2025-04-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Märkligt att det inte hade gått att ändra på tiderna för behandlingen så hon kunnat närvara, vilket det troligen hade gått. Men det används istället som ett strategiskt drag att köpa sig ett halvår till.

Känns som alla fula knep för att förhala och försena.
Om något så borde man ju kunnat förutse behandlingarna och påpekat detta vid tidsbokning för rätten och fått den lagd en dag när hon hade kunnat men 2 läkarintyg kort inpå.

Jag tror grundproblemet är naivitet. Man ger henne the benfit of doubt och behandlar henne som om hon inte vore en livsstilskriminel pundare som har manipulerat och ljugit för hela sin omgivning så länge som det har varit fördelaktigt för henne.
Det kan nog bara beskrivas som gravt inkompetent av den här dommaren att man (vad jag antar) inte har gjort någon egen efterforskning eller för den delen bara googla dumpen så får man svart på vitt att hennes behandling inte påverkar henne överhuvudtaget från att jobba, podda, hålla årsmöte, åka bil runt hela riket, springa efter folk på stan eller vittna i andra rättegångar.

Det är mänskligt att ta felaktiga beslut om man inte sitter på all information. Frågan är om den här dommaren har ryggrad nog att omvärdera sitt beslut när hen får informationen.
Citera
2025-04-25, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jag tror grundproblemet är naivitet. Man ger henne the benfit of doubt och behandlar henne som om hon inte vore en livsstilskriminel pundare som har manipulerat och ljugit för hela sin omgivning så länge som det har varit fördelaktigt för henne.
Det kan nog bara beskrivas som gravt inkompetent av den här dommaren att man (vad jag antar) inte har gjort någon egen efterforskning eller för den delen bara googla dumpen så får man svart på vitt att hennes behandling inte påverkar henne överhuvudtaget från att jobba, podda, hålla årsmöte, åka bil runt hela riket, springa efter folk på stan eller vittna i andra rättegångar.

Det är mänskligt att ta felaktiga beslut om man inte sitter på all information. Frågan är om den här dommaren har ryggrad nog att omvärdera sitt beslut när hen får informationen.
Troligen är det inget som spelar någon roll längre. Det är ombokat och om man skall ha tillbaks samma datum måste alla parter bokas upp igen.

Dock tycker jag det borde varit lite mer prio än att boka ett halvår frammåt vid det här laget.
Eller att en annan instans skulle tagit vid och hållt i ärendet, ex en annan tingsrätt eller en högre instans. Just för att kunna hålla rättegången närmare.

Såvida det inte är intyget som på något sätt visar att det inte går att ha först om ett halvår.
Låter som att Sara får alla fördelar och målsägande landar som en eftertanke.
Citera
2025-04-25, 15:36
Medlem
Citat:
Troligen är det inget som spelar någon roll längre. Det är ombokat och om man skall ha tillbaks samma datum måste alla parter bokas upp igen.

Dock tycker jag det borde varit lite mer prio än att boka ett halvår frammåt vid det här laget.
Eller att en annan instans skulle tagit vid och hållt i ärendet, ex en annan tingsrätt eller en högre instans. Just för att kunna hålla rättegången närmare.

Såvida det inte är intyget som på något sätt visar att det inte går att ha först om ett halvår.

Som nämndes av Lessler i den andra tråden så är kriteriet för att Sara ska kunna närvara i stort sett enbart att hon ska kunna prata, vilket hon med råge har bevisat att det går. Det finns således inte ens anledning till att den utsatta rättegången skulle behövas skjutas fram.
Dommaren har således enbart tagit hänsyn till förövaren baserat på falska grunder. Om övriga journalister är värda sitt salt borde telefonen till den här dommaren gå varm just nu.
Citera
2025-04-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Som nämndes av Lessler i den andra tråden så är kriteriet för att Sara ska kunna närvara i stort sett enbart att hon ska kunna prata, vilket hon med råge har bevisat att det går. Det finns således inte ens anledning till att den utsatta rättegången skulle behövas skjutas fram.
Dommaren har således enbart tagit hänsyn till förövaren baserat på falska grunder. Om övriga journalister är värda sitt salt borde telefonen till den här dommaren gå varm just nu.
Har inte direkt kollat super noga men kunde inte se någon artikel sist jag kollade om att de ens blivit framflyttat.

Hon behöver kunna föra sin talan och tänka tillbaks om varför för att försvara sig med mera men det borde ju gå sålänge man är närvarande.

Således hade hon även kunnat gått igenom hela alltet med sin advokat så att denne person har all fakta och kan stötta henne.

Så det är ett mysterium, först fick de nekat och sedan frågade hon väll om ett mer övertygande intyg av läkare som lämnats in.

Tur att han bett om 150 000 i skadestånd + ränta tills artikeln tas ner, bara räntan tickar ju på förutsagt att han får vad han begärt.
Senast redigerad av Allahelgon 2025-04-25 kl. 16:37.
Citera
2025-04-27, 22:24
Medlem
Citat:

Men snälla. Sara är dödssjuk. Hon kanske inte ens lever om ett halvår
Citera
2025-04-27, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido

Ser ut att vara i bra form igår
https://www.youtube.com/watch?v=2vN50L2FPp8
Citera
2025-04-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AezRfkuIOP33
Ser ut att vara i bra form igår
https://www.youtube.com/watch?v=2vN50L2FPp8
Direkt efter behandling ja. Du fattar inte hur fort cancer kan gå. Några veckor o sedan är du död
Citera
2025-04-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1238611

Någon som vet mer?

Vem är parten som stämmer Dumpen?

Vad tror ni om utfallet?

Sara kommer att dömas för grovt förtal, och Dumpen läggs snart ner för gott.

Detta för att verksamheten går ut på att väcka missaktning för dom som hängs ut., dvs verksamheten går ut på förtal.
Citera
2025-04-28, 09:28
Medlem
Citat:
Direkt efter behandling ja. Du fattar inte hur fort cancer kan gå. Några veckor o sedan är du död
Du kanske inte vet detta men sara e inte den första lr sista med cellgiftsbehandling som står åtalad . finns många exempel på rättegångar där den åtalade rullas in i rättssalen i rullstol. hon ska förhöras under 1 timme o det borde hon klara . poddarna som dom spelar in är upp till en timme långa .
Citera
2025-04-28, 11:54
Medlem
Citat:
Glömde att man är helt fri ifrån ansvar och kan göra vad man vill för att man är dödssjuk.
"Herr dommare jag kan inte stå tillsvars för mordet för jag är dödssjuk"
Citera
2025-04-28, 15:10
Avslutad
Citat:
Då är det ju bra om man inte skjuter upp det i onödan!
Citera
2025-04-28, 19:53
Medlem
Var kan jag hitta stämningen (letar efter id på kärande/målsägande)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in