Citat:
Ursprungligen postat av
Area55
Det finns ingen utpekad i rapporterna från OSCE. Så du har fel.
EDIT. Gick tillbaka för att se "nästa inlägg".
Först tänkte jag att du kommer med något nytt. Men nej.
Då gick jag tillbaka för att hitta ditt nästa inlägg. Men hur ska man kunna lista ut det.
Spelar ingen roll.
1. Sherm heter han, påstod något. "Ukraina startade kriget." Byggt på rapporter från OSCE. Det var falskt, som jag kunde härleda, då det byggde på ett anonymt twitterinlägg. Twitterinlägget hade lagt till en egen text, som inte kom från OSCE.
2. Jag kollade igenom rapporterna. Finns ingen kommentar från OSCE som utpekar någon part. Falskt påstående.
3. Men du höll med Sherm om detta påstående.
4. Sedan kommer du med en helt annan fil. Hade inget med ursprunget enl pkt 1 att göra.
Så du ljuger.
OSCE:s rapporter visar att en klar majoritet av överträdelserna riktades mot Donbass. Deras rapporter vederlägger alla påståenden om att Ryssland oprovocerat angrep Ukraina. Detta är en lögn som ni spridit i tråden tre års tid, trots att de överträdelser som registrerats av OSCE inte bara rapporterats utav dem utan att detta också har tagits upp och redovisats i tråden.
Det är tre år av medvetna lögner och falsk ryktesspridning som ni ägnat er åt i detta, och det försöker du släta över med insinuationen att ingen part pekas ut - trots att det framgår av rapporterna att majoriteten av överträdelser klart och tydligt riktades mot Donbass. Det kan tilläggas att Ryssland redan december 2021 uppmärksammade att halva ukrainska armén förflyttades till konfliktzonen inför detta.
Vem är du att anklaga någon för att ljuga? Ni är alla en samling lögnare som ägnat tre års tid till att sprida det falska narrativet om att Ryssland oprovocerat anföll Ukraina. Att Ukraina startade krig mot Ryssland medgav därtill USA:s president häromveckan.