2025-04-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nej just det.

Dessa enorma vapenlager har Ryssland bara skapat för skojs skull.

Detta enorma vapenlager i närheten av Moskva var bara för syns skull - riktigt bra kulisser Rysslands lyckats bygga som exploderar precis som ett vapenlager skulle gjort på riktigt.

Tumme upp där för kompetenta Ryssland.
Katastrof för man har bara ett och tillverkar inget ... vad säger du då ukrainska amminitionsdepåer exploderar varje dag? Här försöker ni krysta till en framgång av i stort sett ingenting för det går dåligt för ukrainarna på slagfältet ... det finns inget för er att skriva om egentligen förutom dessa PR-stunt av Kievregimen.
Citera
2025-04-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Känner du till något annat land som har ett bättre resultat? Vietnam, Korea, Afganistan och en trillion dollar? mortex är användarnamnet idiot.

Vad menar du med bättre resultat? Eftersom Ryssland alltid i alla krig förlorar fler soldater och civila än vad motståndaren gör, så skulle jag nog säga att alla andra länder har ett bättre resultat än Ryssland.

Det är enbart i grenen "offra så många som möjligt av sin egen befolkning" som Ryssland är ohotad etta.
Citera
2025-04-22, 19:08
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Fortfarande inget av vikt, ingen strategisk betydelse och Ryssland går framåt på slagfältet.
Varken vapen eller manspill är av vikt i erövrande av några ynka kvm grushögar.
Nädu gläds med oss surpuppa ty den Ukrainska civilbefolkningen kanske i o m den underbara smällen får en chans att få sova någon natt utan ondskefull rysk terror.😀

Ut med ryssfan ur Ukraina 🇺🇦
Senast redigerad av Taggad 2025-04-22 kl. 19:10.
Citera
2025-04-22, 19:10
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Yep..ryssarna "mjölkar"..och egentligen får man Trump att framstå som en idiot, globalt sätt. För alla ser ju det !

Sånt kan slå illa ut, om han kommer underfund med det. Verkar ju även som Washington har satt en nedräknings-klocka på det hela :

This week 'critical' for ceasefire, US official says
This week's upcoming round of peace talks will prove "critical", a US official has told our partner network NBC News

https://news.sky.com/story/ukraine-war-putin-zelenskyy-russia-moscow-kyiv-peace-talks-latest-12541713

Ser inte orsaken till att ryssarna skulle dra ut på sitt nej. För nej måste de säga.
Citera
2025-04-22, 19:13
Medlem
Citat:
Katastrof för man har bara ett och tillverkar inget ... vad säger du då ukrainska amminitionsdepåer exploderar varje dag? Här försöker ni krysta till en framgång av i stort sett ingenting för det går dåligt för ukrainarna på slagfältet ... det finns inget för er att skriva om egentligen förutom dessa PR-stunt av Kievregimen.

Har du några exempel på dessa Ukrainska vapenlager som Ryssland verkar lyckas träffa varje dag senaste tiden?

Eller sitter du bara och försöker ursäkta/bortförklara Rysslands enorma inkompetens?
Citera
2025-04-22, 19:13
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
OSCE:s rapporter visar att en klar majoritet av överträdelserna riktades mot Donbass. Deras rapporter vederlägger alla påståenden om att Ryssland oprovocerat angrep Ukraina. Detta är en lögn som ni spridit i tråden tre års tid, trots att de överträdelser som registrerats av OSCE inte bara rapporterats utav dem utan att detta också har tagits upp och redovisats i tråden.

Vem är du att anklaga någon för att ljuga? Ni är alla en samling lögnare som ägnat tre års tid till att sprida det falska narrativet om att Ryssland oprovocerat anföll Ukraina. Att Ukraina startade krig mot Ryssland medgav därtill USA:s president häromveckan.

Mot Donbass?
Striderna pågick i Donbass. Parterna vara bägge i Donbass.

Du började med en länk och rapporter.
Finns inget från OSCE som pekar på Ukraina.
Sedan, är detta i Ukraina. Ukraina har all rätt att använda våld mot separatister inom egna gränser.
Ryssland har inte med detta att göra.
Citera
2025-04-22, 19:22
Medlem
Citat:
Fortfarande inget av vikt, ingen strategisk betydelse och Ryssland går framåt på slagfältet.

Sedärja? Vad skulle ammunitionen vara till då? Eftersom den tydligen inte var tänkt till kriget?
Citera
2025-04-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ibland missar jag en tangent i farten men kul att det underhåller dig, är det meningen att jag ska granska allt du skriver nu eller vad menar du. Du kallar mig för lögnare och ljuger frisk själv, är det humor pajas?

Det du just skrev var personangrepp, lögn och propaganda, inser du det själv?
Bäste Moretex, trådens störste Lögnare och Pajas, vad är det för bra resultat den Sovejetiska kommunistdiktaturen uppnådde eller syftade du på den fascistiska ryssdiktaturen?

Jag utgår från att du inte anser att det ryska fascistiska fiaskoförsöket att ta Ukraina på tre dagar är ett gott resultat?
Citera
2025-04-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Har du några exempel på dessa Ukrainska vapenlager som Ryssland verkar lyckas träffa varje dag senaste tiden?

Eller sitter du bara och försöker ursäkta/bortförklara Rysslands enorma inkompetens?
Ryssland spränger ofta ammunitionsdepåer och varför ska vi lista det, det sker ju flera gånger i veckan? Jättestora är väl mer sällan för ammunitionen kommer från väst och levereras i mindre mängder. Jag har under dessa tre år sett flertalet stora depåer explodera spektakulärt, jag kommer främst ihåg den som såg ut som ett taktiskt kärnvapen då det small. Ni verkar inte ta del av den informatinen på era kanaler. Ukraina överlevde det precis som Ryssland överlever detta så allt ni håller på med är PR och propaganda för stackars ukraina som förlorar kriget.
Citera
2025-04-22, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Sedärja? Vad skulle ammunitionen vara till då? Eftersom den tydligen inte var tänkt till kriget?

Det var främst luftvärnsammunition läste jag. Troligen tänkt till att försvara moskva vid flyganfall

Ukraina har inte förmågan till flyganfall mot Moskva så betydelsen för kriget är noll

Men det är fina explosioner, psykologiskt är det bra för Ukraina och dåligt för ryssarna
Citera
2025-04-22, 19:29
Medlem
KABUNs avatar
Här kommer Col. Jacques Baud från Nato med en i mitt tycke lysande analys av läget i Ukraina, EU, Nato och Ryssland. Bland annat talar han om barnbarnens revansch-krig och syftar då på Blinken och Viktoria Nuland från USA (släkterna från Ukraina), samt Van der Leyen (Tyskland) och Kaja Kallas (Estland), båda höga ledare av EU, och vad som förenar dessa.

Dessutom talar han givetvis om anledningen till den ryska invasionen i Ukraina som gör att Orban i Ungern förstår varför, men EU gör det inte.

Mycket intressant!

https://www.youtube.com/watch?v=lt1u9-8FlL4
Citera
2025-04-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Bäste Moretex, trådens störste Lögnare och Pajas, vad är det för bra resultat den Sovejetiska kommunistdiktaturen uppnådde eller syftade du på den fascistiska ryssdiktaturen?

Jag utgår från att du inte anser att det ryska fascistiska fiaskoförsöket att ta Ukraina på tre dagar är ett gott resultat?
Hur går det i denna konflikt då, vinner Ukraina, tar man tillbaka land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in