2025-05-02, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Då passar dom inte ihop helt enkelt. Det är ingen sund relation. Det är inget att bygga på.

Huh... *andas* sorry men detta gör mig så arg.
Fråga mig om jag älskar min Pappa? Jag gjorde det... Tills jag insåg.. Vem han var.
Och hur han ljög och smög och va han sa & gjorde mot Mamma...och fyfan för sådana killar/män

Skärpning i tråden nu.

Jag har med varit lite i samma situation (också lite därför jag har problem med Linnea) med en pappa som hade en kvinna som snackade skit om min mamma, satte sig nr1 och betedde sig likt som det framstår som denna brud (L) gör mot mig och mina syskon. (Feel free ro häckla mig för jag drar egen historia, det bjuder jag på.) När det för nya kvinnan verkar handla mer om att vinna över exet tilll mannen än kärlek. Men som tur var nyktrade min far till efter att han insåg att hon inte var den viktiga i hans liv, utan hans barn var det. Tar tid att bygga upp relation med barnen igen efter en sån pärs men bättre Chrippa börjar tidigare än senare.
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2025-05-02 kl. 14:05.
Citera
2025-05-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jaha är det så illa nu att det anses vara en fara för samhället i stort nu Chrippa är ute?

Hoppas ni alla inte ligger sömnlösa över detta och att ni inte är allt för rädda.

Du kan vara hur nedvärderande du vill. Det finns de som faktiskt är rädda för vad han kan hitta på. Du behöver inte oroa dig du försvarar ju honom så ofta även om du lägger in en liten kritik då och då. Framför allt avskyr ni samma personer och kan känna tillhörighet med varandra kring det.

Jag tycker inte att man ska förminska andra personers rädsla.

Då pratar jag inte om flashback utan därute där livet pågår.
Senast redigerad av 111-111 2025-05-02 kl. 14:21.
Citera
2025-05-02, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Eliminera skrev jag inte. Chrippa och Linneas förhållande skulle må så mycket bättre om inte Julia ringde och messade i tid och otid, det säger sig själv. Det är en sak att ha kontakt om det gäller dottern, om det inte kan vänta till skifte, men dagligen? Nej det är bara onormalt. När flickan är hos mamma, då är hon där, och vice versa. Möjligen ringa för att säga god natt på kvällen, men då är det samtal mellan barn och förälder

Är Chrippa och Linneas förhållande det viktigaste anser du? Varför är du så mån om att deras förhållande ska funka och skyddas till varje pris? Tycker du det är ett hälsosamt förhållande? Har deras liv förbättrats sedan de blev ihop? Den som offrar mest av dom (dvs Chrippa) verkar han må bra?
Citera
2025-05-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag har med varit lite i samma situation (också lite därför jag har problem med Linnea) med en pappa som hade en kvinna som snackade skit om min mamma, satte sig nr1 och betedde sig likt som det framstår som denna brud (L) gör mot mig och mina syskon. (Feel free ro häckla mig för jag drar egen historia, det bjuder jag på.) När det för nya kvinnan verkar handla mer om att vinna över exet tilll mannen än kärlek. Men som tur var nyktrade min far till efter att han insåg att hon inte var den viktiga i hans liv, utan hans barn var det. Tar tid att bygga upp relation med barnen igen efter en sån pärs men bättre Chrippa börjar tidigare än senare.

Det ser tyvärr dåligt ut i Chrippas tillnyktring. Frågan är om han någonsin kommer att fatta. Jag börjar tro att det inte kommer att ske och om det sker kan det vara försent.

Jag är ledsen för att du fick uppleva det du skriver om i din barndom.
Citera
2025-05-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ja för att brorsan sticker på längre resa och försöker distansera sig, då ska han ha hans uppmärksamhet. Sen är det rätt tydligt att så fort han kommer ut från diverse häkten till sin dam så blir han denna person igen. Går bara runt i en toxic ond cirkel.

