2025-04-21, 16:52
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej det är inget obestridligt faktum, det är endast något ni ukrainska fanatiker påstår. Ni bröt vapenvilan och angrep Donbass under hela nio dagar innan Ryssland intervenerade.

Kan du utveckla och länka till information om till:
Vilken vapenvila?
När bröts den?
Var bröts den?
Hur bröts den?

Jag hoppas att du inte kommer med Minsk2.
Citera
2025-04-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Trams. Överträdelserna dokumenterades av OSCE. De registrerade:

Feb 14: 174 överträdelser,

Feb 15: 153 överträdelser,

Feb 16: 509 överträdelser,

Feb 17: 870 överträdelser,

Feb 18: 1,566 överträdelser,

Feb 19-20: 3,231 överträdelser,

Feb 21: 1,927 överträdelser,

Feb 22: 1,710 överträdelser,

Feb 24: FAFO

Länk, tack.

Annars utgår jag från att du ljuger som vanligt.
Citera
Medlem
❗️🇺🇦Ukrainian paratroopers captured 9 🇷🇺Russian soldiers in Kursk region

https://x.com/i/status/1914228023110381850
Citera
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Jo, om man bara glor på svensk tv så är det så, fortsätt gärna med det du.

Vad menar du?
Vad är det du vet som vi andra inte vet? Dela med dig.
Citera
2025-04-21, 16:58
Medlem
Russian forces are slowly retreating from the western outskirts of Pokrovsk after failing to cut off the Dnipropetrovsk–Pokrovsk highway - Viktor Tregubov, spokesperson for the Khortytsia operational-strategic group said.

A turning point came when Ukrainian forces recaptured Kotlyne — now the Russians are crawling back.

https://x.com/NOELreports/status/1914271321560646096
Citera
2025-04-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Vad säger ni FB experter?
Vinner ryssen i Ukraina?
Killarna i videon tror inte det. De är ryssar.

Jag vet inte. Jag halkade in i denna tråden av en slump, på ett bananskal. I början var jag inte så insatt mer än massmedias propagandaartiklar om kriget. Sen dess har jag lagt på mig oerhört mycket information.

Ryssland har helt klart förlorat mycket manskap och fordon i kriget om man ska tro statistiken. Ukraina vet inte vad de förlorat då det mörkas.

Det ser dock inte ljust ut med Trump vid maken och ett Ryssland som vill "köra på". Frågan är vart det hela kommer sluta. Frågor man Trump har vi ett avtal klart denna veckan.
Citera
2025-04-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du vill bränna ut ett helt folk och håller på ett annat du inte har något gemensamt med mer än rysshat och facism. Kievregimen slåss inte för sin exisens, banderiterna har alltid haft sin västra del och alltid legat under andra historiska stormakter som Polen, Ungern och Tyskland. Ryssland tar vad som historiskt är deras och banderiterna kan återgå att ligga under nygamla stormakter, numera USA och EU. Allt blir som det ska vara till slut. Vill du och övriga russofober inte bli helt utbrända så låt Ryssland vara och sök fred.

Nu har du "missförstått" verkligheten igen. Det är ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) som inte förmår att låta andra, suveräna stater, vara, ty det är hen och ingen annan som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur?

Åny; vad är "russofobi"??? Är man "russofob" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig?

OM fred önskades vore det mycket enkelt att uppnå. Det är bara för putain att kalla hem sina mordiska horder och erlägga adekvat skadestånd för all förstörelse, lidande och död hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat...
Citera
2025-04-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Om din fru mördar och misshandlar dina barn så kommer du att reagera.
Där skulle din liknelse gå att applicera på Ukraina som barnamördarska. Och Ryssland som en fäder som räddar sina barn.
Kievregimen mördade och förföljde ryssar och rysktalande och Vladimir Vladimirovich Putin reagerade...
Och beordrade styrkor att gå in i Ukraina.

