2025-04-20, 01:44
  #37
Medlem
Prova satsa lite mindre. Det jag har märkt genom åren av att spela på stryktipset är att det aldrig riktigt lönar sig att spela större system. Jag tycker det är exakt lika lätt/svårt med 64 rader som det är med ett par hundra rader.
Citera
2025-04-20, 01:50
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Prova satsa lite mindre. Det jag har märkt genom åren av att spela på stryktipset är att det aldrig riktigt lönar sig att spela större system. Jag tycker det är exakt lika lätt/svårt med 64 rader som det är med ett par hundra rader.
Vad du tycker har inget med verkligheten att göra. Har man ett större system har man större chans att få fler rätt.
Sen att det inte lönar sig oavsett vilket system man väljer är helt sant.
Citera
2025-04-20, 04:21
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inom travet tjänar de dock stora pengar på att just vara utanför spelet. Peter Forsberg sa ju ärligt att han går minus som bara den på travspel, fastän han är ganska kunnig. Men tjänar miljoner på att äga hästar.
Kanske Foppa går med vinst på sina hästar. Men att tjäna pengar som hästägare är få förunnat. Närmare hälften av alla registrerade travhästar kommer inte ens till start. Det liksom spel får nog ses som hobby eller tidsfördriv. Säger sig självt att de flesta måste förlora på spel när bara 50-65 % går tillbaks till spelarna.
Citera
2025-04-20, 10:49
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.
Dagens omgång var väldigt blandad, det var min tur att göra raden, haha redan nu 2 "säkra" fel och flera matcher återstår.
Vi har spelat för ett antal tusenlappar men det verkar hopplöst, stryktipset är nästan ett turspel. Även tråkigt.

Lägg pengarna på topptipset istället. Sedan kan du öka andelen till x10 om du vågar, men du vinner mer också om du prickar 8 rätt.
Citera
2025-04-20, 11:35
  #41
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.
Dagens omgång var väldigt blandad, det var min tur att göra raden, haha redan nu 2 "säkra" fel och flera matcher återstår.
Vi har spelat för ett antal tusenlappar men det verkar hopplöst, stryktipset är nästan ett turspel. Även tråkigt.

Som redan påpekats av andra i tråden är Stryktipset i första hand ett nöje eller rentav en livsstil. Någonting som kommer på köpet om man följer engelsk fotboll. Eventuella vinster ser jag mest som en extra bonus.

Men visst, jag håller med om att det är svårt. Jag har med vissa uppehåll tippat i hela mitt liv. Haft 12 rätt många gånger men aldrig 13. Är det så att du enbart är ute efter vinster tror jag att det är bättre att du spelar på Lotto istället.
Citera
2025-04-20, 11:45
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.
Dagens omgång var väldigt blandad, det var min tur att göra raden, haha redan nu 2 "säkra" fel och flera matcher återstår.
Vi har spelat för ett antal tusenlappar men det verkar hopplöst, stryktipset är nästan ett turspel. Även tråkigt.

Man kan skapa sig fördel genom att vara påläst men bollen är fortfarande rund. Har man 13 rätt när det är låg utdelning så spelar man fel.
Det är ett poolspel och man spelar mot alla andra för att hitta de stora pengarna.

Jag får säga att jag är rätt bra på att fälla favoriter, men totalt värdelös när det kommer till de jämna matcherna, där går jag oftast bort.
Sålänge man lirar för några hundringar så får man förlita sig på turen
Citera
2025-04-20, 12:10
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.
Dagens omgång var väldigt blandad, det var min tur att göra raden, haha redan nu 2 "säkra" fel och flera matcher återstår.
Vi har spelat för ett antal tusenlappar men det verkar hopplöst, stryktipset är nästan ett turspel. Även tråkigt.

Jag tyckte som du tills jag började spela andelssystem. Det finns x-antal spelföretag som har mängder med andelsspel/system i olika prisklasser. istället för att du satsar 300 kr själv, lägg det i en andel där ni är 20 eller 50 pers som satsar 300. Då förstår du hur stora system det blir.

Visst vinstsumman blir mindre när man delar med andra, men man vinner i princip flera ggr i månaden. Hittills i år ligger jag på plus 8000 kronor. Företaget jag spelar på har vunnit mest i Sverige varje år sen 2020 tills nu.

Går även att spela andelar på Eurolotto. För 50 kronor får du 20 rader tillsamman med 20 andra spelare. Du kan såklart också satsa 100 kr för 40 rader osv. Och när prissumman är såpass stor som den är på Eurolotto spelar det inte så stor roll att man måste dela på vinsten.

Lycka till!
Citera
2025-04-20, 12:32
  #44
Medlem
Duvlorts avatar
En utmaning är att försöka få 0 rätt på stryktipset, helt omöjligt.
Snarare tvärtom, brukar få mer rätt då än när jag spelar normalt.
Bra mycket enklare på V75, gå att få 0 rätt trots stort system.
Citera
2025-04-20, 12:32
  #45
Medlem
Tervulls avatar
Vad skall man spela på? Jag har spelat för 250:- i månaden i flera år på eurojackpot men den har jag slutat att tro på. Det är för höga vinster som går till en enda människa. Onödigt när man kan få många vinnare istället. Stryktipset har jag aldrig spelat på men däremot lotto. Nu vette fan vad jag skall satsa på. Vill gärna ha ett spel på gång för att ha en chans ändå att vinna lite pengar.
Citera
2025-04-20, 12:51
  #46
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjuukiz
Man kan skapa sig fördel genom att vara påläst men bollen är fortfarande rund. Har man 13 rätt när det är låg utdelning så spelar man fel.
Det är ett poolspel och man spelar mot alla andra för att hitta de stora pengarna.

Jag får säga att jag är rätt bra på att fälla favoriter, men totalt värdelös när det kommer till de jämna matcherna, där går jag oftast bort.
Sålänge man lirar för några hundringar så får man förlita sig på turen
Inte nödvändigtvis. Hemligheten är att täcka upp för rätt favoriter men samtidigt täcka upp för skrällarna. Det optimala systemet är där man får 13 rätt med många favoriter men samtidigt täckt upp för många skrällar. Då ligger man bra till för en större vinst.

Ett visst mått av slump är nödvändigt. Las Palmas vinst igår mot Athletico Madrid är väldigt mycket ett slumpresultat. Med hjärnan tippade jag X2, men uppenbarligen räckte det inte. Man måste få in lite kaos i systemet.
Citera
2025-04-20, 12:52
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Syrran vann 13k på Harry Boy, hon kan inget om hästar.
Jag har under samma tid losat lika mycket och jag är ändå expert, what's wrong?
Nä man ska nog inte göra egna rader, konstigt om man är expert och inte lyckas.
Citera
2025-04-20, 12:57
  #48
Medlem
Förstår mig inte på folk som spelar på fotboll eller andra sporter heller. Om du investerat 300:- i veckan i några år hade du fått typ 3000:- i vinst om du investerat pengarna på börsen och då har du insatsen kvar också.
Antar att man inte gillar pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in