2025-05-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Intressant. Där som "invandrarna skapar kaos" är inte SD dominerande, i utkanterna där det knappt finns några invandrare och ingen "kaos" är opinionen den att man måste agera mot "kaoset" som de inte har lokalt.

Dvs, rasism.

Vad talar du om? Det bor invandrare över hela Skåne, i alla centralorter. Trodde du det bara var Malmö? Fatta det är gängkrig i Kristianstad, Hässleholm, Helsingborg, Landskrona... ta mig fan överallt.

Fan vad fördumsfull du är! Du är rasist mot skåningar! Du vet inte ett skit, du har aldrig varit här, och du förstår inte vårt språk. Vilken jävla fubbick!

I Malmö är det hälften invandrare, tacka fan de röstar på sossarna och inte SD. Skåningarna har flyttat därifrån, men har ju ändå en röst att lägga.
Citera
2025-05-01, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jaha, de vill inte heller berätta... vad har man media till?

De gav ett korn av information, innan hade du noll? Sen dög inte det heller.
Citera
2025-05-01, 20:20
Medlem
buddy99s avatar
Man saknar verklighetsuppfattning i fjollträsk! Vilken miss,vilket fiasko!
Citera
2025-05-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Skåningarna är ett jävla pack, 50% rasister. Jag säljer gärna er till Danmark.
Vi säljer gärna dig till Orban så han kan av-homosexualisera dig och banka lite vett i skallen på dig. Du är både homo och flyktingvurmare. Helt jävla slut i skallen är du.

Angående migranterna som störde så kan de väl gott få göra det. Vem fan bryr sig om Maggan och hennes värdelösa arbetarparti? Låt det implodera!
Senast redigerad av Malapagos 2025-05-01 kl. 21:02.
Citera
2025-05-01, 20:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Där har vi ett av vänsterns många problem idag. De har en stor fanbase bland lågutbildade invandrare, som vill bli försörjda med socialbidrag och få jobb på Samhall. Den gruppen skiter väl fullständigt i arbetsmiljö- och klimatfrågor. De vill bara hämta ut sin check och gå och handla käk. Självklart tycker det att Magda borde dumpa sina svenne-frågor och stå upp mot Israel i stället.
Citera
2025-05-01, 21:10
Medlem
Första maj är den internationella arbetarrörelsens dag. Varför ska den då istället fokuseras på problem som invandrarna anser är så mycket viktigare? Detta är Sverige, och våra helgdagar ska inte förstöras av detta. Problem med invandringen, och deras problem, dyker ständigt upp i kvällstidningarna, nyheterna och diskussionsforum. Jag blir så less på detta.
Citera
2025-05-01, 21:14
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
"Konsekvenserna av kriget är katastrofala", säger hon.

Skulle ha varit:
"Konsekvenserna av hamas är katastrofala".
Citera
2025-05-01, 21:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Första maj är den internationella arbetarrörelsens dag. Varför ska den då istället fokuseras på problem som invandrarna anser är så mycket viktigare? Detta är Sverige, och våra helgdagar ska inte förstöras av detta. Problem med invandringen, och deras problem, dyker ständigt upp i kvällstidningarna, nyheterna och diskussionsforum. Jag blir så less på detta.

För att islamisterna har kapat hela vänsterrörelsen. Det var bara fåntrattar som tillhörde vänstern innan ändå, nu är det islamister och de som tycker det är OK som är kvar.
Citera
2025-05-01, 21:51
Medlem
Om jag förstår det rätt så balanserade Maggan på linjen till att komma ut offentligt som en antisemit, efter påtryckningar från hennes antisemitiska Jude hatande väljare i publiken!
S Nazistiska förflutna bubblar under ytan, Palestiniernas grundare var ju även han en lärjunge hos Adolf Hitler i början av 40 talet!
Så de har ju hittat varandra väldigt passande!
Citera
2025-05-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Precis!
Jag har dock passerat less och känner mig mer uppgiven. Orkar fan inte ta in några nyheter längre, där någon duktig jävla ledare för en den ena och en den andra sidan ska blåsa upp sin bröstkorg. Sen kommer det ett koppel med motdebattörer och säger precis samma jävla sak, men med tillägget att den förra hade fel!?
Ovanpå det ska 71 experter dissekera, vrida och vända på det som sagts. Och när kulan lotsats genom hela labyrinten ploppar den ner i ett hål, och du får lägga upp den på start och börja om.

Det fanns en tid då jag hade åsikter och, enligt mig själv, gångbara argument. Det var kul att vara med i diskussioner och man fick lite gehör och konstruktiva med- och mothugg.
Men det här klimatet som råder nu liknar mest ett skyttegravskrig. Res dig upp fort som fan, och peppra några kulor, och hoppas att några träffar. Eller träffas.
Helst på Twitter. Klockan 3 på natten, så du hinner göra avbön innan frukostkaffet.

1a Maj har sedan länge varit vänstersidans plakatdag. En dag då man stolt visade upp vad fackföreningarna spelat för roll, man pratade löntagarfonder och om hemmafrulön.
Oavsett vad man tyckte om det, var det svenska angelägenheter. Och den får gärna leva kvar.
Men den här rodelrännan vi hamnat i nu, får gärna vända uppåt snart. Och ingen av de vi satt att leda verkar kunna reda ut det.

Det sägs att landet är förlorat. Det är det inte! Vi gav bort det. Det har vi gjort länge.
Tanken läcker ut mer bensin på gatan än motorn behöver. Därför tror vi allt är bra. "så länge hjulen snurrar"
Dagens politiker klamrar sig inte längre fast vid sina ideal, dom klamrar sig fast till pensionen är tryggad. Trots vackra ord om vad vi lämnar över för värld till våra barn, så kommer vi ju fan inte en millmeter framåt.
Landets BNP är det enda som betyder något.
Vi luras att tro på löneutveckling och karriärstegar. Vi luras att tro på att vi får mer i plånboken....
"vem ska vi fjäska för i år?" "Barnbidrag eller pension?"
Bara sittande regering kan visa på omsättning, så ser bankerna till att sköta behållningen. Om frågor uppstår räcker det att babbla lite om världsmarknadsläget.

Och jag är fan inte ens bitter! Jag är bara uppgiven.
Citera
2025-05-02, 01:56
Medlem
Streckkods avatar
Att kombinera arbetarnas dag med muslimer och palestinier är väl
ändå helt orimligt? Och naturligvis skämmer packet ut sig som vanligt.

Muslimer och palestinier är rejält överrepresenterade som bidragstagare
och arbetar i betydligt lägre grad än andra, så vad i helvete gör dom ute
på 1:a maj?

Och varför skiker dom om gaza? Ingen i hela världen bryr sig om terroristerna där.

Varför åker dom inte hem och försöker bygga upp ett eget fungerande samhälle?

Offerkoftan börjar se mycket luggsliten ut vid det här laget.

Kan det vara alla generösa svenska bidrag som drar till sig all världens ohyra?
Citera
2025-05-02, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
De gav ett korn av information, innan hade du noll? Sen dög inte det heller.

Nej, det var inte tillräckligt av media. De skall inte syssla med korn utan informera allmänheten, tycker du inte?

Eller vad tycker du är medias roll i samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in