Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Så ser även jag det också. Jag kan förstå att Trump inser att amerikanska produkter är så svaga så att dom behöver subventioneras men det jag inte begriper är att alla piccolotrumpeter i tråden inte begriper detta. Att stortrumpeten inte begriper vad moms/vat är begriper jag till fullo men att hans fanboys i tråden inte begriper detta är mer svårförståeligt även om jag inser att de inte är några större tänkare.
Men en liten fundering är om dom anser att momsfriheten ska gälla samtliga bilar producerade utanför EU ska det gälla kinesiska japanska samt sydkoreanska eller är det enbart USA som är i behov av denna subvention?
Deras argument innebär att ALL import skall momsbefrias, men deras logiska kullerbytta och sjukliga logik ger vid handen att endast USA-varor skall slippa moms.
Det som är allra mest förvånande är att dessa ”svenska” debattörer tycker att Sverige skall skada sin egen ekonomi, produktionsindustri och sysselsättning så till den milda grad att det kommer att skada dem själva, bara för att ge Trump rätt.
I sin välvilja mot Trump är de alltså villiga att ge Amerika-Producerade varor en 25 procentig konkurrensfördel på den svenska marknaden jämfört med svensk-producerade.