Det är ju så att man ser ren avundsjuka, det lyser igenom ganska mycket.
Det går några dagar i frihet sen är han igång igen.
Citera
2025-05-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ja och hans försök att låtsas som
Han hatar Afonbladet och andra tidningar 😂 är ju rätt uppenbart att han highlightar det för att hålla sig aktuell med dom, all publicitet är bra publicitet när detta paret vill bli Sveriges Pamela & Tommy (kommer aldrig hända, de är inte ens kända från början som det paret var)

Det handlar enbart om att hålla sig aktuell nu för han är desperat, han kommer inte hålla på sociala medier när han åker in.
Nej någon Pamela & Tommy blir det inte.
Utan Jocke hade han inte varit något alls på sociala medier.
Citera
2025-05-02, 14:55
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Trist. Samma här men jag kunde inte bygga upp det på nytt.
Något inom mig dog.

Hon har redan nu fått sett och upplevt mycket.

Tycker han det är värt det så..

Julia har gett han den finaste gåvan han någonsin kan få.

Låt kuken få styra Hejja! Hejja!

Edit
Om någon kille förhindrade mig att ha kontakt med mina barn.
Asså jag hade kickat han direkt.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-05-02 kl. 15:05.
Citera
2025-05-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det är ju så att man ser ren avundsjuka, det lyser igenom ganska mycket.
Det går några dagar i frihet sen är han igång igen.

På samma sätt som innan och nu har han tänkt och kommit på massa saker.
Det räckte väl med den primitiva hjärnan kokade ihop innan den senaste häktningen.

Det bådar inte gott.
Citera
2025-05-02, 15:03
Medlem
Hans hat och sjukliga avundsjuka på Jocke lyser starkt igenom i alla hans inlägg.Tror faktiskt att han kan bli farlig för Jocke.Det är vad jag TROR inget jag vet.
Citera
2025-05-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
På samma sätt som innan och nu har han tänkt och kommit på massa saker.
Det räckte väl med den primitiva hjärnan kokade ihop innan den senaste häktningen.

Det bådar inte gott.

Nej det kommer bara bli trubbel.

Sen har ju flera brotts lagts ner pga att han riskerar ett högre straff men det verkar inte förstå.
Citera
2025-05-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du kan vara hur nedvärderande du vill. Det finns de som faktiskt är rädda för vad han kan hitta på. Du behöver inte oroa dig du försvarar ju honom så ofta även om du lägger in en liten kritik då och då. Framför allt avskyr ni samma personer och kan känna tillhörighet med varandra kring det.

Jag tycker inte att man ska förminska andra personers rädsla.

Då pratar jag inte om flashback utan därute där livet pågår.
Vilka är befogat rädda och för vem eller vad?

Är det Linnea, Chrippa eller Julia som är the bad guy idag? Vem är sjuk, vem är frisk, vem är knarkare och vem är renlevnadsmänniska, vem är våldsam och vem är oskyldig som ett lamm idag? Ditt synsätt svänger som humöret hos en tvångsomhändertagen bipolär människa. Det är svart eller vitt och inget mitt emellan.
Senast redigerad av Pallal 2025-05-02 kl. 15:54.
Citera
2025-05-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vilka är befogat rädda och för vem eller vad?

Är det Linnea, Chrippa eller Julia som är the bad guy idag? Vem är sjuk, vem är frisk, vem är knarkare och vem är renlevnadsmänniska, vem är våldsam och vem är oskyldig som ett lamm idag? Ditt synsätt svänger som humöret hos en tvångsomhändertagen bipolär människa. Det är svart eller vitt och inget mitt emellan.

Du tar dig ton ser jag.
När det gäller Linnéa har jag svängt några gånger. Det har landat i att hon är har en agenda med Chrippa. Man ska omvärdera sin åsikt om det kommer ny information vart efter. Inget för dig förstår jag.

Ang flickan och Julia anser jag att ingen ska lägga sig i Julia och Chrippas relation kring det.

Jag anser att Chrippa aldrig skulle ha släppts vilket vi ser nu. Han är ju brinnande galen.

Två tankar i luften är inget för dig.

Jag förstår att jag är jobbig för dig som är en genuin Chrippis soldat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in