Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Jag tycker inte det. Han rör sig så snabbt att man knappt kan hänga med som tv tittare. Det är något alledes extra som man inte kan förklara med träklubbor och annat.
Det är som att vi alltid kämpar med att förklara för oss själva varför han inte är den bästa. Småskryta med att vi har sett äldre spelare ( det är inte mot dig, vi gör det alla hela tiden) Men om man bara zoomar ut och tittar på honom så ser man det
Nej efter dom förutsättningar som McDavid kommit till utifrån så skulle han ju åka åttor runt Lemieux.
Men allting är ju annorlunda idag, vara NHL proffs idag med optimerad träning och kost och utrustning gör ju att spelare får en helt annan chans att utvecklas till människans yttersta förmåga.
Idag åker dom skridskor i 50km/h med puck, hur mycket snabbare kan det bli egentligen?
Utrustningen tillsammans väger knappt nånting.
Jag kanske överdriver lite genom det jag nu säger, men på Lemieux tid kändes det mycket mer som en lekstuga, att spelare nästan kunde dricka öl dagen före match.
Saker var inte lika seriöst. Men idag med alla pengar och en större konkurrens så tvingas allting till sin spets.
Men vem vet vad Lemieux med hans känsla och talang för sporten hade kunnat göra om han växte upp under samma period som McDavid.
Som jag håller med om är tveklöst bäst under nästan hela hans karriär. Makalöst bra.