2025-04-20, 11:45
Avslutad
Spelar ingen roll om kvinnorna har bättre utbildning. Männen kommer fortfarande vara de med störst kapital. Inte minst nu när vi går in i AI-eran. Män bildar företag inom tech-branschen eftersom det är spännande med datorer, kodning och datorspel vilket är det som genererar intäkter.

Tror ni det är en slump att Musk, Zuckerberg och Bezos är de rikaste på planeten? Och tror ni de kommer lämpa över sina arv på kvinnor? Aldrig!
Citera
2025-04-20, 11:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad har det med din rubrik att göra?

Jag bara skrev det. Det har inget med min rubrik att göra.
Citera
2025-04-20, 11:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Spelar ingen roll om kvinnorna har bättre utbildning. Männen kommer fortfarande vara de med störst kapital. Inte minst nu när vi går in i AI-eran. Män bildar företag inom tech-branschen eftersom det är spännande med datorer, kodning och datorspel vilket är det som genererar intäkter.

Tror ni det är en slump att Musk, Zuckerberg och Bezos är de rikaste på planeten? Och tror ni de kommer lämpa över sina arv på kvinnor? Aldrig!

Exakt. Män har förstått att skolan är dum och korkad. Den är föråldrad och idag behöver man inte ens gå skolan för att bli framgångsrik. Framgångsrik är något man själv kan jobba för.

Visst, gillar man fysik så kanske teknisk fysik är ett underhållande program att gå. Men förvänta er inte någon framgångsrik karriär. De flesta inom teknisk fysik börjar som programmerare inom C eller C++ på någon mjukvarufirma.
Citera
2025-04-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma

Tyvärr har du nog rätt i att män kommer att försöka behålla makten med våld. Och med att försöka ta kontroll över kvinnors kroppar. Det gäller att vara vaksam mot dessa tendenser medan tid och demokratiska möjligheter finns.
Citera
2025-04-20, 12:01
Medlem
Christopher.s avatar
Sverige styrs av kvinnor (det offentliga) som är det mesta, vilken värld lever ni i? Att männen har kapitalet råder det ingen tvekan om, men kvinnor styr män och kontrollerar civilsamhället.
Citera
2025-04-20, 13:22
Medlem
53....so whats avatar
Med en enkel Googling dementeras härmed ditt påstående.

Stäng tråden!
Citera
2025-04-20, 13:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag är man men jag skulle säga att en kvinna har rätt stor kontroll och makt eftersom hon har en fitta och de flesta män vill ha sex mer än vad dom vill ha pengar och makt.
Om en miljardär får välja mellan att skänka bort alla sina pengar eller att aldrig mer få ha sex, då kommer han skänka bort sina pengar.

För fan, redan i skolåldern börjar tjejer förstå att deras fitta är makt, så detta är inget nytt.
Sen att män är fysiskt starkare och agresivare är kanske en annan form av makt.
Tror du har fel. Har man mycket pengar kan man ju också få fitta men tvärtom går ju inte (man kan inte bli rik på att ha en tjej).
Citera
2025-04-20, 18:06
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har alltid undrat hur det är att vara kvinna. Om jag får sätta mig in i deras situation så tror jag inte det är dåligt alls.

Jag tror att kvinnor bryr sig inte så mycket att all teknologi, världsledare och framgångsrikhet leds av män. Det är bara så.

Däremot tror jag kvinnor har andra intressen som inte män verkar vara kapabla till. Jag tror att kvinnor är generellt bättre på göra flera saker samtidigt medan en man kan bara fokusera på en sak i taget (och göra det riktigt jävla bra också).

Jag tror också att många kvinnor utnyttjar denna roll som dom har att dom ska kräva trygghet och en bra familj för jag tror att många kvinnor tänker ofta på att skaffa barn. Något som män inte riktigt tänker på. Kvinnor vill ha en trygg man som är stark (ekonomi och bra hälsa). Där kan kvinnan vara under och få beskydd om sämre tider väntar.

Så jag tror kvinnor i dagens läge, lägger mycket fokus på sina instinkter och sitt syfte som kvinna, än att göra som män gör - lite allt möjligt. Ibland bra, ibland dåligt. Medan kvinnan tar inte detta steg.

Jag vet också att vissa kvinnor försöker att motverka detta naturliga beteende. Dessa kvinnor kallar sig för feminister och brukar betraktas som oattraktiva av män med tanke på deras onyttiga hälsoliv och psykiska ostabilitet.

Eller har jag fel?
Det känns bra att vara kvinna. Visst har jag ett ansvar med försörjning och en massa annat jobbigt, men det har ju alla och det är något man gör bara.

Tycker kvinnor (i västvärlden) generellt klagar och överdriver hur jobbigt de har det, hur förtryckta de är och hur synd det är om dem. Och jag är alltså kvinna själv.
Citera
2025-04-20, 18:13
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Tror du har fel. Har man mycket pengar kan man ju också få fitta men tvärtom går ju inte (man kan inte bli rik på att ha en tjej).

Män med pengar kan få fitta ja, men fortfarande är det fittan som mannen vill ha.
Att endast ha pengar utan att få fitta, det vill nog ingen man.
Citera
2025-04-20, 18:26
Medlem
Du får nog fundera på det lite mer. När det kommer till västvärlden och ett land som Sverige.

Män har inte ett skit med mitt liv att göra. Jag sköter allt själv. Och har aldrig mått bättre. Den friheten när man helt skiter i män och kan stå emot. Är obeskrivlig. Nu är jag så pass gammal, förlåt " förbrukad" Att män inte längre intresserar sig. Så då slipper jag det besväret med.

Dessutom, skulle det vara en förlust att inte få några barn när det glider omkring män som dig själv menar du? Hahaha. Förlåt, men den här tråden var skön humor på en söndagskväll. Dessutom slipper jag ha barn, som kommer tvingas arbeta tills dom är typ 80. Eller sannolikt dö innan det ens blir tal om någon pension.

Friheten smakar underbart, tackar som frågar
Citera
2025-04-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Som sagt så skrev jag "har jag fel?". Men du verkar hävda att det jag skriver stämmer inte. Men ändå så är det fortsatt många kvinnor som söker sig till män med styrka i form av ekonomi.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hypogami-pa-tiktok-darfor-pratar-unga-om-att-gifta-upp-sig

Tänk att män gör inte sådant! Varför inte då?

För att dessa kvinnor inte gillar sex. Om du inte gillar något vill du ha så mycket ersättning för det som möjligt, eller hur?

Vi andra prioriterar annat hos en kille och tjänar ihop våra egna pengar.
Citera
2025-04-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Det känns bra att vara kvinna. Visst har jag ett ansvar med försörjning och en massa annat jobbigt, men det har ju alla och det är något man gör bara.

Tycker kvinnor (i västvärlden) generellt klagar och överdriver hur jobbigt de har det, hur förtryckta de är och hur synd det är om dem. Och jag är alltså kvinna själv.

Jag håller med dig. Att vara kvinna i Sverige är fantastiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in