2025-04-22, 17:09
Medlem
Fighters of the Defence Intelligence of Ukraine unit "Artan" repelled a massive Russian assault and disrupted the enemy's offensive plans in the Zaporizhzhia direction. The Russians lost 15 pieces of equipment and approximately 100 occupiers.

https://x.com/i/status/1914609368844091655
Citera
2025-04-22, 17:11
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det finns ingen utpekad i rapporterna från OSCE. Så du har fel.

EDIT. Gick tillbaka för att se "nästa inlägg".
Först tänkte jag att du kommer med något nytt. Men nej.
Då gick jag tillbaka för att hitta ditt nästa inlägg. Men hur ska man kunna lista ut det.

Spelar ingen roll.
1. Sherm heter han, påstod något. "Ukraina startade kriget." Byggt på rapporter från OSCE. Det var falskt, som jag kunde härleda, då det byggde på ett anonymt twitterinlägg. Twitterinlägget hade lagt till en egen text, som inte kom från OSCE.
2. Jag kollade igenom rapporterna. Finns ingen kommentar från OSCE som utpekar någon part. Falskt påstående.
3. Men du höll med Sherm om detta påstående.
4. Sedan kommer du med en helt annan fil. Hade inget med ursprunget enl pkt 1 att göra.

Så du ljuger.
OSCE:s rapporter visar att en klar majoritet av överträdelserna riktades mot Donbass. Deras rapporter vederlägger alla påståenden om att Ryssland oprovocerat angrep Ukraina. Detta är en lögn som ni spridit i tråden tre års tid, trots att de överträdelser som registrerats av OSCE inte bara rapporterats utav dem utan att detta också har tagits upp och redovisats i tråden.

Det är tre år av medvetna lögner och falsk ryktesspridning som ni ägnat er åt i detta, och det försöker du släta över med insinuationen att ingen part pekas ut - trots att det framgår av rapporterna att majoriteten av överträdelser klart och tydligt riktades mot Donbass. Det kan tilläggas att Ryssland redan december 2021 uppmärksammade att halva ukrainska armén förflyttades till konfliktzonen inför detta.

Vem är du att anklaga någon för att ljuga? Ni är alla en samling lögnare som ägnat tre års tid till att sprida det falska narrativet om att Ryssland oprovocerat anföll Ukraina. Att Ukraina startade krig mot Ryssland medgav därtill USA:s president häromveckan.
Citera
2025-04-22, 17:11
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Fan vad man mår gott när kloaken och dassriket RyZZland brinner konstant.

Powerful explosions rocked the 51st GRAU arsenal of the Russian Ministry of Defense in the Vladimir region — 100,000 tons of ammunition went up in the air.

Among the destroyed items were glide bombs, artillery shells, rockets for multiple launch rocket systems, and components for air defense systems.
It was one of the largest depots in Russia.

Burning nicely.

https://x.com/wartranslated/status/1914680760180629684
Jag undrar hur mycket detta påverkar Ryssland på slagfältet
Citera
2025-04-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag undrar hur mycket detta påverkar Ryssland på slagfältet

Direkt så påverkar det nog inte så mycket.

Indirekt så påverkar det mycket - depån verkade vara välfylld och med tanke på uppgifterna om att nästan all ammunition som används kommer från Nord Korea osv så fanns det nog en tanke med det.

Depån var strategisk - dvs användes inte för att förse kriget direkt utan sparades för att de inte skulle stå helt utan ammunition om de blir angripna på annat håll.

Jag tänker mig att Ryssland vill ha en del strategiska reserver så indirekt påverkar det då Ryssland nu måste ersätta den förlorade ammunitionen med nytillverkad = mindre ammunition till kriget.
Citera
2025-04-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Man märker verkligen hur skyhög ångesten är hos UkrainaRunkarna. De väntar med spänning på att något ska hända: Kanske att 'Putler' äntligen dör av cancer? Eller att Macron Äntligen ska sätta in franska soldater o 'då bannemej blir det åka av!!'??
Lmao.
Kollar på kartan varje dag, och det är ÖGONGODIS att få se ryssarna behålla det de ockuperat, och fortsätta ta över land.
Hur gick det med Kursk förresten? UkrainaZZarna förlorade tusentals soldater för absolut ingenting. Vi jublar och tackar!
Drömmen om ett självständigt 'europeiskt' 'ukraina' är lika långt bort som ett erkänt Palestina. Fan vad bra jag mår!😁
Ryssarna har under de senaste 3 åren tagit kontroll över 1% av Ukraina, eller någonting sådant.
Putin kan inte avsluta kriget förrän han har tagit hela landet, eftersom alla vet att detta är målet med invasionen. Allt annat än detta vore ett komplett misslyckande för Ryssland.

Putin måste alltså hålla igång sin krigsekonomi, som besvisligen redan nu håller på att ruinera Ryssland, i en sisådär 250 år till tills man erövrat de återstående 80 procenten av Ukraina.

Lycka till.
Citera
2025-04-22, 17:25
Medlem
Än mer bränder i dassriket RyZZland går så när vår tids nya Hitler Vladolf Putler negligerar den civila sektorn.

