Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Det är ju du som utgår ifrån "kammar-modellen". Oftast gärna kryddat med rufsigt hår, glasögon på sned och ostrukturerat skrivbord.
För mig är det helt obegripligt att du tror att geografi och fysik är något slags påhitt som aldrig har verfierats utanför "kammaren". Enda förklaringen jag har är att du inte förstår den vetenskapliga modellen och empiri.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Trots att allt du ser är en platt jord, en lokal sol som ter sig som en ficklampa samt att man inte kan gå på väggar, så förvandlas denna observera verkligheten till en fantasi i form av sfär, en sol på 150 miljoner km avstånd samt att 500 ton färjor kan färdas vertikalt vid jordens ekvator.
Med det sagt så fungerar bara teorin om en sfärformad jord i kammaren och inte i verkligheten.
Jag kan tydligt se att jorden inte är platt och att solen inte är lokal.
Och ditt trams om "gå på väggar" och båtar som åker "vertikalt" är ju bara ett bevis på att du inte förstår modellen. Gör om och gör rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Med det sagt så fungerar bara teorin om en sfärformad jord i kammaren och inte i verkligheten.
Den funkar hur bra som helst. Vilket mer än väl bevisas av att ingen kan falsifiera den och att den kan förutse vad vi kan observera.
Vilket då ska ställas i relation till FE-modellen som inte kan förklara eller förutse ett skit. Du kan ju t.ex inte ens tala om hur stor jorden är.