2025-04-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
För normala människor, när någon påstår något och man ber om bevis, då menar man bevis på att det som påstås är sant. Man menar inte bevis på att det som påstås kanske kan vara sant, men ingen vet ännu eftersom det inte gått till domstolen ännu.

Nej ingen kan vet vad han får för staff men vi vet vad han är misstänkt för och av vilken anledning han sitter där han sitter.
Citera
2025-04-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja och det är det enda vi har att gå på så att tjata om bevis på skuld är bara dumt eftersom vi alla vet att det krävs en dom för det.

Däremot kan vi nog alla se att det är en hel drös punkter som ska avhandlas så oskyldig är han inte trots att han hela tiden har hävdat det.
Han har sin verklighet.

Exakt så är det.

Han har hela tiden hävdat att det inte finns något på honom, han kommer inte åka in osv men det är ju ganska uppenbart att han inte är oskyldig.

En sak till som gjorde honom ännu mer patetisk i mina ögon var att han skröt om armband, klockor och sen är det kopior så pinsam snubbe.
Citera
2025-04-19, 10:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Du är alltid lika mogen i dina kommentarer.

Anjo har ju iaf visat upp printar osv som inte går att misstolkas vad dom kommer ifrån, sen alla ljudklipp vi hört visar ju också att han har fakta om vad som pågår.

Att Anjo visar upp prints - tagna ur sitt sammanhang - är enbart prints utan värde.

Det handplockas bitar ur konversationer som ska få den utpekade att se så dum ut som möjligt.

Samma sak med ljudinspelningar eftersom den som spelar in ser till att visa sig från sin bästa sida.

Är man den som spelar in så kan man provocera den andra parten och trycker sedan på rec - vips så är det den andra ovetande parten som framstår som rabiat.

(Det är därför detta inte har något bevisvärde i en domstol. Alltför många har försökt med detta knep i vårdnadstvister tex.)

Detta uppvisande av prints och inspelningar sker uppblandat med påståenden om än det ena och än det andra utan trovärdig källa.

Läs lite grundläggande psykologi och gärna lite utbildningsmaterial om manipulation är mitt tips.
Senast redigerad av LimboLife 2025-04-19 kl. 10:57.
Citera
2025-04-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Att Anjo visar upp prints - tagna ur sitt sammanhang - är enbart prints utan värde.

Det handplockas bitar ur konversationer som ska få den utpekade att se så dum ut som möjligt.

Samma sak med ljudinspelningar eftersom den som spelar in ser till att visa sig från sin bästa sida.

Är man den som spelar in så kan man provocera den andra parten och trycker sedan på rec - vips så är det den andra ovetande parten som framstår som rabiat.

(Det är därför detta inte har något bevisvärde i en domstol. Alltför många har försökt med detta knep i vårdnadstvister.)

Detta uppvisande av prints och inspelningar sker uppblandat med påståenden om än det ena och än det andra utan trovärdig källa.

Läs lite grundläggande psykologi och gärna lite utbildningsmaterial om manipulation är mitt tips.

Jag känner mig inte speciellt manipulerad med tanke på hur C & L har gjort bort sig flera ggr med deras videos om varandra, eller som när alla skrek att Jocke kontaktar Linnea han trakasserar henne men den första Linnea ringer när hon är i knipa är just Jocke.

Grundläggande psykologi är nog något du borde prova på med tanke på hur du skriver om andra människor.
Citera
2025-04-19, 10:57
Avstängd
Citat:
Jag känner mig inte speciellt manipulerad med tanke på hur C & L har gjort bort sig flera ggr med deras videos om varandra, eller som när alla skrek att Jocke kontaktar Linnea han trakasserar henne men den första Linnea ringer när hon är i knipa är just Jocke.

Grundläggande psykologi är nog något du borde prova på med tanke på hur du skriver om andra människor.

