2025-04-27, 20:27
Medlem
Det känns på något vis troligare att lögner förbjuds än sanningen. Sen har ju många människor vittnat om att förintelsen verkligen ägt rum.
Citera
2025-04-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
På vilket magiskt sätt kan en svensk lagstiftning som skapats idag påverka något som hände på 1940-talet?

Nån fantastisk tids-warp eller hur tänker du?

Den befäster våran uppfattning om vad som hände, vi tillåts inte ändra den genom forskning samtal och teorier, då spridningen blir olaglig.
Citera
2025-04-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Varför förbjuda?
Är inte det uppenbart?

Det är mycket känsligt, pga bl.a Palestina frågan.
Har judarna någon rätt till den där landplätten?

Det gäller inte bara judarna och palestinier.
Det gäller alla.
Hela världen kan falla.

Alla lögner kan komma fram i ljuset.

Allt du håller för sanningen är troligen lögner.
Du har med största sannolikhet aldrig känt till något som är sanning.

Ja, jag har börjat förstå att mycket inte är som man trodde.
Citera
2025-04-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Ja det påstås ju det, vad är då anledningen att kriminalisera teorier om motsatsen?
Anledningen är väl att det vilseleder vissa osäkra unga killar som det troligtvis handlar om.
Citera
2025-04-27, 20:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Synonymer till förintelse:

total förstörelse, utplåning, tillintetgörelse.

Alltså borde det heta ”förintelseförsöket”

Men det är klart att det har hänt.
Det är ju en definitionsfråga, flera miljoner judar (och ickejudar) har definitivt förintats. Även om inte ALLA judar förintats, hur nu det skulle ha gått till... ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag tror att ifall jag skulle skaffa mig ett flygplan eller en båt och själv skulle mäta alla avstånd mellan land massorna så skulle den runda jordens karta stämma bra.
Det är jag övertygad om, därför att folk har åkt båt och flugit omkring länge nog för att det ska vara trovärdigt.

Kan man tro på Förintelsen med samma metod?

Ja, man tycker att man borde kunna det, som med månlandningen. Vad skulle du tro om det blev kriminellt att sprida teorier om att månlandningen aldrig skedde? Upp till 2 års fängelse.

Skulle du tänka ”Bra! Det är bara idioter som inte tror på månlandningen ändå!”

Eller

”Fan va konstigt! Varför skulle det vara olagligt att ha teorier mot det? Va fan följer de!”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Att du startar den här tråden är "det ultimata beviset på att" idioter existerar.
Såna som du är anledningen till att det kriminaliserats, eftersom nazism ogillas av alla civiliserade samhällen.

Nu är det väl inte synonymt att tro att en händelse inte har ägt rum (eller tro att detaljer kring det förvanskats) med att vara nazist heller.
Citera
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ja, jag har börjat förstå att mycket inte är som man trodde.
Det går tillbaka väldigt långt i tiden.
Det har med styret, det religiösa styret i historien.

Man har skapat denna värld som du lever i som en spegelbild av de religösa skrifterna.
Citera
2025-04-27, 20:34
Medlem
Är väl enklare att sätta dem på psyk och låta en batixhäxa stå för utskrivningsmöjligheten.

Det vore något det.

Om vi nu ska vara seriösa så finns drösvis med bevis att både viljan och resurserna las på att jaga judar o andra icke önskvärda.

Det finns dock lögner om förintelsen men det är småpotatis. Typ bedragare som nyttjat skiten för egen vinning. Helt meningslöst att diskutera sådant med pantade idioter.

Slaverna ska vara jävligt glada att de inte lyckades genomföra sina planer fullt ut för det var inga kramkalas de hade planerat. Knappt så man fantisera ihop galenskaparna.
Citera
2025-04-27, 20:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Det finns de inklusive mig som har åsikter, teorier kanske till och med ”bevis”. Det som händer är att det blir kriminellt för oss att prata med varandra och sprida detta för vidare forskning/undersökning mm.

Detta hämmar den fria tanken och reflekterandet, är du med på hur jag tänker?
Nä inte alls, för jag tror inte att du "forskar" över huvud taget. För det har din skalle inte kapacitet till.
Släpp det här nu och gå och tramsa i någon annan tråd, är mitt förslag.
Citera
2025-04-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ja!

Jag tycker gott att man kunde lagstifta mot att tro att jorden är platt också.

Skall vi tillsammans göra en lista på alla tankar och teorier som borde förbjudas att spridas, med fängelse upp till två år.

Jag börjar:

Förintelseförnekelse
Flatearth
Månlandningen fake
Covid-19 vaccinen allt utom Senast info från FHM
Estonia allt annat officiella historien
Covid-19 inte en labbläcka

Kommer inte på fler fyll på
Citera
2025-04-27, 20:39
Medlem
Jag tror du behöver lägga dina konspirationsteorier åt sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in