2025-04-22, 12:53
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker att det är uppenbart att Mcdavid är den bästa spelaren någonsin. Grejerna han gör vsrje match är Lemieuxs bästa highlights någonsin. Vad säger ni?

Tycker båda är spelare som ligger långt före alla andra i sin respektive tid.

Jag har så svårt jämföra mellan olika tider sådär.

Är ju bara att ta en träklubba och känna skillnaden mot för dagens klubbor. För att nämna en grej.
Citera
2025-04-22, 12:55
Medlem
Majsmannen2s avatar
Vilda västern i western inatt.

Kings och Oilers.

Dallas tillbaka i racet igen. Små marginaler, från svårt 0-2 läge och borta matcher till 1-1 efter OT.
Citera
2025-04-22, 13:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Ovie tvåmålsskytt mot Canadiens i första mötet. 2-2 vid full tid var ju inte illa pinkat av Montreal. Assist för Hutson på båda målen.
Citera
2025-04-22, 13:38
Medlem
https://www.instagram.com/reel/DIvWzaxsb1D/?utm_source=ig_web_copy_link nåt för alla tvivlare! Är kanske inte så långt bort ändå.
Citera
2025-04-22, 18:17
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tycker båda är spelare som ligger långt före alla andra i sin respektive tid.

Jag har så svårt jämföra mellan olika tider sådär.

Är ju bara att ta en träklubba och känna skillnaden mot för dagens klubbor. För att nämna en grej.
Jag tycker inte det. Han rör sig så snabbt att man knappt kan hänga med som tv tittare. Det är något alledes extra som man inte kan förklara med träklubbor och annat.

Det är som att vi alltid kämpar med att förklara för oss själva varför han inte är den bästa. Småskryta med att vi har sett äldre spelare ( det är inte mot dig, vi gör det alla hela tiden) Men om man bara zoomar ut och tittar på honom så ser man det
Senast redigerad av sebastian_ 2025-04-22 kl. 18:39.
Citera
2025-04-22, 19:26
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Jag tycker inte det. Han rör sig så snabbt att man knappt kan hänga med som tv tittare. Det är något alledes extra som man inte kan förklara med träklubbor och annat.

Det är som att vi alltid kämpar med att förklara för oss själva varför han inte är den bästa. Småskryta med att vi har sett äldre spelare ( det är inte mot dig, vi gör det alla hela tiden) Men om man bara zoomar ut och tittar på honom så ser man det

Nej efter dom förutsättningar som McDavid kommit till utifrån så skulle han ju åka åttor runt Lemieux.

Men allting är ju annorlunda idag, vara NHL proffs idag med optimerad träning och kost och utrustning gör ju att spelare får en helt annan chans att utvecklas till människans yttersta förmåga.

Idag åker dom skridskor i 50km/h med puck, hur mycket snabbare kan det bli egentligen?

Utrustningen tillsammans väger knappt nånting.

Jag kanske överdriver lite genom det jag nu säger, men på Lemieux tid kändes det mycket mer som en lekstuga, att spelare nästan kunde dricka öl dagen före match.

Saker var inte lika seriöst. Men idag med alla pengar och en större konkurrens så tvingas allting till sin spets.

Men vem vet vad Lemieux med hans känsla och talang för sporten hade kunnat göra om han växte upp under samma period som McDavid.

Som jag håller med om är tveklöst bäst under nästan hela hans karriär. Makalöst bra.
Citera
2025-04-22, 20:02
Medlem
Kedoxs avatar
Vi sammanfattar mötet mellan Caps & Habs såhär:
https://youtube.com/shorts/2_RkdBRjupQ?si=nQODygXUSPg8kOcj
Citera
2025-04-22, 20:22
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Jobbigt för Ullmark, som verkligen inte får till det i Stanley Cup-matcherna. Han måste verkligen spela upp sig kommande matcher för att inte bli ihågkommen som målvakten som var bland de bästa i grundserien men som chokade i varje slutspel som spelade i.

Varje slutspel? Han har väl bara ett riktigt slutspel bakom sig där Boston lyckades sjabbla bort 3-1 i matcher.

Det var förstås inte bra men det är enda slutspelet han har i ryggen. Förra året valde Boston att satsa på Swayman i princip varje match.

Skulle Ottawa bli svepte här så är det hans andra slutspel som starter. Så dina ord är lite väl hårda. Inte som att han har 5-7 slutspel i ryggen. Han har ändå gjort lejonparten av karriären i Buffalo och där spelar man inte slutspel.
Citera
2025-04-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Nä, men en bra och värdig ersättare vid skadekris i Avs.

Kollat klippet några gånger när det hände, och det är en ren olyckshändelse att det träffar egen spelare. Att han vill slå till motståndaren med spaden i frustration för att han inte får nån hjälp från backarna kan man helt och hållet förstå, hände väl Lundqvist i hans klappkassa lag med.

Är man så korkad och egoistisk att man ska ta en utvisning för slashing som målis för att man är sur så får man väl fan säkerställa att ingen medspelare är på väg mot en i alla fall.
Citera
2025-04-22, 20:32
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Jag tycker att det är uppenbart att Mcdavid är den bästa spelaren någonsin. Grejerna han gör vsrje match är Lemieuxs bästa highlights någonsin. Vad säger ni?

Beror på hur man räknar den bäste. Mest komplett är han inte alls. Men som ren offensiv force är det svårt att argumentera att någon skulle ha varit bättre.
Finns starkare matchvinnartyper med gediget slit i defensiven utöver att spruta in poäng.

Men är nog ingen som kan matcha McDavid framåt. Hans puckhantering med speed under fötterna är helt bländande och drar blickarna till sig. Som när EK65 gled fram i sin prime, som att en spotlight följde honom var han än var på isen. Man får samma känsla med McDavid.
Citera
2025-04-22, 20:51
Avstängd
Nils Höglander fick böta 2,9 miljoner dollar för en hög klubba. Helt otrolig summa..om man tittar på vilken lön Nils har..1,1 miljon dollar/säsong..

https://www.nhl.com/sv/news/vancouver-canucks-forward-nils-hoglander-botfalls-for-hog-klubba
Citera
2025-04-22, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Varje slutspel? Han har väl bara ett riktigt slutspel bakom sig där Boston lyckades sjabbla bort 3-1 i matcher.

Det var förstås inte bra men det är enda slutspelet han har i ryggen. Förra året valde Boston att satsa på Swayman i princip varje match.

Skulle Ottawa bli svepte här så är det hans andra slutspel som starter. Så dina ord är lite väl hårda. Inte som att han har 5-7 slutspel i ryggen. Han har ändå gjort lejonparten av karriären i Buffalo och där spelar man inte slutspel.

Det var när Ullmark började att slåss med Tkatchuk ( Florida) som Boston släppte 3-1 i matcher. Innan den incidenten var det klasskillnad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in