Jodå, jag har läst både psykologi, beteendevetenskap och socialpsykologi mm för en herrans massa år sedan innan jag ändrade inriktning.

Det innebär inte att jag har någon skyldighet att skriva på något särskilt sätt om andra människor.

Däremot underlättar det att se igenom människor.
Citera
2025-04-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Jodå, jag har läst både psykologi, beteendevetenskap och socialpsykologi mm för en herrans massa år sedan innan jag ändrade inriktning.

Det innebär inte att jag har någon skyldighet att skriva på något särskilt sätt om andra människor.

Däremot underlättar det att se igenom människor.

Det tror jag vad jag vill på.
Nej du har ingen skyldighet men du borde ändå ha lite innanför pannbenet.

Men du kanske kan förklara för mig hur det kom sig att Linnea kontaktade Jocke i första hand personen hon hatar.
Citera
2025-04-19, 11:10
Avstängd
Citat:
Det tror jag vad jag vill på.
Nej du har ingen skyldighet men du borde ändå ha lite innanför pannbenet.

Men du kanske kan förklara för mig hur det kom sig att Linnea kontaktade Jocke i första hand personen hon hatar.

Du tror på Anjos uppenbara lögner men tror inte på mig.

Nu hade jag väl inte förväntat mig något annat heller.

Hade du läst psykologi så hade du förstått varför hon kontaktade Jocke för det är för komplext för att skriva snabbt här.
Citera
2025-04-19, 11:54
Medlem
Storanglarens avatar
Väldigt mycket dravel de senaste sidorna. Jag trodde denna tråd skulle handla om Chrippa och inte Anjo och Rask. De har vad jag vet egna trådar här.

Ge oss istället info hur det är med Chrippa. Trivs han som inlåst? Sitter han ensam eller delar han cell med någon? Hur går hans patetiska överklaganden? Längtar han fortfarande ut?
Väldigt lite info har sipprat ut mer än det som stått i kvällstidningarna. Steppa upp lite och delge info om Chrippas tillvaro istället. Det är ju ändå tråden handlar om primärt.
Citera
2025-04-19, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Väldigt mycket dravel de senaste sidorna. Jag trodde denna tråd skulle handla om Chrippa och inte Anjo och Rask. De har vad jag vet egna trådar här.

Ge oss istället info hur det är med Chrippa. Trivs han som inlåst? Sitter han ensam eller delar han cell med någon? Hur går hans patetiska överklaganden? Längtar han fortfarande ut?
Väldigt lite info har sipprat ut mer än det som stått i kvällstidningarna. Steppa upp lite och delge info om Chrippas tillvaro istället. Det är ju ändå tråden handlar om primärt.

Det enda du har att se fram emot är väl häktesförhandlingen på fredag den 25 april.

Slinker inte ut någon information om Chrippa från häktet vilket vi väl ändå ska vara tacksamma över.

Då sköter de sitt arbete där.
Citera
2025-04-19, 13:27
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Sen sa chrippa att det aldrig hänt.
Men självklart väljer du att tro det som passar din personliga åsikt om dessa människor, istället för att basera din åsikt på bevis.

Herregud människa...... Bevisa nu att C ljuger i Anjos video och att han INTE ljuger när han tog tillbaka allt! Lägg fram dina bevis nu! Och utelämna dina personliga åsikter och preferenser.
Citera
2025-04-19, 13:31
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Alltid denna fokusförflyttning hos vissa skribenter.. När det passar deras agenda!

Det är ju för att få veta illa det går för Chrippa som man hänger i den här tråden fortfarande. Inte hur det går för Anjo eller Rask.
Citera
2025-04-19, 13:44
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren

Eftersom chrippa sitter med restriktioner så är det ingen som kan prata med honom och berätta hur det går, hur han mår, osv.
Så ska man följa dina önskemål borde ingen skriva något i denna tråd förens nästa häktes förhandling, eftersom det inte kommer komma något nytt om Chrippa förens dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in