❗️A 500 sq m warehouse is on fire in 🇷🇺St. Petersburg. Black smoke is visible from many parts of the city.

https://x.com/i/status/1914701301419516405

https://x.com/i/status/1914693012535263274
Senast redigerad av pettersson72 2025-04-22 kl. 17:27.
Citera
2025-04-22, 17:27
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ryssarna har under de senaste 3 åren tagit kontroll över 1% av Ukraina, eller någonting sådant.
Putin kan inte avsluta kriget förrän han har tagit hela landet, eftersom alla vet att detta är målet med invasionen. Allt annat än detta vore ett komplett misslyckande för Ryssland.

Putin måste alltså hålla igång sin krigsekonomi, som besvisligen redan nu håller på att ruinera Ryssland, i en sisådär 250 år till tills man erövrat de återstående 80 procenten av Ukraina.

Lycka till.

1% mer än ukrainahororna i alla fall!😀
Och ja, Putin kan och KOMMER hålla igång det. Samma som en rik kändis bekämpar något galet fan i en rättegång med sina miljonadvokater. Både du (för jag förstår att du är en intelligent individ) och jag förstår att Ukraina aldrig kan vinna detta. Kanske är inte Rysslands seger så stor seger som de hoppats på. Men i slutändan är det jävla mycket större seger än vad UkrainaZZarna kan och kommer uppnå. Eller? Kan vi sluta hallucinera och börja acceptera fakta nån gång??
Citera
2025-04-22, 17:28
Medlem
Mindbusinesss avatar
Ryssarna vill fortsätta kriga och mörda.

” Det är inte lönt att sätta någon snäv tidsram för när Ryssland och Ukraina kan enas om en vapenvila, säger Vladimir Putins talesperson Dmitrij Peskov.
På onsdag ska företrädare från Ukraina, Europa och USA mötas i London för att försöka hitta ett förslag som kan lämnas över till Ryssland. Donald Trump har uttryckt förhoppningar om att saken ska gå i lås den här veckan, något Peskov alltså tonar ner.
– Frågan är så komplex att det blir svårt att sätta en deadline på kort sikt, säger han i en intervju med rysk statlig tv enligt AFP.”
https://omni.se/kreml-dampar-forvantningar-pa-ukrainaavtal-i-veckan/a/1MpovQ
Citera
2025-04-22, 17:30
Medlem
Citat:
Aja okej okej
Inte lönt att argumentera om detta. Märker nu när jag läst lite mer av dina inlägg att du faktiskt är rätt intelligent. Så i slutändan handlar det väl mer om ett känslomässigt engagemang. All fakta osv kan alltid vinklas baserat på hur vi känner. Inte lönt att argumentera för sanningen är ändå samma

Komiskt att RyZZland kontrollerar mindre nu än de gjorde 2022. RuZZia Stronk!!!
Citera
2025-04-22, 17:32
Medlem
Citat:
Har sett dina inlägg här. Behöver du verkligen posta X-videos dagligen för att lätta på din ångest? Förr eller senare måste du bemöta verkligheten, som du egentligen redan känner till då jag kan anta att du är en smart person, och vad ska då hända?

I stället för att fördröja ditt lidande kan du väl bemöta verkligheten här och nu? "Orcherna" som du så hjärtligt kallar dem, kör över UkrainaZZarna dag för dag. Även om ryssarna lider stora förluster (som sker i varje krig), så VET du att de har tiden o man power på sin sida

Kan vi inte som två män vara eniga om att Ryssland har övertaget och alltid haft det? Var ärlig nu snälla. Jag vet att du har kapacitet för det
Det är ju dock Ryssland som har mängder av manskapsförluster för att de ska kunna avancera ett par meter här och där.. Varför tror du nordkoreaner ryckt in?
De har inte tiden på sin sida då deras demografi och ekonomi ser usel ut just nu..

Vad har du emot oskyldiga civila, som kvinnor och barn, i Ukraina? De dör i många av Rysslands attacker medan Ukraina attackerar millitära mål igen, där ligger skillnaden mellan gott och ont.
Citera
2025-04-22, 17:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Oj där kom de där argumenten också. Eller ska man kalla det klassiska coping mekanismer? 'Uugh slava UkRaJnii deMokrati UrSula von der leyen ukraJna Natomedlemskap buu buu!!' Lmao

Det roliga är att "Ukraina" mådde jävla mycket bättre innan de började kämpa emot sitt öde. Japp.. att Ryssland tar över är "Ukrainas" öde. Det kan ta HUR LÅNG TID SOM HELST. Ryssland har man power och uthållighet. Ukraina är dock beroende av att suga västvärldens kuk. De är uralmongoler som tror att de kan tillhöra väst bara för de har en falsk blågul flagga. De är undermänniskor, take it or leave it biaaatch 😄

Jaa-a..det var ju ord och inga visor som svar !

Såå, låt oss höra då "oraklet", hur kommer Rysslands framtid att se ut ?
(förutsatt att en nära vapenvila med fred inträffar)
Citera
2025-04-22, 17:44
Medlem
Duvlorts avatar
Intressant att en vapendepå sprängs i just Vladimir Oblast. https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/enorm-explosion-i-vapenlager-utanfor-moskva/

Grattis Putin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in