Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Elam
Troligen inte, men jag har suttit och funderat på om en "Kartongdrönare" från Australien kan ta sig igenom det dåliga luftvärnet. Dom har inte räckvidden att startas från Ukraina, men å andra sidan kan dom startas tio mil utanför Moskva och då dom är mer eller mindre osynliga för radar..
..Dom kan inte vara GPS-styrda då Ryssland har gjort sig kända numera för att störa ut vad som är ett utmärkt verktyg i fredstid. Så då måste det bli lite bildigenkänning, inte AI utan redan för 20-30 år sedan så fanns teknologin att gå efter topografin. Borde inte vara så svårt för en stat att plocka fram.
Utan svaret blir nog att det är mer politiskt, anfaller man den paraden så har Putler inget annat val än att starta ett regelrätt krig. I dagsläget är det en illa utförd SMO, så det är dumt att eskalera.
Men om jag som en enkel snickare sitter och tänker på sådana saker, då är jag beredd att tro att Budanov sitter och tänker på andra sorters tjuvnyp. Kanske inte lika spektakulära som att bomba paraden, men rent strategiskt lika viktiga och inte riktigt synliga.
Jag tror att man når den effekt som behövs, med alla avhopp.
Måste kännas trist att vara så ensam i världen och motarbetad.
Visa upp styrka och mod som riktiga ryssvin. Ja, gömma sig.i en bunker.
Vi minns 2022 och Zelensky. Han backade inte som en liten råtta från Kreml. Zelensky stod upp och visade mellanfingret åt puttefnask (putte efter pappa).