2025-04-21, 01:04
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R<br /> [QUOTE=Supermamman
Jag kan och vi har flera gemensamma vänner på FB som bekräftar allt och väldigt mycket mer som ännu inte kommit fram ännu. Detta är en skandal och bara toppen av ett isberg!!
Vet att Sara och flera inblandade läser här och inte drar sig för att ljuga, mygla och täcka upp för varandra som dom gjort länge och klarat sig men nu måste det ta slut. Vi är många som undrar varför hennes egen dotter inte är placerad utan fått leva med en knarkande psykopat till mamma. Sara var tidigare gift med en annan kriminell knarkare som hette Mårten Lyckbrant men bytte namn till Eriksson. Hon skilde sig och blev ihop med Omar Belwani som är en av Rävens närmaste män. Både Mårten och Omar sitter nu av fleråriga fängelsestraff. Finns ingen som tror på att hon är ovetande om att både hennes ex man och sen hennes nya sambo i flera år är kända kriminella när man bor i samma lägenhet och skryter om att både hon och lilla dottern får märkeskläder, ny iPad osv.

https://www.google.com/url?q=https://www.flashback.org/t3489715p3&sa=U&ved=2ahUKEwivoqrL1OeMAxUUIhAIHcF_G PkQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw1V2F1vb42xP1exXQa-vS2l

Har hon haft kontakt med Åsa Berg tidigare, visste Åsa vem Sara är innan anställningen? Kunde Åsa veta innan?
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2025-04-21 kl. 01:27.
Citera
2025-04-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Jag såg på LinkedIn att Martin Lazar, polis i Botkyrka och grundare av konceptet PAR (Polis, Ambulans, Räddningstjänst), höll en föreläsning för några månader sen där han bland annat lyfte fram och berömde Sara Lyckbrant.

https://www.linkedin.com/posts/martin-lazar-10aa4479_södertälje-socioatjänsten-activity-7268566087011618816--RC0

Men det är ju så LinkedIn fungerar. Inte fan bryr sig föreläsaren om henne eller tycker att hon gör ett bra jobb.
Man taggar andra så att de sedan ska återpublicera ett inlägg. Många inlägg och taggningar gör sedan att man syns oftare på LinkedIn, vilket är syftet med plattformen. Man ska synas i flödet.
Off topic. Men en förklaring till varför han omnämnde henne. Inte en vettig själ, tycker väl att hon gjort ett bra arbete. Hon behövde ju uppenbart flytta på sig från förra stället.

Men dessvärre kommer det behövas puttning från kommunstyrelsen (de politiskt tillsatta) här. De kommunala cheferna i Eskilstuna kommer inte våga sparka henne, då de själva sitter på en massa skandaler själva och behöver andra kriminella som kan hålla deras rygg.

Civilkurage? Är det någon som kan stava till det inom offentlig förvaltning nuförtiden?
Citera
2025-04-21, 14:55
Medlem
De kan väl åtminstone fråga de sökande om de har/har haft koppling till grov brottslighet.
Citera
2025-04-21, 18:04
Medlem
Dom har ju noll koll på vilka dom anställer. Skamvrån för de som är ansvariga för det här.
Citera
2025-04-21, 19:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Dom har ju noll koll på vilka dom anställer. Skamvrån för de som är ansvariga för det här.

Ingen fara... det finns inget tjänstemannaansvar. Ingen är i praktiken ansvarig för detta haveri. Dessa tjänstemän på kommunerna är som katter och har minst 9 liv oavsett vad för elände eller skador de ställer till med.

Frågan är varför inte SÄPO granskar alla anställningar. Tjänstemännen inom soc har en enorm makt över människors liv, men inget personligt ansvar, vilket gör att när det anställs ny personal så borde säkerheten vara rigorös och personen ska synas i sömmarna rejält inkl det närmaste nätverket och släkten.
Citera
2025-04-21, 19:41
Medlem
Är det så otroligt svårt att göra ett gediget rekryteringsjobb med referenstagning, utökad bakgrundskontroll, utdrag ur belastningsregister osv?

Med beröm underkänt.
Citera
2025-04-21, 20:31
Medlem
Läste tråden här nedan efter att jag läst denna.

Chef vid socialtjänsten i Södertälje var ihop med gängledare i Foxtrot
(FB) Chef vid socialtjänsten i Södertälje var ihop med gängledare i Foxtrot

När jag läst den så hamnade jag i denna

44-årig man från Strängnäs begäras häktad misstänkt för grovt narkotikabrott i Luleå
(FB) 44-årig man från Strängnäs begäras häktad misstänkt för grovt narkotikabrott i Luleå

Känns som att jag hamnat i en loop, eller typ i en rullande snöboll och undrar hur mycket kriminellt som funnits/finns kring denna Sara.
Citera
2025-04-21, 22:14
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/nyckelperson-i-foxtrot-i-harva-med-familjehem

Sara borde fått sparken och åtalats när hon placerade unga i sin pojkväns oseriösa familjehem där flera rekryterades vidare till kriminella uppdrag. Nu ska hon håva in ännu mer skattepengar genom en högre chefstjänst på kommunen. Som om inte detta fifflande är nog borde väl umgänget med grovt kriminella och droger vara spiken i kistan.
Citera
2025-04-22, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermamman
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/nyckelperson-i-foxtrot-i-harva-med-familjehem

Sara borde fått sparken och åtalats när hon placerade unga i sin pojkväns oseriösa familjehem där flera rekryterades vidare till kriminella uppdrag. Nu ska hon håva in ännu mer skattepengar genom en högre chefstjänst på kommunen. Som om inte detta fifflande är nog borde väl umgänget med grovt kriminella och droger vara spiken i kistan.

Hon borde naturligtvis inte ens tillträda tjänsten i Eskilstuna. Det är viktigt ur ett säkerhetsperspektiv. SÄPO har förmodligen en åsikt om detta. Sara borde redan nu förbereda sig för att söka en annan tjänst - förslagsvis som jordgubbsförsäljare eller jordgubbsplockare, vilket verkar vara en mer lämplig tjänst för henne...
Citera
2025-04-22, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Är väl samma kvinna som hade (har?) en chefsposition i Södertälje?

(FB) Chef vid socialtjänsten i Södertälje var ihop med gängledare i Foxtrot

jag tror det är så illa att det är olika personer
Citera
2025-04-22, 07:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Är det så otroligt svårt att göra ett gediget rekryteringsjobb med referenstagning, utökad bakgrundskontroll, utdrag ur belastningsregister osv?

Med beröm underkänt.

Nu vet jag inte vilken bakgrundskoll som sker där men det känns som att hennes roll är känslig och en utsatt position som folk vill påverka så en utökad bakgrundskoll känns rimlig för den positionen. Intressant att veta om det är standard och den här gången har det gått annorlunda till vid rekryteringen
Citera
2025-04-22, 10:49
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag tror det är så illa att det är olika personer

Nej, det är samma kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto