2025-03-25, 18:47
Medlem
Monerokungens avatar
Menar snabbt nu!

Inte binance,kucoin, mexc, coinbase, crypto.com, kraken osv

Alltså för en person som inte kan något om krypto (syftar Inte på mig) ska snabbt och smidigt kunna köpa krypto.

Som tex safello, trijo osv. Liknande dom! Förutom att man inte vill betala 10% i avgift det kan dom glömma.

Och måste gå att betala med kort! Eftersom SEPA överföring är för komplicerat för nybörjare.

Revolut är bra. Men det är för små summor där. Nya medlemmar kan endast köpa för några tusen, det är katastrof.

Changenow.io funkade bra men svenska skit banker spärrar ju ALLT som har med krypto att göra.

+ om man kan köpa MONERO.
Citera
2025-03-25, 18:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Menar snabbt nu!

Inte binance,kucoin, mexc, coinbase, crypto.com, kraken osv

Alltså för en person som inte kan något om krypto (syftar Inte på mig) ska snabbt och smidigt kunna köpa krypto.

Som tex safello, trijo osv. Liknande dom! Förutom att man inte vill betala 10% i avgift det kan dom glömma.

Och måste gå att betala med kort! Eftersom SEPA överföring är för komplicerat för nybörjare.

Revolut är bra. Men det är för små summor där. Nya medlemmar kan endast köpa för några tusen, det är katastrof.

Changenow.io funkade bra men svenska skit banker spärrar ju ALLT som har med krypto att göra.

+ om man kan köpa MONERO.
Och man får 40 oskulder på köpet? Jag tror den sidan du tänker på bara finns i fantasin...
Citera
2025-03-25, 18:52
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Tillhandahåller man en tjänst som är både snabb och smidig så brukar man ta ut för användandet av just den tjänsten.
Citera
2025-03-25, 18:58
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Och man får 40 oskulder på köpet? Jag tror den sidan du tänker på bara finns i fantasin...

Sidorna finns. Bara det att just 90% av bankerna inte godkänner krypto köp.

Jag förstår inte riktigt hur ni alla köper krypto.

Jag köpte från danske bank för länge sen. Men dom spärrade mig till slut med. Jag är spärrad på varenda bank som finns. Jag tror en terrorist är mer välkommen än vad jag är, bara för jag köpt krypto.

Dock köpte jag för X miljoner sek. Men det har ingen betydelse för jag hade underlag på varje krona. Och dom låg på avanza innan det. Ändå blev jag spärrad någon månad efter.

Det funkar att köpa krypto med Nordea.
Citera
2025-03-25, 21:24
Medlem
Citat:
Sidorna finns. Bara det att just 90% av bankerna inte godkänner krypto köp.

Jag förstår inte riktigt hur ni alla köper krypto.

Jag köpte från danske bank för länge sen. Men dom spärrade mig till slut med. Jag är spärrad på varenda bank som finns. Jag tror en terrorist är mer välkommen än vad jag är, bara för jag köpt krypto.

Dock köpte jag för X miljoner sek. Men det har ingen betydelse för jag hade underlag på varje krona. Och dom låg på avanza innan det. Ändå blev jag spärrad någon månad efter.

Det funkar att köpa krypto med Nordea.

Att köpa för miljoner SEK snabbt kan nog bli svårt, men annars är Revolut --> hodlhodl.com --> egen hårdvaruplånbok en bra väg.
Citera
2025-03-25, 21:48
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Att köpa för miljoner SEK snabbt kan nog bli svårt, men annars är Revolut --> hodlhodl.com --> egen hårdvaruplånbok en bra väg.

Ja så klart. Revolut är bra. Men dom har en spärr på 6-7000 för nya kunder.
Citera
2025-03-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ja så klart. Revolut är bra. Men dom har en spärr på 6-7000 för nya kunder.

Känner inte alls igen det själv. Men uppgradera kontot i så fall. Själv är jag Premiumkund.
Citera
2025-03-26, 07:53
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Känner inte alls igen det själv. Men uppgradera kontot i så fall. Själv är jag Premiumkund.

Ja men vet inte om det går som ny kund.

Jag har också Revolut, och ha är höga gränser, men detta gäller ny kund.
Citera
2025-03-26, 08:23
Medlem
TjockisHaralds avatar
https://safello.com/

https://trijo.co/

Använd svenska kryptobörsar så borde inte bankerna klaga lika mycket.

Logga in direkt med bank id.
Citera
2025-04-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisHarald
https://safello.com/

https://trijo.co/

Använd svenska kryptobörsar så borde inte bankerna klaga lika mycket.

Logga in direkt med bank id.

Det är ingen strörre skillnaden, vet ett par som förlorat bankid för att de handlat på Trijo relativt nyligen.
Citera
2025-04-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ja men vet inte om det går som ny kund.

Jag har också Revolut, och ha är höga gränser, men detta gäller ny kund.
Solution: Skaffa ett betalpaket på Revolut

Vad spelar det för roll om man är "ny kund"??? Eller betyder " ny kund", fattig som en kyrkråtta??

Klart man kan uppgradera som "ny kund". Varför skulle Revolut säga " Nej tack vi vill inte ha dina pengar".

Revolut Ultra is the only way to go.
Senast redigerad av david-taxi 2025-04-28 kl. 22:32.
Citera
2025-04-29, 12:47
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Solution: Skaffa ett betalpaket på Revolut

Vad spelar det för roll om man är "ny kund"??? Eller betyder " ny kund", fattig som en kyrkråtta??

Klart man kan uppgradera som "ny kund". Varför skulle Revolut säga " Nej tack vi vill inte ha dina pengar".

Revolut Ultra is the only way to go.

Tjaaaa kan det vara för att minska risk för penningtvätt?

Jag vet inte. Det är reglerna dom har. Jag har 4 vänner som blivit NY kund. Oavsett vad dom väljer så får dom en limit på 5-8000 SEK. Revolut vill att man använder korten och använder revolut ett tag innan dom höjer.

Det är inte jag som satt reglerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in