2025-05-06, 14:43
Medlem
6. Chemistry and Analysis Chemical classification: unclassified Delta-9-THC-methylcarbonate is a semi-synthetic cannabinoid and the methyl carbonate derivative of the internationally controlled delta-9-THC (Schedule I of the 1971 United Nations Single Convention on Psychotropic substances). Delta-9-THC-methylcarbonate is also structurally related to delta-9-THC-O-acetate, formally notified in December 2024, differing by the substitution on the acetyl by a methyl carbonate group attached to the phenol moiety. Delta-9-THC-methylcarbonate is also structurally related to other semi-synthetic cannabinoids monitored by the EUDA, such as delta-8-THC-O-acetate, formally notified in August 2024, and hexahydrocannabinol acetate (HHC acetate), formally notified in December 2022 and under intensive monitoring as of 9 September 2024. The synthesis of delta-9-THC-glycolate (compound ALL00154), an isomer of delta-9-THCmethylcabonate not currently monitored by the EUDA, was described in a 2012 patent on methods of making delta-9-THC prodrugs [1]. The identification and discrimination of isomers can pose analytical challenges due to the fact that these substances have the same molecular weight and may have similar fragmentation patterns. As a result, in addition to GC-MS, other analytical techniques, such as FTIR or NMR, may be required. Delta-9-THC-methylcarbonate has two stereogenic centres therefore four s
Citera
2025-05-06, 18:32
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
6. Chemistry and Analysis Chemical classification: unclassified Delta-9-THC-methylcarbonate is a semi-synthetic cannabinoid and the methyl carbonate derivative of the internationally controlled delta-9-THC (Schedule I of the 1971 United Nations Single Convention on Psychotropic substances). Delta-9-THC-methylcarbonate is also structurally related to delta-9-THC-O-acetate, formally notified in December 2024, differing by the substitution on the acetyl by a methyl carbonate group attached to the phenol moiety. Delta-9-THC-methylcarbonate is also structurally related to other semi-synthetic cannabinoids monitored by the EUDA, such as delta-8-THC-O-acetate, formally notified in August 2024, and hexahydrocannabinol acetate (HHC acetate), formally notified in December 2022 and under intensive monitoring as of 9 September 2024. The synthesis of delta-9-THC-glycolate (compound ALL00154), an isomer of delta-9-THCmethylcabonate not currently monitored by the EUDA, was described in a 2012 patent on methods of making delta-9-THC prodrugs [1]. The identification and discrimination of isomers can pose analytical challenges due to the fact that these substances have the same molecular weight and may have similar fragmentation patterns. As a result, in addition to GC-MS, other analytical techniques, such as FTIR or NMR, may be required. Delta-9-THC-methylcarbonate has two stereogenic centres therefore four s

Vad kommer ni fram till, på svenska?
Citera
2025-05-06, 19:42
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Vad kommer ni fram till, på svenska?

Frågan är om någon bryr sig. En vägg med text ingen orka läsa, oavsett språk.
Citera
2025-05-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Det är en del av labbrapporten någon nämnde som inte skulle vara färdig, och är källan till det jag skrev om D9 methylcarbonat
Citera
2025-05-06, 20:14
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Det är en del av labbrapporten någon nämnde som inte skulle vara färdig, och är källan till det jag skrev om D9 methylcarbonat

Ja jo men du kunde ju ha delat upp det i stycken i alla fall.
Citera
2025-05-06, 20:47
Avslutad
KIs test kom precis in. Det är THCO i dessa vapes från Magic Farmers. Eventuellt skadligt. Men framförallt olagligt.
Citera
2025-05-06, 20:48
Avslutad
Citat:

Inte denna det syftades på. Men den det syftades på blev färdig idag. Det är THCO i vapen.
Citera
2025-05-06, 21:05
Medlem
Labbrapporter har kommit 🤣 såg precis på Reddit från KI.

2.2% Delta-9
28.55% CBG
Övrigt 0%.

Hur i tusan kan MF 99% THC-A då få säljas, är ju lätt falskt tryck på förpackningen? Är det så att det är 99% Hampa som de skördat som ger hela 2.2% THC / 28.55% CBG i framställningen eller vad yrar de om?
Citera
2025-05-06, 21:13
Avslutad
Det är inte hela svaret. Kolla igen. Typ 49% thco (som också är olagligt och eventuellt skadligt att vapea).
Citera
2025-05-06, 21:15
Avslutad
Dom har bara fulat sig och ljugit om innehållet. Magic Farmers THCA är inte THCA. Det är THCO med lite CBG och THC.
Citera
2025-05-07, 06:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2

Ja! Här är en kort och lättfattlig sammanfattning av kärnan:

Texten visar att ämnet i vapen inte var det förväntade THCA-AB, utan istället delta-9-THC-methylkarbonat – en kemiskt modifierad form av THC. Det är en halvsyntetisk cannabinoid som påminner om andra nya THC-varianter som cirkulerar. Eftersom sådana ämnen kan ha liknande struktur och vikt som andra THC-varianter, behövs avancerade metoder för att identifiera dem säkert.

-

Fattade ingenting av texten men chat gpt sammanfattade så här när jag bad om kort sammanfattning.

Jävla snurrigt detta.

Edit:

Läs på /r/thco (reddit) om ni vill läsa om thco. Många som klagar över hur beroende dom blivit.

Skönt jag slutade efter några dagar med denna. Hann inte bygga upp jobbigt beroende. Därför jag slutade med den då jag tyckte jag snabbt började bli beroende av den.
Senast redigerad av Flashbackwards 2025-05-07 kl. 06:17.
Citera
2025-05-07, 18:19
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Ja! Här är en kort och lättfattlig sammanfattning av kärnan:

Texten visar att ämnet i vapen inte var det förväntade THCA-AB, utan istället delta-9-THC-methylkarbonat – en kemiskt modifierad form av THC. Det är en halvsyntetisk cannabinoid som påminner om andra nya THC-varianter som cirkulerar. Eftersom sådana ämnen kan ha liknande struktur och vikt som andra THC-varianter, behövs avancerade metoder för att identifiera dem säkert.

-

Fattade ingenting av texten men chat gpt sammanfattade så här när jag bad om kort sammanfattning.

Jävla snurrigt detta.

Edit:

Läs på /r/thco (reddit) om ni vill läsa om thco. Många som klagar över hur beroende dom blivit.

Skönt jag slutade efter några dagar med denna. Hann inte bygga upp jobbigt beroende. Därför jag slutade med den då jag tyckte jag snabbt började bli beroende av den.

Fast det finns ju fler vapes än märket du nämner?

Min vape från uforia, hybrid blue dream, får jag effekt av inom en minut.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-05-07 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in