2025-05-06, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Åtalsunderlåtelse betyder inte att en person väntar högre straff.

Fast i det här fallet så väntar det ju ett högt/högre straff?
Eller är du så ointelligent så du tror att ChrippaDaCatched klarar sig undan?
Jag skrattar hela vägen till Tingsrätten. 🥳
Citera
2025-05-06, 00:32
Medlem
” Åtalsunderlåtelse betyder inte att en person väntar högre straff.”
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Gå och lägg dig.
Kolla Netflix, nån ny serie kanske?
Käka lite keso eller ta en ny Nocco 👍
Du mår uppenbarligen inte bra.
Ny dag i morgon.
3 dagar kvar 🥳😘
Mår du dåligt när det går dåligt att trådtrolla?

Chrippa stoppar i sig dedär, inte jag. Jag tittar inte på serier heller. Är mina levnadsvanor viktiga för dig?

När kommer åtalsunderlåtelserna i Chrippas belastningsregister?

” Ett vanligt skäl för åtalsunderlåtelse är att personen nyligen har dömts för annan brottslighet och att det nya brottet inte skulle innebära att straffet skärptes.”

”Åtalsunderlåtelse har samma verkan som en dom och brottet antecknas i belastningsregistret”

Nån var för snabb som Googlejurist och trodde han skulle komma undan att lura sina hundar och följare. Voff

” Den vanligaste orsaken i praktiken torde vara att åklagaren bedömer att det kan antas att brottet inte skulle föranleda annan påföljd än böter (första punkten).”
https://lawline.se/answers/vad-ar-skillnaden-pa-atalsunderlatelse-och-strafforelaggande
Senast redigerad av Pallal 2025-05-06 kl. 00:41.
Citera
2025-05-06, 00:37
Avslutad
Citat:
” Åtalsunderlåtelse betyder inte att en person väntar högre straff.”
Mår du dåligt när det går dåligt att trådtrolla?

Chrippa stoppar i sig dedär, inte jag. Jag tittar inte på serier heller. Är mina levnadsvanor viktiga för dig?

När kommer åtalsunderlåtelserna i Chrippas belastningsregister?

När kommer domen ?
Godnatt.
Gå in och lägg dig och ha en mysig kväll utan sociala medier 😘
Citera
2025-05-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
När kommer domen ?
Godnatt.
Gå in och lägg dig och ha en mysig kväll utan sociala medier 😘
Det är långt kvar av min dag. Domen har väl redan kommit ifall man ska tro Jocke, Rask och Anjo.

Åtalsunderlåtelserna kom för flera månader sen, så varför syns dom inte ens i hans belastningsregister?
Senast redigerad av Pallal 2025-05-06 kl. 00:51.
Citera
2025-05-06, 00:55
Medlem
Citat:
Det är långt kvar av min dag. Domen har väl redan kommit ifall man ska tro Jocke, Rask och Anjo.

Absolut. Chrippa är samhällets fiende no:1 enligt dem och Chrippahatarna i tråden. De tror att hela Svea Rike gått upp i stabsläge för att låsa in Chrippa.

Kulmen på deras våta fantasi är naturligtvis att Chrippa rullas in i rättssalen likt "Hannibal Lecter" i " När lammen tystnar".

En Chrippa på bår, med tvångströja och ansiktsmask - medans domaren förkunnar ett livstidsstraff i isoleringscell till delinkventen. Då, först då, går det för dem.
Citera
2025-05-06, 02:03
Medlem
Citat:
Utredarna är nog inte ens oroliga att toppstudenterna och mytomanerna Anjo, Jocke och Rask har en enda synpunkt att komma med som har minsta lilla verklighetsförankring.

Framförallt är det betryggade att dom inte har inflytande.

Det vet du inte. Du tror nog att du vet allt om dessa människor men det gör du inte. Det är alldeles uppenbart
Citera
2025-05-06, 02:05
Medlem
Citat:
Linnea kommer aldrig att vila ut sig, hon har mer än sin kropp och hon vet hur det gick för Jonna som vek ut sig för pengar.

Det är riktigt synd om barnen som kommer se unga mamma Jonna vika ut sig för pengar och att ”tomtemor” bli förnedrad för att pappa tomten ville bli känd.

Vad har Jonna med Linneas utvik att göra?! Gå och skäms på dig.
Citera
2025-05-06, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Absolut. Chrippa är samhällets fiende no:1 enligt dem och Chrippahatarna i tråden. De tror att hela Svea Rike gått upp i stabsläge för att låsa in Chrippa.

Kulmen på deras våta fantasi är naturligtvis att Chrippa rullas in i rättssalen likt "Hannibal Lecter" i " När lammen tystnar".

En Chrippa på bår, med tvångströja och ansiktsmask - medans domaren förkunnar ett livstidsstraff i isoleringscell till delinkventen. Då, först då, går det för dem.
Det också, en riktigt målande beskrivning av blodtörsten, men jag syftade på att åtalsunderlåtelserna ska synas i Chrippas belastningsregister redan nu.

En åtalsunderlåtelse registreras i belastningsregistret samma dag som beslutet fattas av åklagaren – alltså direkt när beslutet dokumenteras formellt.

Detta gäller oavsett om det är en strafföreläggande åtalsunderlåtelse (t.ex. enligt 16 § lagen om belastningsregister), vanlig åtalsunderlåtelse (enligt 20 kap. 7 § rättegångsbalken) eller en särskild åtalsunderlåtelse för ungdomar.

Notering i registret sker automatiskt genom Åklagarmyndighetens och Polisens system, och belastningen finns kvar i registret under en viss tid, oftast 10 år för vuxna 3 eller 5 år för unga under 18 (beroende på brottstyp).

Anjo och Rask har lyssnat för mycket på googlejuristen Joakim som får bakläxa av mig. Ska han ljuga är det minsta man skulle kunna begära att han gör det med trovärdighet och som tidigare, med uppgifter som inte är offentliga handlingar.

Böihundarna kan sluta gläfsa om alla brott som lagts ner på grund av åtalsunderlåtelse tills dom tar fram Chrippas belastningsregister. Banaaaaal var är du när hatarna behöver dig?
Senast redigerad av Pallal 2025-05-06 kl. 05:19.
Citera
2025-05-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vad har Jonna med Linneas utvik att göra?! Gå och skäms på dig.

Har Linnea vikt ut sig?
Citera
2025-05-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Ekobrott tar ofta tid, nu väntade åklagaren att 2 andra länder ska höra av sig med uppgifter, efter det kan hon vara redo att väcka åtal.

Var har du hittat information om att det rör sig om två länder och vilket länder rör det sig om?
Spanien är väl det ena men vilket är det andra?
Citera
2025-05-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Var har du hittat information om att det rör sig om två länder och vilket länder rör det sig om?
Spanien är väl det ena men vilket är det andra?

Revolut/Litauen
Citera
2025-05-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Kan det ha att göra med att användaren vill få fram vilken dubbelmoral som existerar i bl.a. denna tråd?

Några skriver att Linnea just nu viker ut sig och att det är fruktansvärt. Samma användare verkar tycka att det är ok att Jonna har gjort det, de verkar inte ha skrivit om det i den andra tråden i alla fall.
Så om nu Jonna har gjort det, varför är det då helt plötsligt så hemskt att Linnea skulle göra det?

Det är väldigt tydligt att en del gör skillnad på vilka som gör vad och när någon nämner Jocke och/eller Jonna här i tråden blir användare "attackerade".
Underligt nog får samma personer (som "attackerar") själva nämna Joakim och Jonna i denna tråd men då endast i positiv klang.

Enligt några här ska det finnas bevis (bilder på porrsajter) på att J*nn* har vikt ut sig (för pengar) men var är bevisen på att Linnea har gjort detta?

Det gäller vice versa och det var min poäng. Jag har inte sett bevis som så ofta kallas efter på någon av dom. Och jag använde ordet utvik eftersom det just då var det som diskuterades.

Kommer det bevis dvs om antingen Chrippa eller Linnéa och det adresseras till något de har påstått avfärdas det direkt eftersom det var ljug precis just i den frågan utan nu är detta sant, på tal om dubbelmoral och jag attackeras direkt av flera.
Senast redigerad av 111-111 2025-05-06 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in