Citat:
Ursprungligen postat av
gart
Jag har haft bil i decennier, och lämnat på alla möjliga verkstäder under årens lopp. Jag har ALDRIG hört talas om att få bilen hemkörd. Ingen jag någonsin pratat med har fått en bil hemkört från en verkstad.
Jag har heller aldrig hört talas om det. Jag tror inte heller det är en tjänst som bilverkstäder direkt erbjuder. Däremot saknar Kenneth bevisligen sina två ben. Åtminstone i den numera låsta artikeln hos Aftonbladet såg man det tydligt, det är åtminstone inget han bara hittar på.
Därmed verkar det ju inte helt osannolikt eller synnerligen mystiskt om verkstaden har träffat Kenneth, vet att karln saknar ben, och har därför gått med på att göra ett undantag och köra hem bilen åt just honom. Det är ju inte konstigare än att personalen på McDonalds skickar ut någon för bordsservering för någon som sitter i rullstol. Trots att bordsservering inte förekommer på Donken.
Men nä, om du förefaller vara en helt frisk person på två ben tror jag inte bilverkstäder ens kommer diskutera hemleverans. Det är inte en tjänst de erbjuder egentligen.