allvar. Se på han, ingen pondus eller auktoritet för 5 öre. Är det någon som hetsar curryländerna att kriga mot varandra, känns som att det är något land/länder som vill att denna konflikt ska bli större. Vem vinner på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in