2025-04-17, 21:04
Medlem
Masingas avatar
Ni som under lång tid varit intresserad av bilar, tänker mest på gamla amerikanska eller andra märken från 70-80 talet, vad tycker ni om elbilar?
Citera
2025-04-17, 21:09
Medlem
FarliKorvs avatar
Jag har haft ett stort intresse av bilar sedan 50 talet, jag tycker elbilar är bäst, främst Elons bilar.
Citera
2025-04-17, 21:11
Medlem
franges avatar
Nej, och usch nej. Att det verkar vara ett lagkrav på att elbilarna måste se helt fördjävliga ut så man ser på 500 meters håll att "här kommer minsann en elbil!" gör ju inte saken direkt bättre.

Tesla Model S är väl den enda elbilen som faktiskt sett någorlunda stilren ut - till skillnad från alla andra missfoster. Nej, Model Y och 3 och de andra är då fan inte snygga.
Citera
2025-04-17, 21:15
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Jag har haft ett stort intresse av bilar sedan 50 talet, jag tycker elbilar är bäst, främst Elons bilar.
Saknar du inte ljudet som kommer från en motor?
Senast redigerad av Masinga 2025-04-17 kl. 21:21.
Citera
2025-04-17, 21:17
Medlem
hippilis avatar
Entusiast ja det kanske jag är efter skruvat I 40 år men om någon kommer hit med en elbil och vill ha hjälp med att byta hjul eller en lampa har dom kommit fel jag tar inte i elendet, om jag skulle köpa en elbil? Aldrig då är min karriär över att köra bil det borde förklara min uppskattning av elbilar.
Citera
2025-04-17, 21:21
Avslutad
Vilket fånigt bondfångeri att fråga en sådan sak, då de första bilarna på 1800-talet var elbilar.

Oavsett vad man tycker om dagens elbilar så måste man ändå ha vördnad för elbilen då den var prototyp till bilar som drivs av fossila bränslen.
Citera
2025-04-17, 21:32
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Jag uppskattar accelerationen och tystnaden.
Citera
2025-04-17, 21:35
Medlem
Snicksnackarens avatar
Jag har gått resan från gamla amerikanska V8-bilar och tvåtaktare, till att köra Tesla.

Känns naturligt att köra den snabbaste bilen som man också har råd att tanka.

Kostar fläsk att äga bilar med hundratals hästkrafter oavsett drivmedel.

Körkänslan är fantastisk, man får höja musiken om det blir för tyst.
Citera
2025-04-17, 21:36
Medlem
Baalzamons avatar
Det enda jag tycker verkar vara bättre är kostnaderna för laddning kontra tanka en ICE-bil.
Citera
2025-04-17, 21:45
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tyvärr, faller inte för dylika bögslädar.
Citera
2025-04-17, 22:49
Medlem
Har väl som gammal bilentusiast egentligen inget emot elbilar.
Vill man äga och köra en sådan får de väl göra det.
Det enda jag är rädd för är väl att det blir färre bensinstationer i framtiden vilket kan ställa till det.
Miljöpartiet ser ju allt så "svart eller vitt" vilket kan medföra att de inte kan acceptera bensinstationer för de hundratusentals entusiaster som finns i landet.
Citera
2025-04-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Saknar du inte ljudet som kommer från en motor?
Exakt!
Motorljudet är ju halva nöjet, i alla fall med entusiastbilar.
Om ett gäng med elbilsungdomar träffas och jämför bilar, vad ska dom skryta med då?
Ska de lyfta på locket och visa vilka grova batterikablar de har för varandra.
Inte som vi, starta och låta andra lyssna på mullret från 6an,V8an eller V12an eller hur stor turbo du har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in