2025-04-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Källkritik 400Ben. Kan det stämma att Jocke anmält att två anonyma flashbackare har hjärntvättat Chrippa till ett tamt infall till försök till stämpling till misshandel?

Har Jocke lyckats hacka bättre än polisens forensiker eller har han fått tag på delar av utredningen och ser brott som polisen inte ser? Dessa mytomspunna privata meddelanden, från okänd app där chattdeltagarna öppet kallar sig vid användarnamn eller riktigt namn med hänvisning till användarnamn på Flashback låter som något ur en drogdimma.

Polisen som upptäckte meddelandena om försök till stämpling i Chrippas privata meddelanden i Chrippas telefon slarvade när hen läste så Jocke anmälde två flashbackare på eget initiativ.

För känns det inte lite osannolikt och i det närmaste otänkbart att en amatör skulle tro att han står över polisens juridiska expertis eller att Jocke har fått meddelandena med försök till hjärntvätt till stämpling av en Flashbackare som med vilje ger honom sin identitet.

Det låter som du bara trollar, att allt är taget ur en läskig film, skrämselpropaganda eller nåt en obehandlad paranoid schitzofren person mitt i ett skov är övertygad om.

Sluta dra egna slutsatser vad som hänt. Du är så långt ute o cyklar.
Citera
2025-04-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Aa fast Anjo fick det att låta som att "stämplingen" mot honom o Jocke är nedlagt pga att Chrippa är misstänkt för grövre brott.

Det är nedlagt för att det inte går styrka brott. Inget annat.

Att Anjo inte är så bra på det juridiska vet vi. Han kan inte skillnad på anhållen och häktad tex. Ingen big deal.
Citera
2025-04-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Du borde nog släppa Jocke o ta reda på vad Massi har i åtanke i stället.

Dom som vet dom vet.

It is not over until the clock is silent

Ja det kan göra några här nervösa.
Citera
2025-04-26, 12:39
Medlem
Citat:

Dom som vet dom vet.

Exakt! Jag fick en känsla för några dagar sedan när jag lyssnade på en person väldigt väldigt noga och det du skriver bekräftar det jag fick för mig.
Citera
2025-04-26, 12:52
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det polisanmäldes för att man ville att det skulle utredas om nåt brottsligt skett.

Du fiskar verkligen rejält efter information i denna frågan.

Vad menar du med "för att man ville"?

Vem är "man"?

Var det "man" som anmälde?
Citera
2025-04-26, 12:54
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:

Dom som vet dom vet.

Bevisen blir inte starkare eller räcker till bättre oavsett vad Massi har i åtanke.
Citera
2025-04-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Vad menar du med "för att man ville"?

Vem är "man"?

Var det "man" som anmälde?

Förstår du inte svenska och innebörden av den simpla meningen har du stora problem. Stämpling till grova våldsbrott är allvarligt och om man misstänker nåt är det väl bra att polisen kollar på det och om det ska utredas?

Varför är det så viktigt vem som anmälde? Men det var en kvinna som anmälde. Så ni kan lägga ner att Jocke springer och anmäler falska brott. Så oerhört tröttsamt att ni har noll koll men drar egna slutsatser ständigt.

Ni fiskar verkligen efter information och jag förstår ju varför.
Senast redigerad av 400Ben 2025-04-26 kl. 13:13.
Citera
2025-04-26, 13:11
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt! Jag fick en känsla för några dagar sedan när jag lyssnade på en person väldigt väldigt noga och det du skriver bekräftar det jag fick för mig.
Varför skriva A när man inte kommer säga B? Detta tillför inte tråden ett skit. Bara sandlådetrams.

Vet du nåt, skriv det. Annars kan du behålla det för dig själv. Det här är ett debattforum.
Citera
2025-04-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Bevisen blir inte starkare eller räcker till bättre oavsett vad Massi har i åtanke.

Nej men det kan innebära nya utredningsåtgärder för polisen.
Citera
2025-04-26, 13:20
Medlem
Citat:

Dom som vet dom vet.

Klokt om det blir ett sånt beslut, inte mer än rätt att det kan tas upp igen.
Massi är bra.
Citera
2025-04-26, 13:21
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej men det kan innebära nya utredningsåtgärder för polisen.

NEJ
Citera
2025-04-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Aa fast Anjo fick det att låta som att "stämplingen" mot honom o Jocke är nedlagt pga att Chrippa är misstänkt för grövre brott.

Det är nedlagt för att det inte går styrka brott. Inget annat.

Ja det kan jag hålla med om men jag litar ändå på vad önskan från kräftan var, dessutom så hade han hjälp av L som önskar att hugga en person i halsen 6 ggr så där tvivlar jag på att Anjo hittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in