Det är ingen som vill ha rattfyllon på vägarna i den här tråden.
Däremot vill folk kunna leva utan att få det livet inskränkt av någon förmyndighet som varken är vetenskapligt grundad eller demokratiskt förankrat. Över dem gör du dig narr över.
Jag behöver inte gissa mig till hur du är, det visar du glasklart för oss alla. Det är det uppenbara beteendet som får mig att råda er att ta tag i det. Det är inte ett särskilt gynnande liv att leva, och det fräter på andras liv. Precis som att man inte skall köra rattfull eftersom det kan drabba andra väldigt illa, bör man heller inte inskränka på andras livsfrid med att fräta på andras själ. Så som ni gör.
Ifall du känner så pass kraftigt om att andra ska ha en så pass extremt låg alkoholkonsumtion ifall de besitter körkort bör du nog förstå att din omgivning ställer krav på dig i andra frågor med. Så som att ha kapacitet till att hålla en ordentlig diskussion om samhällsviktiga frågor som dessa. Du klarar uppenbarligen icke av det och bör ta handling därefter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bennybrandslang
Det du påstår om mig är lika dumt som att jag skulle påstå att du vill ha rattfyllon på alla vägar.
Du kanske skall hålla dig till ämnet i stället för att gissa hur jag är.
Att alkoholister blir av med körkortet tycker jag är underbart, yes!