2025-04-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han viker sig inte. Det är detta som är målet. Ekonomin ska krascha så den kan byggas upp på nytt.

Dom enda som vinner är EU för dom håller sig lugna och stilla i båten.
Trump fattar inte att han måste backa.
Han är inte ens läskunnig.
Citera
2025-04-21, 22:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Trump fattar inte att han måste backa.
Han är inte ens läskunnig.

Jag tror att han är inte dum. Han är medveten om att ekonomin måste krascha så den kan byggas upp på nytt.

Det är dock en plågsam resa för Trump med flera rika som har sina pengar på börsen som får både observera dollarn och sitt kapital krympa medan Kina växer sig starkare på bekostnad av USA.
Citera
2025-04-21, 22:27
Medlem
Citat:
Han viker sig inte. Det är detta som är målet. Ekonomin ska krascha så den kan byggas upp på nytt.

Dom enda som vinner är EU för dom håller sig lugna och stilla i båten.

Vi får väl se hur tuff Drumpf verkligen är när det väl brinner. Yardeni har iaf hittat en möjlig nödutgång han kan tänkas ta..

Citat:
YARDENI: “It is conceivable that Trump will announce trade deals by the July 1 deadline .. likely to be in the form of letters of understandings .. rather than specific treaties .. That should be good enough for Trump to declare victory. Or else, he might extend the pause for another 90 days ..” 🤡

https://bsky.app/profile/carlquintanilla.bsky.social/post/3lndr7g5mh22d
Citera
2025-04-21, 22:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vi får väl se hur tuff Drumpf verkligen är när det väl brinner. Yardeni har iaf hittat en möjlig nödutgång han kan tänkas ta..

https://bsky.app/profile/carlquintanilla.bsky.social/post/3lndr7g5mh22d

Jag tar inte rykten som seriös nyhetskälla. Varken från sociala medier eller traditionella medier.

Wow! 20000 inlägg med full rasism och anti-vänsterism! Jag är bäst!
Citera
2025-04-21, 22:38
Medlem
Citat:
Jag tar inte rykten som seriös nyhetskälla. Varken från sociala medier eller traditionella medier.

Wow! 20000 inlägg med full rasism och anti-vänsterism! Jag är bäst!

Det är inget rykte. Det är en fullt möjlig utväg som presenteras.. jeez..

För annars lär vi få vänta flera år på nya handelsavtal.
Citera
2025-04-21, 22:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Det är inget rykte. Det är en fullt möjlig utväg som presenteras.. jeez..

För annars lär vi få vänta flera år på nya handelsavtal.

Rykte.
Trump ser hellre att han fortsätter med tullarna. Det är ändå folket som får lida.
Citera
2025-04-21, 22:44
Medlem
Citat:
Rykte.
Trump ser hellre att han fortsätter med tullarna. Det är ändå folket som får lida.

Du vet inte vad ett rykte är?

Detta är ett rykte:
Citat:
Trump ser hellre att han fortsätter med tullarna.
påhittat av dig själv t.o.m.
Citera
2025-04-21, 22:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Du vet inte vad ett rykte är?

Detta är ett rykte: påhittat av dig själv t.o.m.

Nej. Det var en prediktion. Inget rykte.
Citera
2025-04-21, 22:48
Medlem
Jag vill att Trump avbryter tullarna genast och inför frihandel. Fasen, hela pensionen är ju borta snart.
Citera
2025-04-21, 23:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Väljer att citera mig själv här, de verkar bli som jag tänkte.
China warns nations against 'appeasing' US in trade deals
The comments came after reports that the US plans to use tariff negotiations to pressure dozens of countries into imposing new barriers on trade with China.

https://www.bbc.com/news/articles/cx2708dl9n1o
Xi verkar desperat, han vet att folkets vrede väntar.

Men Trump har ju satt tullar på alla länder. Skall han tvinga dem att varken handla med USA eller Kina? Någon måtta på tokigheterna får det vara.
Citera
2025-04-21, 23:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Dags för Trump att ha ett möte med den verkliga världen och få förklarat för sig att hyllorna snart kommer eka tomma i MAGA-kläggets favoritbutiker?
I vissa av dessa butikerna kommer hälften av produkterna direkt från Kina och kan ju vara bra att lära sig att detta blir en rejäl skattehöjning för det amerikanska folket.
Oklart om Ron Vara kommer delta som expert på mötet.
https://finance.yahoo.com/news/trump-meet-retailers-including-walmart-164424018.html?guccounter=1
Gissar att det kommer gå lika bra som på mötet USA haft med Japan där amerikanerna inte ens kunde förklara vad dom vill.

Trump backade ju för elektronikimporten så han kanske gör fler undantag.
Citera
2025-04-21, 23:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Hahaha du lever ju i någon slags fantasi värld

Nu ska du få något riktigt fint att lipa till

50% of TSMC's Arizona employees are from Taiwan, despite recent controversies — company plans to hire more US workers over time

Jag vet inte om du får betalt för att sitta här och ljuga men en sak måste du förstå.
Du lurar ingen

DU behöver inte dra upp byxorna för de åker ner igen vid ditt nästa inlägg

Vad spelar det för roll om 50% kommer från Taiwan, 100% av Northvolt kom från Pakistan och Indien, deras löner räknas ju i Sverige ändå.

Vi kan med detta konstatera att anställda vid TSMC är ytterst välbetalda, de har mycket låg personalomsättning och erhåller enorma bonusar sålänge bolaget går bra.

Jag förstår varför DJT vill ha bolaget i USA, likt Toyota vill han att de bygger Fabrikerna i USA, jag förstår de Amerikanska medborgare som vill bli anställda med miljonlöner och mlljonbonusar i en stat med 2.5% skatt vilken grej !

Att detta är utsatta arbetare med hårda förhållanden än ju i det närmsta skrattretande, de jobbar på ett av världens mest framgångsrika företag. Givetvis krävs det mycket när du är på topp, men man får betalt därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in