2025-05-06, 19:35
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
I mitt fall så gjorde min läkare en orosanmälan när det var alldeles för högt. Men då hade jag en LVM-UTREDNING.

Orosanmälan, då var det barn inblandade?
2025-05-06, 19:36
Medlem
Ajogens avatar
Läs artikeln.
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
0.3 innebär regelbunden och hög konsumtion, riskbruk. Men det är ju inte därför man återkallar körkortet utan för att minska risken för att andra skadas eller dör i trafiken.
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025
Lägg ned transportstyrelsen som bara gör fel hela tiden

Dumheter, alla kan göra fel men i huvudsak gör man ju mycket mer rätt. Alla länder har ett system med körkort och tillhörande krav, för att minska risken för olyckor i trafiken. Det är väl ändå rätt självklart att man inte kan lägga ner sådan verksamhet. Tänk lite till innan du kommenterar.
Avslutad
Citat:
0.3 innebär regelbunden och hög konsumtion, riskbruk. Men det är ju inte därför man återkallar körkortet utan för att minska risken för att andra skadas eller dör i trafiken.
Och det finns inget belägg för att man uppnår detta mer än om man drar in en slumpmässig persons körkort.
2025-05-06, 19:39
Medlem
Hur kan du försvara en myndighet som får lämna tillbaka indragna körkort på grund av att körkortsinnehavare som har ett synfel som inte har med trafiksäkerhet att göra
2025-05-06, 19:40
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Läs artikeln.

Ännu en snyfthistoria om en hantverkare som fått två tester över gränsvärdet och körkortet återkallat. Han var beroende av sitt körkort men fortsatte att dricka hårt, då får man skylla sig själv. Är man beroende av sitt körkort får man väl hålla sig väl under gränsen och ta det lugnt med alkoholen. Nej istället är det snyftreportage och läkarens eller Transportstyrelsens fel. Inget eget ansvar, då har man inte på vägarna att göra.
2025-05-06, 19:41
Medlem
Rundcrantzs avatar
Glädjande nyheter. Det är viktigt att vi har nolltolerans mot alkoholmissbrukare som tror sig ha rätt att utsätta oskyldiga för livsfara genom att framföra motorfordon.

En vacker dag går det säkerligen att typ ai-skanna ögonen för att identifiera rattfyllerister.

Polisen plockar ens vapen om man döms för brott. Detta för att skydda tredje man.
2025-05-06, 19:43
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025
Hur kan du försvara en myndighet som får lämna tillbaka indragna körkort på grund av att körkortsinnehavare som har ett synfel som inte har med trafiksäkerhet att göra

Du menar att man gjort fel? I så fall får man väl överklaga och då utgår jag från att man får tillbaka körkortet igen. Man kan inte säga att systemet är fel för att det begås misstag. Det sägs att rattfulla förare är lika vanligt som att man ser en taxi i trafiken, det är skrämmandet. Myndigheten behövs och gör ett bra jobb totalt sett. Bra att man tar itu med de som missbrukar alkohol och droger. Ännu hårdare tag vore bra.
2025-05-06, 19:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abuhassans
Finns det inte någon slags lag eller samtycke om vilka prover som tas från ens egna kropp? Och så trodde jag att läkarna hade tystnadsplikt och ska bara hålla käften om information om patienten ❓
Jag hoppas någon slags höger extern grupp liknande peddo hunters gör liknande mot just läkare som tagit prover i smyg bakom ryggen på någon stackare som sökt vård i hopp om att få hjälpt! Inte sitt liv förstört. Eftersom att namn uppgifter inte är tillåtet här kanske någon kunnig åtminstone lägga upp namnen på dessa läkare på någon Drop file sida 🤷‍♂️ så kanske dessa läkare inte känner sig så bekväma att fortsätta försämra svenskarnas liv och folkhälsan blir extremt försämrad!

Du kan neka att ta provet, men i fall som detta så innebär det ju även att du inte är aktuell för anställning längre.

Och läkare har anmälningsplikt för en del saker.
2025-05-06, 19:44
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Orosanmälan, då var det barn inblandade?
Nej inga barn inblandat. Man kan ändå få orosanmälan
2025-05-06, 19:46
Medlem
Citat:
Dumheter, alla kan göra fel men i huvudsak gör man ju mycket mer rätt. Alla länder har ett system med körkort och tillhörande krav, för att minska risken för olyckor i trafiken. Det är väl ändå rätt självklart att man inte kan lägga ner sådan verksamhet. Tänk lite till innan du kommenterar.
Om man gör något fel/olagligt ju
annars förstår jag inte detta
Kan inte förstå att man blir av med körkortet om man inte kört rattonykter
Sorry övergår mitt förstånd
2025-05-06, 19:46
Medlem
Ajogens avatar
Det är ett väldigt dömande förhållande du har gentemot andra människor. Det är även tydligt att du gärna förvränger fakta för att "vinna".
Det du gör är att gå i lejd för att en förmyndighetsutövning begås emot allmänheten som varken är vetenskapligt grundat eller demokratiskt förankrat. Däremot gör du dig narr över de människor som blir illa drabbade utan att ha begått brott.

Det här något du bör ta tag i, det är inte ett normalt beteende.

0.3 peth är inte ett värde som representerar att en människa utgör en trafikfara. På sin höjd visar det att man åstadkommer sig själv hälsoskador.
Citat:
Ännu en snyfthistoria om en hantverkare som fått två tester över gränsvärdet och körkortet återkallat. Han var beroende av sitt körkort men fortsatte att dricka hårt, då får man skylla sig själv. Är man beroende av sitt körkort får man väl hålla sig väl under gränsen och ta det lugnt med alkoholen. Nej istället är det snyftreportage och läkarens eller Transportstyrelsens fel. Inget eget ansvar, då har man inte på vägarna att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in