2025-04-24, 05:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Är du psykiskt störd ?

De vill inte stoppa europeiska vapenleveranser utan klarlägga
De kräver inte Zelenskyjs avgång vilket är bra
Sjävklart måste ukrainska trupper lämna de fyra områdena om de ska tillfalla Ryssland
Sjävklart måste Ukraina avstå NATO. Det är har varit en av Rysslands viktigast anledningar till kriget

Fan vad jag har kommit att älska er Ryssjävlar och era omskrivningar av era sketna liv ni lever.

Självklart så kommer Ukraina att försvara de "fyra områdena" Det är trots allt Ukrainsk mark, Ukrainska liv det handlar om. Dom har blivit anfallna av en liten jävla bunkerdvärg som borde ha dött för länge sedan. Fy fan vad mycket skit Putler har ställt till med och som du nu sitter och försöker försvara.

Självklart vill Ukraina sedan gå med i försvarsorganisationen NATO så att dom slipper bli anfallna av din bunkerdvärg. Vi här i Sverige som du inte förstår dig på gick med i NATO av samma skäl, ingen här vill vara en del av Rysseriet.

Så om du för ovanlighetens skull kan koppla av och sluta ljuga, kanske sätta en kula i skallen på Putler? Jag lovar dig, ditt liv kommer bli bättre
Citera
2025-04-24, 05:25
Medlem
Jack.Elams avatar
En ny dag, en till terrorbombning av Ryssjävlarna. När ska dom hjonen förstå, det finns ingen här i världen som vill ha någonting med er att göra?

https://bsky.app/profile/shipwreck75.bsky.social/post/3lnjqmkufnc2o
Citat:
At least nine people killed, 63 others injured by Russian strikes on five districts of Kyiv city, Ukraine, emergency services say; search and rescue for people possibly trapped in rubble ongoing.

Att ni Ryssar utsätter er själva för era galna diktatorer, det är helt okej för oss andra. Vi har försökt att visa er, ni kan leva glada och fredliga liv. Ni kan ha välstånd, pensioner som räcker till mat på livets höst...

Men gång efter annan så fortsätter ni Rysshjon att rösta in diktatorer. Gång efter annan så anfaller ni grannländer. Gång efter annan så fortsätter ni själva att dra ner er i skiten.
Citera
2025-04-24, 06:37
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
En ny dag, en till terrorbombning av Ryssjävlarna. När ska dom hjonen förstå, det finns ingen här i världen som vill ha någonting med er att göra?

https://bsky.app/profile/shipwreck75.bsky.social/post/3lnjqmkufnc2o

Att ni Ryssar utsätter er själva för era galna diktatorer, det är helt okej för oss andra. Vi har försökt att visa er, ni kan leva glada och fredliga liv. Ni kan ha välstånd, pensioner som räcker till mat på livets höst...

Men gång efter annan så fortsätter ni Rysshjon att rösta in diktatorer. Gång efter annan så anfaller ni grannländer. Gång efter annan så fortsätter ni själva att dra ner er i skiten.

Men någon liten militärkonferens fanns det väl att skjuta på?
Jag menar också att hela Kiev kan byggas om till en militärbas, så det är väl bara för Putin och våra krigshetsare till ryssapologeter att skjuta på.
Citera
2025-04-24, 07:11
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombiBeirut
Är du förvånad? Folk är trötta på gaphalsen zelensky som inte vill ha fred så till slut tar tålamodet slut.

Zelensky sa ja till USAs förslag om eld upphör. Ryssland sa...ja, de har fortfarande inte bestämt sig.
Zelensky föreslog att 30 timmars påsk eld upphör, förlängs till 30 dagar. Ryssland har inte sagt något, ännu.

Och här sitter du som bombad i Beirut och påstår motsatsen???
Citera
2025-04-24, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Fan vad jag har kommit att älska er Ryssjävlar och era omskrivningar av era sketna liv ni lever.

Självklart så kommer Ukraina att försvara de "fyra områdena" Det är trots allt Ukrainsk mark, Ukrainska liv det handlar om. Dom har blivit anfallna av en liten jävla bunkerdvärg som borde ha dött för länge sedan. Fy fan vad mycket skit Putler har ställt till med och som du nu sitter och försöker försvara.

Självklart vill Ukraina sedan gå med i försvarsorganisationen NATO så att dom slipper bli anfallna av din bunkerdvärg. Vi här i Sverige som du inte förstår dig på gick med i NATO av samma skäl, ingen här vill vara en del av Rysseriet.

Så om du för ovanlighetens skull kan koppla av och sluta ljuga, kanske sätta en kula i skallen på Putler? Jag lovar dig, ditt liv kommer bli bättre

Jag stödjer inte heller att Ukraina ska avstå sina landområden. Men de har inget val nu. USA kommer dra sig ur kriget och Europa är för svaga att ensamma stå mot Ryssland.
Citera
2025-04-24, 07:31
Medlem
Area55s avatar
Märklig gårdag.
Har försökt förstå vad Trump menar. (hade en teori igår efter en promenad, om ett alternativt scenario. Men jag släppte denna teori...)

Denna rebus har jag svårt att knäcka. Någon som har en ide?

