Ursprungligen postat av Bobbyboi
Någonting ytterst grundläggande du inte synes förstå är att ryssland inte "befriar" någonting överhuvudtaget. Den psykotiske dvärgen i kreml ägnar sig som bekant åt att invadera, OCKUPERA, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer.
Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Varför ska den psykotiske clownen i Kiev tillerkännas överhöghet över Novorossiya, gamalt ryskt territorium? Nu har folket där med hjälp av Ryssland rättat till den felaktigheten. De rysktalande vill inte leva med en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat.
Jag använde ditt språk här, förstod du nu?
Du må "använda" mitt "språk" men ingenting av vad du skriver har något med fakta/sanningen/verkligheten att göra, ty just fakta ÄR ju inte kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.
President Zelensky leder förtjänstfullt försvaret av sitt land, och sitt folk, gentemot den vidrige angriparen.
Vad gäller "gamalt territorium" så borde väl större delen av vad du kallar ryssland (och även Kina, för den delen) "egentligen" lyda under Ulan Batoor, ty det är ju "gammalt" mongoliskt territorium, eller hur?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire
Vad gäller genomkorrupt diktatur så ÄR ryssland de facto långt mer korrupt än Ukraina, eller hur?
Skaver det inte att ständigt tvingas ljuga för att (för dig själv?) berättiga din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig?
ÄR det din fäbless för den ondskefulla kommunistiska läran som ligger till grund för din fakta-resistens och blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig?
"
Sju år i kommunistpartiet är en form av galenskap som jag själv har stor erfarenhet av. Man lever i en inbillningens värld, man förvanskar fakta för att de ska stämma med teorin, man använder en form av dialektik som är i det närmaste vansinnig. Jag vet vad jag talar om, för jag är före detta patient."
Arthur Koestler