2025-04-27, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Vi har dokumenterat i tråden vad du gissade på tidigare beträffande Porslinsdockan.

Du kanske råkade glömma?

Citera
2025-04-27, 19:34
Medlem
Se på fasiken, det är nog Wikegård som ni säger..

https://youtu.be/8-Nbi-vQ32I?si=74skZCPg-K3R2o-v

Mitt i klippet nånstans.. dom vill att Niklas ska sjunga in..
Citera
2025-04-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGT96E
Se på fasiken, det är nog Wikegård som ni säger..

https://youtu.be/8-Nbi-vQ32I?si=74skZCPg-K3R2o-v

Mitt i klippet nånstans.. dom vill att Niklas ska sjunga in..

Var först med att säga det är Wikegård
Citera
2025-04-27, 22:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Hahahaha, inte alls.

Det var flera som påstod att Skogsjätten kunde vara Wikegård den 11:e april, t.ex. här. Samtidigt så skrev DU dessa inlägg den 12:e april:

Citat:
Skogsjätten. Skogsjätten - ingen aning
Citat:
Du har rätt på många.
Dom som jag tror du har fel är skogsjätten (Wikegård) och sushin.

Gulligt att du försöker, men som en annan redan har påpekat, så finns allt dokumenterat.
Citera
2025-04-28, 21:31
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Eller så var det jag som klippte Wikegård först den 11/4 kl21.15.
Citera
2025-04-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superjudge
Racingräven är Ola Salo. 100% säker.

Tyckte jag med, men får inga ledtrådar att stämma och jag vet att Jöback och Ola har sjungit duett (sing me out) där deras röster matchade bra så kan finnas liknande klang?
Citera
2025-04-29, 14:02
Medlem
”Vi tar starkt avstånd från all typ av droganvändning. Det är bra att Måns har tagit tag i sina problem och fått hjälp med sin problematik. Alla 'Masked Singer'-avsnitt är förinspelade och kommer att sändas som planerat, vi har ingen information att det förekommit droger under inspelningen och har heller inte haft anledning att tro det. I övrigt har vi inga fler kommentarer”, säger Malin Knave, exekutiv producent på TV4.
https://www.expressen.se/noje/tv4s-svar-efter-mans-zelmerlows-kokainerkannande/

Tror TV4 får tänka om inför kommande säsonger/avsnitt, blir annars bakbundna om liknande eller värre händelser hamnar på tapeten.
Senast redigerad av kaffepriset 2025-04-29 kl. 14:05.
Citera
2025-04-29, 22:39
Medlem
Abelssuns avatar
Tråkigt att inte någon lista stämmer i år heller. Har helt tappat suget för programmet nu.
Citera
2025-04-30, 01:27
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om det är någon från ledningen i programmet som har lagt ut de senaste felaktiga listorna men som sagt, det är bara en personlig spekulation.

Angående autotune; I första säsongen så tror jag inte att artisterna använde särskilt mycket autotune. Det var därför som kIkki Danielsson var tvungen att mest mumla i låtarna för att inte bli avslöjad. Det hördes ganska väl att det var Anders Bagge i björndräkten när inspelningar på Youtube där han sjungit länkades. Johanna Nordström var också lätt att höra att det var hon då folk började att lyssna på hennes podd och jämföra sången.

De som håller i programmet insåg nog därefter att de var tvungna att använda autotune och förvränga rösterna på artisterna så att det inte skulle bli lika lätt att gissa rätt. Men samtidigt så kom ju också en lista på vilka som var med och det var någon eller några i publiken som hade läckt den. Säsong 03 läcktes också nägon lista som visade sig stämma.

Ledningen bedtämde sig för att stoppa läckan och stoppade den eller dem som hade läckt dem. Det är uppenbart att de håller koll på den här tråden. Därför är det väl inte så konstigt om någon av dem "låtsas" läcka en lista och lägger ut här. Ett av namnen i årets säsong stämde men fel dräkt. Kanke de har blivit "Snällare" när de har kontroll.
Citera
2025-05-01, 07:39
Medlem
nottoptext69s avatar
Maskerna ska sjunga med dessa artister i avsnitt 8:

Citera
2025-05-01, 09:35
Medlem
Hör man inte att bläckfisken är flera personer?
Citera
2025-05-02, 10:45
Medlem
Mommysnewtitss avatar
I förbifarten hörde jag reklamen för Masked singer som visas ikväll.
Utan att först veta att det va reklam för just Masked singer, så lät det verkligen som att det va Anders Lundin som sjöng.
Nästa gång reklamen kom, så såg jag att det va sengångaren.

Så min gissning på sengångaren (tillsammans med många andra i tråden) blir Anders Lundin.
Detta enbart på rösten.

Förövrigt, finns det nån som har sammanställt alla (eller iaf några av) ledtrådarna på maskerna? Jag är sjukt dålig på att hålla koll och dessutom komma ihåg ledtrådarna. 🫣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in