Citat:
Ukrainian President, Volodymyr Zelenskyy, is boasting on the front page of The Wall Street Journal that, “Ukraine will not legally recognize the occupation of Crimea. There’s nothing to talk about here.” This statement is very harmful to the Peace Negotiations with Russia in that Crimea was lost years ago under the auspices of President Barack Hussein Obama
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114388111141848447
Citat:
Trump declines to say whether he wants Ukraine to recognize Crimea as Russian
https://kyivindependent.com/trump-declines-to-say-whether-he-wants-ukraine-to-recognize-crimea-as-russian/
Citat:
Trump says 'nobody is asking' Ukraine to recognize Crimea as Russian
https://kyivindependent.com/trump-says-nobody-is-asking-ukraine-to-recognize-crimea-as-russian/
Citat:
Trump's reported 'final' peace plan includes accepting Russian occupation, few benefits for Ukraine
https://kyivindependent.com/final-draft-of-trumps-peace-plan-requires-ukraine-to-accept-russian-occupation-axios-reports/

Hur kan något som alla känner till, att kriget började 2014 med invasionen av Krym och Donbas, inte vara en del i diskussionerna i denna medling? För att sedan dyka upp som gubben i lådan som del i fredsplanen, där USA ska erkänna Krym som ryskt??
Att Ukraina säger nej till detta, kan inte vara en högoddsare. Man har väl sonderat terrängen i frågan, innan man säger något?
Sedan blir Trump lätt irriterad över ett nej från Ukraina, för att sedan säga att ingen har bett Ukraina att erkänna Krym som ryskt. Jaha? Vad blev du då irriterad över.
Hur är det möjligt att det har undgått strider kring Krym sedan 2014. Kerchbron har och är i skottgluggen.

Jag tänker samma sak här som igår kring Donbas och Krym, att logiken haltar betänkligt.
Varför ska saker erkännas, om de redan är fakta och klara?
Inte någon del i Ukraina är inte ryskt, innan det finns ett avtal eller på annat sätt är erkänt enligt internationella regler och lagar. Är dessa människor i USAs ledning, lika dåligt informerade som vissa här i tråden på FB?

Vem i Trumps gäng av förhandlare och ombud, har någon häst hemma i stallet?
Senast redigerad av Area55 2025-04-24 kl. 07:34.
Citera
2025-04-24, 07:36
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Jag stödjer inte heller att Ukraina ska avstå sina landområden. Men de har inget val nu. USA kommer dra sig ur kriget och Europa är för svaga att ensamma stå mot Ryssland.

Har de inte?

Om de inte hade något val, då vore väl allt klart, redan nu?
Har du sett någonstans att Putin lämnat in sin kapitulation?
Citera
2025-04-24, 08:03
Medlem
Citat:

Hur vet du det? Källa tack.
Citera
2025-04-24, 08:14
Medlem
Citat:

USA kommer med största sannolikhet dra sig ur och sluta skicka hjälp, EU och övriga vänliga länder kommer öka sina leveranser plus att Ukraina nu producerar nästan tillräckligt för att hålla linjen där den är, tyvärr inte tillräckligt för att kunna mota tillbaka ryssen än, den stora skillnaden är att resten av världen förser Ukraina med pengar till den inhemska produktionen samt material medan ryssen varken har pengar eller manskap att fortsätta i evigheter. För EU är pengarna en piss i Nilen som dessutom till nästan 60% finansieras med Ryska frysta avkastningar samt att dessa 3000 miljarder kronorna om det skulle bli kris skulle kunna förverkas. EU länderna har fortfarande sina egna militärer i princip orörda, man ger gammalt och en viss del nyproduktion samt ammo, både ny och gammal. EU dubblar sin produktionskapacitet för varje år så för varje år som går spottar vi ut mer medan ryssen spottar ut mindre. Sen så är det självklart att det inte är enkelt för Ukraina men EU om de vill skulle inte ha några större problem att förse Ukraina med allt de önskar.
Citera
2025-04-24, 08:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Lika bra att ge upp? Typ vad ni Ryssvänner har sagt från dag ett i det här kriget?

Jag måste dessvärre göra dig besviken. Desto snabbare ni Ryssar lämnar Ukraina, desto snabbare kan saker och ting återgå till någonting som liknar normalt. (Frånsett det faktum att ni har lärt 742 miljoner Europeer att Ryssar är inte att lita på)
Citera
2025-04-24, 08:48
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Mineralavtalet

Var det inte idag som något skulle hända med detta?
Citera
2025-04-24, 08:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Om det du skriver stämmer så måste kriget sluta med kapitulation från endera sidan.
Då finns det ingen som helst idé att föra några samtal.

På ett eller annat sätt. Ja.
Det är två oförenliga mål som ska förenas.
Ukrainas rätt och önskan att vara en självständig nation.
Rysslands önskan att utvidga sina gränser, direkt och indirekt.

Även om Ukraina avstod Donbass och Krim, skulle Ryssland inte acceptera övriga Ukraina i Nato eller ens i Eu.

Tanken att vi i Sverige skulle vara i Ukrainas situation, gör i v f mig lätt illamående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in