2025-04-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är inte jag som kommit med påståendet om att utredningen lagts ned, det är det andra som gjort. Det är alltså inte upp till mig att ringa upp en massa myndigheter för att få tag i det, det är den som gör påståendet som bär bevisbördan.

Baronen påstår att han satt på förhöret tillsammans med sin advokat. Rimligtvis har han alltså tilldelats offentlig försvarare, förutsatt att han inte anlitade en privat.

Nedlagd eller ej spelar ingen roll, det finns domstolsbeslut på offentlig försvarare om han delgivits misstanke om brott, och de som utsatts för brott har fått målsägarbiträden.

Att ni raskare är så jävla ointresserade av fakta är en anledning till att den tråden är så bottenlöst usel jmf denna. Ni är mer intresserade av att i all evighet kraxa om hans renoveringskunskaper istället för att ta reda på hur saker och ting förhåller sig på riktigt. Rundgång framför framsteg.
Citera
2025-04-29, 17:16
Medlem
Hahah jockeboi slår spiken i kistan och skriver att han ska ut och resa med familjen roadtrip igenom europa. Fatta vilken nolla chrippa känner sig som nu med reseförbud
Citera
2025-04-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Absolut gör jag inlägg i Anjo och Rasks trådar, dom är ju fortfarande aktuella samtalsämnen

Och varför är inte tråden stängd om det inte finns anledning att den är kvar?

Du gör ju inlägg här också.
Citera
2025-04-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nedlagd eller ej spelar ingen roll, det finns domstolsbeslut på offentlig försvarare om han delgivits misstanke om brott, och de som utsatts för brott har fått målsägarbiträden.

Att ni raskare är så jävla ointresserade av fakta är en anledning till att den tråden är så bottenlöst usel jmf denna. Ni är mer intresserade av att i all evighet kraxa om hans renoveringskunskaper istället för att ta reda på hur saker och ting förhåller sig på riktigt. Rundgång framför framsteg.

Det intresserar mig inte så mycket, jag intresserar mig mer för nedläggningsbeslutet som Tomtenissen utlovat skulle bli känt för flera veckor sedan, men som trots det inte presenterats.
Citera
2025-04-29, 17:23
Medlem
Citat:
Jag kan nämna många som lever som han utan att bli så övervakad. Det här är fan inte friskt

Det finns det men de har inte varit lika provocerande kanske och sett ner på fattiga mindre värda människor.
De har kanske inte skrytit lika mycket som Chrippa. Och framför allt inte kritiserat andra och när det visar sig att han sitter i samma båt.
Helt verklighetsfrånvänd.
Citera
2025-04-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag tror nog ingen här bryr sig om att han har Linnea som flickvän, i början kanske men inte nu.
Alla vill väl leva ett vanligt liv men det är svårt när man valt att vara offentliga personer.
Jag tror det finns flera YouTubers som vill vara ifred vid det här laget.

Det är ingen som bryr sig om det längre eftersom flickan är med sin mamma.
Det är bara att lyckönska paret och hoppas att de lever det livet de vill.
Citera
2025-04-29, 17:26
Medlem
Citat:
Och varför alla dessa frågor om att det är tyst om dom, inga ig-inlägg mm. Sen när det läggs upp ett inlägg så kommenterar man direkt. Linnea har och är ett "problem" både här på Flashback och ute i IRL.
Vad hon än gör så stör man sig på det. Att säga att hon, eller Chrippa, valt detta är fel. Chrippa har levt i många år som offentlig, men för den saken skull är det inte okej med snoka och rapportera vartenda steg han tar utanför skärmen. Folk kommer fram på stan och ifrågasätter att dom verkligen finns på riktigt. När Linnea söker jobb ringer man arbetsplatserna för att "varna" Varna för vad?
Varför inte bara skita i dom?
Om man diskuterar en eventuell dom eller åtal kan jag förstå, men hans träning och annat vardagsliv?

Det är ju för att när det varit tyst innan har de stuckit utomlands. Utöver det tror jag inte att någon bryr sig. Inte jag i varje fall.
Citera
2025-04-29, 17:28
Medlem
Citat:
Det intresserar mig inte så mycket, jag intresserar mig mer för nedläggningsbeslutet som Tomtenissen utlovat skulle bli känt för flera veckor sedan, men som trots det inte presenterats.

Ni är raskare är verkligen ett eget släkte. Ni prioriterar rundgång. Ni har hans personnummer, det tar bokstavligen fem minuter att ringa de aktuella domstolarna, men, nejdå - ni väljer att bara idissla gammal skit istället för att bidra med kunskap och fakta.
Citera
2025-04-29, 17:29
Medlem
Citat:
Borde det inte finnas något på tingsrätten vid det här laget? med tanke på att du har tjatat om detta i 1 år nu.
Ett års dagligt förtal. Ifall det är på åklagarnivå tar dom inte bara anmälningarna som bevis, dom kommer att gå igenom varje video som pratat om paret, deras familjer och vänner. Åklagaren har precis bara börjat lyfta på locket. Hur många arbetstimmar tror du dom behöver för att utreda och dokumentera en enda veckas content från sekten på YouTube, TikTok och Instagram med 10-15 olika personen som har anmält sekten? Vi kanske väntar på sveriges största förtalsrättegång.
Citera
2025-04-29, 17:30
Medlem
Citat:
Det där är inte sant. Det är Rask som producerat över 100 videor om Chrippa. Med det i åtanke är det ingen skräll att Chrippa släpper Baronens kukbilder om han får dem i sin inkorg. Man kan inte stå och pissa på en människa och räkna med att han inte kommer göra någonting tillbaka. Han har dragit det helt på sig själv.

Då blir det ju intressant att se vad det kan bli för dom. Om de räknar antalet videor eller om de tar upp det som har sagts.
Det spelar väl ingen roll hur många videor var och en har gjort utan vad syftet var.
Personligt tycker jag att både Chrippa och Rask är lika stora kålsupare båda två i denna fråga.
Citera
2025-04-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag bryr mig. Jag fattar inte hur man kan välja ”ung vild kärlek” som 40-åring över dotra. Eller jag fattar att man kan men tycker det är dåliga män som agerar så.

Bryr mig och stör mig med på att tjejen själv inte fattar att hon sätter stor press på C och att hon hade underlättat hans liv och barns liv genom att släppa honom.

La en typ liknande kommentar häromdagen men någon såg till att få den raderad direkt. Den kanske var för klartänkt och träffade en poäng för hårt.

Det har du helt rätt i. Jag kommer aldrig att förstå att han valde henne före sin dotter. Det är obegripligt.
Citera
2025-04-29, 17:34
Avslutad
Citat:
Där håller jag med dig att barnen går alltid före kärleken, men han har tydligt visat vart han står ang flickan.

Problemet uppstod när han valde bort barnets mamma. Som tack för det började hon anmäla honom för en mängd olika saker, och hon fick god hjälp av Jocke m.fl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in