Nej, nu har du "missförstått" igen. Det var den totalitära regimen i moskva som mördade och förföljde, inte "bara" i ryssland, utan även i Ukraina.

En myckenhet av elände HAR dessvärre ägt rum i östra Ukraina. Där har inbördeskriget underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Den "lilla detaljen" mörkas alltid av kreml, och av er som tillber den psykotiske dvärgen som huserar därstädes.

Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?

"The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17

Den ryska terroristen, och f.d. putain sycophanten, Igor Girkin, har dömts för massmordet när MH17 sköts ned. Hen har även upplyst om följande:

"On 12 April 2014, Girkin led a fifty-strong unit of heavily-armed pro-Russian militants who captured the strategic town of Sloviansk in eastern Ukraine. They attacked and occupied the town's administration building, police station, and Security Service building, and set up roadblocks. The unit were mostly Russian Armed Forces 'volunteers' from Russian-occupied Crimea and wore no insignia. Girkin admitted that this action sparked the Donbas War. He said "I'm the one who pulled the trigger of war. If our unit hadn't crossed the border, everything would have fizzled out, like in [the Ukrainian city of] Kharkiv, like in Odessa"."

https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin

Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2025-04-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ja, Vladimir Vladimirovich Putin beslutade att genomföra en "särskild militär operation".
Dess syfte var att skydda de människor som under åtta år varit utsatta för förnedring och folkmord av regimen i Kiev.

Hur går det egentligen med putains "tre-dagars defensiva fredsbevarande försvars invasion" av Ukraina (a.k.a. "militär specialoperation") som nu pågått i fyra år med hundratusentals döda människor (och hundratusentals döda ryssar) och enormt lidande och materiell förstörelse som följd? ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot försvarsalliansen NATO. FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen NATO. Den civiliserade världen är enad mot ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml). "Säkerhet"?
Citera
2025-04-21, 17:18
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Om din fru mördar och misshandlar dina barn så kommer du att reagera.
Där skulle din liknelse gå att applicera på Ukraina som barnamördarska. Och Ryssland som en fäder som räddar sina barn.
Kievregimen mördade och förföljde ryssar och rysktalande och Vladimir Vladimirovich Putin reagerade...
Och beordrade styrkor att gå in i Ukraina.
Fast nu ville frugan ha skilsmässa och fadern blev svartsjuk, arg och besviken som förlorare ofta blir.
Då försökte han kidnappa barnen, men når dom ville stanna hos modern så blev fadern så arg att han initierar en familjtragedi där alla dödas och husen brinns ner. Så sjuk är nämlig fadern.
Citera
2025-04-21, 17:20
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Precis så.
Det jag finner intressant är att debatten om Ukraina i Nato helt har tystnat.
Det var en utopi som Stoltenberg, Rutte och övriga givetvis visste var ogenomförbart men trumpetade ut ändå.
Det viktiga för Ukraina nu är att ett avtal med USA inte får äventyra ett EU medlemskap, det måste finnas en kaka kvar av Ukraina när USA har tagit sin del.
Finns det inte tillräckligt mycket kvar så finns det inget incitament för EU.

Ja det handlar om pengar, naturtillgångar och geopolitik.

Har vi hört något om något, från någon.
Eller har det mest varit allmänt oljud?
Citera
2025-04-21, 17:23
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag vet inte. Jag halkade in i denna tråden av en slump, på ett bananskal. I början var jag inte så insatt mer än massmedias propagandaartiklar om kriget. Sen dess har jag lagt på mig oerhört mycket information.

Ryssland har helt klart förlorat mycket manskap och fordon i kriget om man ska tro statistiken. Ukraina vet inte vad de förlorat då det mörkas.

Det ser dock inte ljust ut med Trump vid maken och ett Ryssland som vill "köra på". Frågan är vart det hela kommer sluta. Frågor man Trump har vi ett avtal klart denna veckan.

Kom du fram till detta, efter att ha sett videon?
Eller chansade du, som vanligt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in