2025-05-02, 15:43
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nu var det demokratin i Ukraina som var det intressanta och inte vem som gillar Putin.
Ryzzrunk som är intresserade av demokratin i Ukraina?
Låtet som att du är totalt förvirrad, föreslår att du fokuserar på ditt dassrike ryssland istället.
Citera
2025-05-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Alla har så klart sett att Marco Rubio, kliver in i matchen igen. Han kastar inte in handduken.

Den som ser detaljerna, noterar att man förstår positionerna från Moskva och....Kiev!
T o m Moskav fattar nu(detta är ju TASS) att Kiev har en hel del att säga till om.

https://tass.com/world/1952317

I samma sammanhang uttalar sig finansministern, i mitt tycke häpnadsväckande:

🗣️ Reporter: Was the Vatican conversation decisive in the deal?

🇺🇸🇺🇦 Bessent: You know what President Trump said in the Oval Office to Zelensky: "You don't have any cards." Well, you know what? Now Trump has dealt him a royal flush. Now we can take those cards and show them to Russian leadership.

https://bsky.app/profile/savchenkoua.bsky.social/post/3lo4sqxn6dk24
Citera
2025-05-02, 15:48
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Och de ryska pengar som förts ut ur landet beslagtogs snabbt av EU när Putin beordrade sin militär att invadera Ukraina.
De beslagtagna pengarna utbetalas nu ut till de företag som hade etablerat sig i Ryssland och som ryssarna tog över, i skadestånd. Utmärkt hanterat av Euroclear.

Källor: Över 30 miljarder i ryska tillgångar ska till företag
Av Tea Oscarsson, Omni Ekonomi
Publicerad 2 maj, 12:51

"Över motsvarande 30 miljarder kronor i beslagtagna ryska tillgångar hos Euroclear väntas gå till västerländska investerare som fått tillgångar beslagtagna i Ryssland. Det rapporterar Reuters med hänvisning till källor.

Det markerar en ny nivå av finansiellt mothugg från Europa, skriver nyhetsbyrån. Företagen som får ta del av pengarna ska ha notifierats i april, efter att Euroclear fått godkännande från hemvisten Belgien för utbetalningarna."
Sjukt bra! Hoppas få se Vlad Solo gå full Arnstad gällande detta och hota med fler kärvapenbombning av Europeiska huvudstäder.
Citera
2025-05-02, 15:51
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Sverige varnar för GPS störningar i Mellersta Östersjön som Ryssland står bakom. Syftet är att testa NATOs tålamod

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-szwedzi-alarmuja-o-zakloceniach-na-baltyku-celowe-dzialanie,nId,21398739

Fartygen som drabbades av störningar visades på AIS, att de befinner sig i närheten av Kaliningrad eller Baltijsk.
Främst lastfartyg, men också två passagerarfartyg som tillhör rederiet Polferries
Citera
2025-05-02, 15:56
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Kanske överdrev en aning men att de kan verka vad det verkar helt ostörda i Sverige känns fel.

Att bara våga köra runt med diverse sovjet/ryssflaggor borde generera stryk omgående!
Ja man förstår att de inte vill kliva ur bilarna bland riktiga svenskar! Hade jag haft vetskap om nån jävla ryssapologet i mitt närområde had jag garanterat agerat.
Citera
2025-05-02, 16:00
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Du syftar på att hålla val i krigstid?
Jag hittar att det inte följer Ukrainas konstitution att hålla val under rådande krig.
Om man nu är för demokrati, så följer man de lagar som parlamentet har röstat fram. Eller?

Det är f ö inte möjligt av presidenten att ändra konstitutionen. Naiva propåer från bl a USA, Kreml och vissa i denna tråden har gett detta förslag.
Parlamentet röstade för övrigt i en resolution, att stödja sittande president, enligt vad konstitutionen.

Opinionsundersökningarna gav enormt stöd för Zelensky. 67%!

Jag ser f ö inte någon orsak till att Ukraina skulle gå emot sin konstitution, för att Ryssland säger något.
Rysslands narrativ är ett försök att omkullkasta regeringen i Kiev.
Inte speciellt demokratiskt!
Ja stödet för Zelenskyj är så stort att ett nyval inte skulle ändra på något. Det hela är bara trams från Putin och hans kuksugare här i tråden,.
Samtidigt är jag helt ok med att man genomför ett val om det nu skulle få våra rysshoror att knipa käft om Zelenskyjs legitimitet.
Citera
2025-05-02, 16:05
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
jag tror du har helt fel när du dagdrömmer,,,,
Ja jävlar det där måste varit nåt av det mest korkade som skrivits här i tråden!
Hur man kan tro att Natoländer ska skriva på kapitulatonsavtal vid en rysk seger över Ukraina?
Killen har helt klart inte alla hästar hemma.
Citera
2025-05-02, 16:09
Medlem
En till i serien ”ryzzar gonna ryzz”. Att instinkten att stjäla är så stark att man tycker att det är en bra idé att plocka upp en odetonerad drönare.

Vad ska man säga? En skräpmänniska mindre.

https://bsky.app/profile/specialkhersoncat.bsky.social/post/3lo6u427lq226
Citera
2025-05-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja stödet för Zelenskyj är så stort att ett nyval inte skulle ändra på något. Det hela är bara trams från Putin och hans kuksugare här i tråden,.
Samtidigt är jag helt ok med att man genomför ett val om det nu skulle få våra rysshoror att knipa käft om Zelenskyjs legitimitet.
Enligt vad jag erfar med information från folk som har anknytning till Ukraina så är Zelensky inte alls populär.
Sanningen är väl att det är just därför inget val har hållits.
Men det spelar ju egentligen ingen roll hur populär eller impopulär han är för han är definitivt inte omtyckt av dom som styr USA, så därför kan man säkerligen räkna med att Zelensky är snart borta.
Citera
2025-05-02, 16:23
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Enligt vad jag erfar med information från folk som har anknytning till Ukraina så är Zelensky inte alls populär.
Men det spelar ju egentligen ingen roll hur populär eller impopulär han är för han är definitivt inte omtyckt av dom som styr USA, så därför kan man säkerligen räkna med att Zelensky är snart borta.
Vilket jävla skitsnack! Zelensky har vänner över hela den demokratiska världen. Alla vill ha slut på detta vansinne. Den bästa blixtlösningen är att sätta ett påsittande skott mellan ögonen på mongot putain 🎯
Citera
2025-05-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Sjukt bra! Hoppas få se Vlad Solo gå full Arnstad gällande detta och hota med fler kärvapenbombning av Europeiska huvudstäder.
He, he. Ja detta borde få upp pulsen på Vlad Solo ordentligt. Kanske till och med gå upp i falsett.
Uttrycket "gå full Arnstad" är verkligen en beskrivande bild.
Citera
2025-05-02, 16:40
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Dina källor är som vi vet din röv . Bara för att Trump har svårt för Zelenskyj sen han vägrade att rota fram bevis mot Hunter. Betyder det inte att han är impoulär i Ukraina din fjant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in